Blogger Widgets

21 Ekim 2011 Cuma

Nokia C5-03 için Majör Güncelleme: v21

Nokia, geçtiğimiz günlerde 5800 için v60 sürümünü yayınladı. Aslında bu sürüm C5-03 ve N97 Mini gibi telefonlara çok önceden çıkarılan bir güncellemenin, 5800 versiyonuydu. 

C5-03 içinse v20 güncellemesinden sonra bazı önemli değişikleri içeren v21 güncellemesi çıkarılmaya hazırlanıyor. Güncellemeyi test ettim ve işte güncelleme ile birlikte gelecekler:

Symbian Belle tarayıcısı
Symbian Belle, birçok açıdan Symbian^3 yeniden yarattı. Arayüz yeniden tasarlandı, ana ekran geliştirildi ve elbette ki tarayıcı değiştirildi.

Nokia C5-03 modelinde de bu güncelleme ile beraber Symbian Belle tarayıcısının S60v5 telefonlara uyarlanmış hali geliyor. v20 güncellemesine göre kullanımı daha rahat, arayüz çok daha iyi kullanılmış ve sayfalar arasında gezerken, koyu renklerin kullanılması çok daha rahat oluyor. Aynı zamanda bir önceki tarayıcıya göre daha hızlı.


Nokia Mağaza

Daha önce, Ovi Mağaza'nın Nokia Mağaza'ya çevrileceğini belirtmiştik. Yeni güncelleme ile Mağaza uygulaması "Nokia Mağaza" olarak geliyor. Nokia Mağaza'da ise fazla bir şeyin değiştiğini söyleyemeyiz fakat güncellemede daha çok koyu renklerin tercih edildiğini düşünürsek, Nokia'nın koyu mavisi, Ovi'nin açık yeşilinden çok daha güzel görünüyor.

Nokia Mağaza'nın hediyelerinin ise önceki Ovi hediyelerinden farkı yok. 


Sohbet Koleksiyonu Uygulaması

Bu güncelleme ile menüde "Chat" isimli bir uygulama göreceksiniz. Bu uygulama, Nokia Mağaza'da bulunan ve arkadaşlarınızla sohbet etmenize yarayan uygulamaları ücretsiz olarak indirebileceğiniz bir sayfa açıyor.

Bu sayfada dikkat çeken uygulamalar ise internet üzerinden bedava mesajlaşmayı sağlayan WhatsApp Manager, sistem ile %100 uyumlu bir Twitter ve Facebook uygulaması olan Gravity ve Skype.

Gravity haricinde indirdiğiniz uygulamaların hepsinin üretsiz olduğunu, fakat Gravity'nin 15 günlük deneme süresinden sonra para istediğini de belirtelim. 


Ofis Yazılımı olarak Adobe PDF

Uygulamalarınıza bir yenisi daha ekleniyor. Güncelleme ile birlikte Adobe PDF uygulaması da size sunuluyor. PDF formatındaki dosyalarınızı bu uygulama ile açabilir, ve sorunsuzca bakabilirsiniz. 

Aynı zamanda ofis yazılımlarında QuickOffice'in de beraber geldiğini (önceki yazılımdaki gibi) ve kaldırılamadığını da söyleyelim. 


C5-03 sahipleri bu güncellemeyi çok yakında telefonlarına yükleyebilecekler. 

138 yorum:

Adsız dedi ki...

Hocam güncelleme ile birlikte gameapi de geliyor mu?
Bir de bu güncllemeyi ne zamandan itibaren telefonumuza yükleyebiliriz?
Teşekkürler...

Symbian Türkiye dedi ki...

Hayır, güncelleme ile birlikte GameAPI desteği hâlâ gelmemiş.
Güncellemenin kesin çıkış tarihi bilinmiyor.

Adsız dedi ki...

Tüh bu olmadı işte
Peki bu gameapi ile ilgili sizin bir çözüm yönteminiz var mı?

Symbian Türkiye dedi ki...

Aslında GameAPI'nın çalışması için düzgün bir PIPS'e ihtiyacı var. Biz benim düzenldiğim PIPS'i yüklerken genelde "Dahili Bileşen Hatası" vereceğinden telefonun ROM'una (ROFS2'sine) dahil ederek bir CFW tarzı GameAPI sorunun çözümü teorim var.

Fakat henüz tam olarak bitiremedim.

Adsız dedi ki...

Sağolun hocam şu telefonla doğru düzgün ilgilenen bir siz varsınız :)
Peki bu cfw yi ne zaman hazırlarsınız?
Bir de geçen bir hack yöntemi söylemiştiniz Dr. Web Antıvurus diye bunun hakkında bilgi alabilir miyim?

Symbian Türkiye dedi ki...

http://ww3.guduwap.com/forum/showthread.php?t=87985 adresinden bakabilirsiniz. Sertifikaya ihtiyaç duymadan hacklemenin tek yolu budur.

Adsız dedi ki...

sen nasıl denedin

Symbian Türkiye dedi ki...

v21 yazılımını telefona yükledim. :/

Adsız dedi ki...

Hocam artık şu gameapi yönteminizi uygulasanızda bizde polarbitleri oynasak :)

Adsız dedi ki...

v21 yazılımını nerden buldun kontrol ettim yok

Symbian Türkiye dedi ki...

Nokia Ovi Suite'de bulunmuyor. Navifirm'de Turcell yazılımını indirin (v21) ve telefonunuza benim yöntemimle flash atın.

Adsız dedi ki...

baktım 2 tane var hangisini yüklycem

Adsız dedi ki...

059j731 mi 059j2w4 mü ?

Adsız dedi ki...

Tamam bende buldum naviden turkcell var herseyde bi kerede vodafone avea falan olsa bide arkadasın dediği gibi 059j731 mi 059j2w4 mü ? baktım ikisinede 31 li olanı indiriorum simdi

Symbian Türkiye dedi ki...

Arkadaşlar ikisi de olur.

Adsız dedi ki...

Hocam symbian belle diye bir cfw çıkmış size zahmet olmazsa bi dener misiniz?
http://symbianize.com/showthread.php?t=521260

Symbian Türkiye dedi ki...

Bakıyorum.

Adsız dedi ki...

@16 arkadasın dediğini yaptım bozuldu telefon dead phone falan orjinal dosyalarıda denedim açılmıyor bi yardım etsene admin yada konu açarmısın kurtarmak için yarın sabaha düzelmiş olması lazım yardım et

Symbian Türkiye dedi ki...

@18, yanlış Flash atılmış. Phoneix Products klasöründeki RM-697 klasörünün içeriğini güncellemiştiniz değil mi flash atmadan önce?

Adsız dedi ki...

Yeni çıkan güncellemeyi yükleyecektim ama graphite black yazıyor. Benimki lime green bir sorun çıkar mı?

Adsız dedi ki...

@19 evet su anda nasıl kurtarıcam onu anlatsan yeter cfw falan istemiyorum

Adsız dedi ki...

Navifirm' uygun dosyaları indir. (Bilmiyorsan anlatıyım) RM-697 adında bir klasör aç indirdiklerini oraya at. Daha sonra telefonu bağlamadan Phoneix'i aç. Telefonu bağla. No Connections ayarını USB ye getir. Flashing bölümünde FW Update tıkla. Refurbish e bas.

Adsız dedi ki...

Unutmuşum. En baştaki RM-697 Klasörünü Yerel Disk/Program Files/Nokia/Phoenix/Products bölümüne at

Symbian Türkiye dedi ki...

@20, hayır sorun çıkacağını sanmıyorum.

@21, 22 anlatmış, tamamen dedikleri yap.

Adsız dedi ki...

@22 altı kere denedim kardesim olmuyo

Adsız dedi ki...

@25 Sorun nerede söylersen çözebiliriz?

Adsız dedi ki...

off denedim olmuyo o şekilde asic cmd %100 oluyo ama WARNING: Asic CMT: NAND status reported bad blocks
Asic CMT: programming succeeded
Asic CMT: Verifying communication to device... kalıyo bağlantı kuramıo :S bu arada programı kaldrpda denedim

Adsız dedi ki...

Telefonun rengi ve önceki versiyonu ne?

Symbian Türkiye dedi ki...

Telefonun açılmadığından olabilir, sanmıyorum ama.

Phoneix'i NO CONNECTION modunda başlat, USB ile cihazını bağla ve Scan Product gibilerini yapmadan direkt Firmware Update kısmından dene.

Adsız dedi ki...

ya saçmalamayın lime green rm 697 doğru dosyaları indirdim

Adsız dedi ki...

20 numaralı versiyon onu atıorm olmuyo

Adsız dedi ki...

İndirirken sorun çıkmış olabilir bi daha indir öyle dene...

Symbian Türkiye dedi ki...

Flash yüzünden yanmış da olamaz, ben 70 kere Flash attım çünkü.

Arkadaşım; kaç tane dosya indirdiğini söyler misin?

Symbian Türkiye dedi ki...

Bu arada v21'i yüklemelisin; v20'yi yüklersen telefon Downgrade yaptığını sanar.

Adsız dedi ki...

navifirmi açıyorum da hata veriyo sunucuda bisey olablrmi diğer pcdende baktım

Symbian Türkiye dedi ki...

Navifirm arada sırada öyle yapabiliyor. Birkaç dakika sonra geçecektir.

Adsız dedi ki...

peki bu v21 i atmadan eski versiyon atabilirmiyim 12 yada 20 gibi?

Symbian Türkiye dedi ki...

Eğer daha önce v21 yüklediyseniz (vey yüklemeye çalıştıysanız) ondan önceki sürümleri yüklemeniz için Downgrade ayarlarını yapmanız gerekir.

Adsız dedi ki...

nasıl yapıcam?

Symbian Türkiye dedi ki...

http://www.maxicep.com/symbian-s60v5-cihaz-destek/5800-downgrade-_-yardim-_-427898.html

http://www.reis-ieagles.com/symbian-destek/nokia-5800-downgrade-t2137.html

adreslerinde yapımı anlatılmış. Ancak çok riskli bir iş.

Bence, v21 yüklediysen önce bağımsız bir CFW kur, daha sonra eski sürümü kurabilirsin sanırım.

Adsız dedi ki...

cfw denedim iste o zaman bozuldu belle lite 4 ü denedim açılmadı 20yi attım olmadı falan bu hale geldim navide çalısmıo

Symbian Türkiye dedi ki...

Dediklerinize göre Flash atarken sizden kaynaklı hiçbir sorun bulunmuyor.

Flash esnasında telefonunuza bir zarar gelmiş olabilir. Etrafınızdaki bir Nokia Shop veya Nokia Care'a göstermeniz gerekebilir.

Çünkü, şu ana kadar Dead USB ile çoktan yapmış olmanız gerekirdi.

Yine de v21'i yükleyin tekrar.

Adsız dedi ki...

navifirm çalısmadıgı için 21i indiremedim upload edip link atarmısın yada hazır link varmıdır aradım ama bulamadım

Symbian Türkiye dedi ki...

Pekâlâ, upload ediyorum.

Symbian Türkiye dedi ki...

Tamam, upload bitti. http://www.mediafire.com/?n394iyugjpfpr37 adresinden indirebilirsin.

Şifre: symbianturkiye

Adsız dedi ki...

Çok sağol indiriyorum simdi ve bisey sorucam bu turkcell firmwarelerinin açılısında turkcelle hos geldiniz falan yazıyor hani bide kapanısında onları nasıl kaldırıcaz ve araçlardan telefon ayarlarını alan yerde operatör internet ayarlarını almıyordu hard formatla düzelirmi ?

Symbian Türkiye dedi ki...

Onları ROM'dan kaldırırsınız. O sefer de CFW olur.

Turkcell yazılımıyla Vodafone kullanıyorum. Bağlantı yöneticisinden hallediliyor,, ve çatır çatır mobil internete girebiliyorum.

Adsız dedi ki...

ayarlarda seçenek yok iste aveadanda isteyince wap gelio sadece romdan nasıl kaldırırım nokia cooker lamı

Adsız dedi ki...

http://www.noknok.tv/2011/09/16/upgrade-your-nokia-c5-03-to-nokia-700/ Ne düşünüyosun olurmu aslında mantıklıda baya para veririz üstüne heralde özellikler baya iyi çünkü

Symbian Türkiye dedi ki...

Zaten önce gelmeyecek. Ayarlar > Bağlantı > Hedefler > Yeni erişim noktası ekle'den Paket veriyi seçeceksiniz. Buna "Avea İnternet" deyin. Daha sonra, Hedefler > İnternet kısmından ilk 2 erişim noktasını kaldırın (Turkcell internet)

Bundan sonra biraz bekleyin artık internete girebilirsiniz, veya uzun sürdüyse Avea'ya gidin (operatörünüz hangisiyse); onlar ne yapacaklarını bilirler.

Symbian Türkiye dedi ki...

@49, C5-03 şu anda Teknosa'da 579 TL'ye satılıyor. İkinci elden satarsanız 400 küsür TL'ye alıcı bulacaktır. Bunun üstüne en fazla 300 TL daha vererek Media Markt'tan 700 alabilirsiniz.

C5-03'e göre Nokia 700 çok güzel olacaktır. Hem zaten Symbian'a da alışıksın, hem de donanım özellikleri açısından Symbian'a yeteceğin 3 katı kadar daha güçlü.

Kesinlikle 700 alabilirsin. Yalnız biraz beklersen 603 de alabilirsin. Ekran açısından daha büyük.

Adsız dedi ki...

Orda yükseltme diyo ama ondan sordum hani nokiaya telefonu veririz üstünü bi 200 tl falan verip 700 verirler gibi

Adsız dedi ki...

dosyaları indirdim attım olmadı yine benim 21li olanda ürün kodu farklıyıdı ondan olablrmi 059j731 buydu

Symbian Türkiye dedi ki...

Fakat yazıda bunun Nokia tarafından değiştirilebileceği hakkında hiçbir şeyden bahsedilmiyor, ya da ben göremedim.

Adsız dedi ki...

yaptım olayı çözdüm optionstan hepsni refurbish yaptm backup olmucak sekilde açldı

Symbian Türkiye dedi ki...

v21 sürümü ile flashladınız değil mi?

Adsız dedi ki...

evet ilk basta verdiklerinle denedim olmadı sonra fw update bölmnden optionstan dedigim gibi yaptım oldu o zaman

Adsız dedi ki...

erdem abi benim telde symbian anna 1.2 cfw yüklü ben şimdi v21 flashlıcam sonra Symbian^Belle Lite v4.0 CFW atacam turkcell falan filan gider demi

Symbian Türkiye dedi ki...

Eğer amacınız direk Belle Lite flashlamaksa, Anna Lite üzerinden direkt olarak flashlayabilirsiniz.

v21'de fazla bir numara da yok açıkçası.

Adsız dedi ki...

ben simdi yeni attım turkcelli ya nasıl atıcam belleyi yani hangi dosyaları atıcam bence konu olarak aç resime gerek yok fazşa ugrasma hem anlamayanlara iyi olur

Symbian Türkiye dedi ki...

Bugüne yetiştiremem, yarın öğleden sonraya Symbian Türkiye'de bulabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

pekii :(

Adsız dedi ki...

Şİmdi erdem symbian anna 1.2 cfw yüklü ben v21 flashladım

Symbian^Belle Lite v4.0 CFW atamıyom hangi dosyaların silinceğini bilmiyom bu alımun grey üzrine değil v21

Recep Salih ÖZ dedi ki...

bu güncellemede anna icon ları da geliyor mu ? Sistem çalışma hızında bir değişiklik var mı? teşekkürler

Recep Salih ÖZ dedi ki...

çoklu dokunmatik hareketlerini yapabilmek için illa amoled ekrana mı sahip olmak gerekir yoksa c5-03 gibi cihazlarda da yapılabilir mi

Adsız dedi ki...

amoled e gerek yoktur alırken yazar multitouch diye sonradan eklenemz bi özellik bu

Recep Salih ÖZ dedi ki...

yani yazılımsal değil

Adsız dedi ki...

malesef :(

Adsız dedi ki...

admin açmıcakmısın konuyu

Talha Akbulut dedi ki...

Evet admin öğlen demişsin akşam oldu...

Symbian Türkiye dedi ki...

@69 - 70, üzgünüm acil bir işim çıktı. Şu anda yazıya başlıyorum.

@64, sistem hızında değişiklik var fakat orijinal Anna ikonları ile birlikte gelmiyor.

@65, Muktitouch hareketlerini yapabilmek için Kapasitif ekrana ihtiyaç vardır. Amoled ekran, ekranın daha çok parlaklık / renk / kontrast yönü ile alakalı. Kapasitif ekran ise temelden oluşur. Parmaktaki ölü elektiriği algılayarak çalışır.

Bizim C5-03'ün ekranı ise rezistif ekrandır. Parmaktaki ölü elektrikle değil de basınçla çalışır.

Adsız dedi ki...

Şİmdi erdem symbian anna 1.2 cfw yüklü ikem ben v21 flashladım

Symbian^Belle Lite v4.0 CFW atamıyom hangi dosyaların
silinceğini bilmiyom bu alımun grey üzrine değil

hangi dosyaların silineceğini söylermisin?

http://symbianlite.blogspot.com/p/instructions-and-easy-flashing-guide.html

burda sadece RM-697_20.0.024_prd.core.C00 silinmeyeceğini söylüyor ben denedim ama işlem yarıda kalıyor

Symbian Türkiye dedi ki...

Şu anda yazmaktayım.

Adsız dedi ki...

Erdem Abi Senin meslek ne ?

Symbian Türkiye dedi ki...

Şu anda yeni yazı yayında.

@74, henüz lise okumaktayım :)

Adsız dedi ki...

Teknolojiyle aran baya iyi

Adsız dedi ki...

Bu turkcellden nasıl kurtulcaz?

dincmania dedi ki...

21i oviden yükleyen var mı?

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bu güncellee ile ev ekranı kilit ekraını değişiyomu

Adsız dedi ki...

Admin 1. Si guncelleme cikman nasil guncellemeyi test ediyorsunuz?
2. Si ettiyseniz kamera akicilignda hizlanma varmi?

Symbian Türkiye dedi ki...

@78, henüz Ovi'de yok. Yakında sunulacak.

@79, Hayır değişmiyor.

@80, 1) Yayınlanan güncellemeleri 2-3 hafta önceden bildiren ve indirebildiğimiz bir yazılım sayesinde indiriyorum; kendi bulduğum yöntemle de yazılımı yüklüyorum.
2) Hayır, kamera uygulamasında değişiklik yok.

Adsız dedi ki...

Admin hangi tel var sende ? Güncelemeyi telden indirebilirmiyim(net paketi var) Güncellemeyi ne zaman indirecez.

Adsız dedi ki...

hocam bu yeni güncellemede kilit açma tuşuna bastığımda yine kilit aç seçeneği mi çıkacak yoksa iphone daki gibi kaydıraklı mı olacak ? Ayrıca ben o kilit aç seçeneğinden çok sıkıldım :(

Adsız dedi ki...

Üstad, ben maxicep'ten AzRocK.

Nerde bu V21'de C6 tuş kilidi? Benim dediğim 100 MB C hafızasına sahip CFW'de vardı C6 kilidi. Buna da öyle bir şey yapamazmıyız?

Symbian Türkiye dedi ki...

@82, Nokia C5-03'üm var. Güncelleme çıktığı zaman telefondan indirilebilir, fakat Nokia Ovi Suite ile güncellemeni öneririm.

@83, C5-03 orijinal kilit aç butonu değişmiyor.

@84, modu var bende aslında. Bu akşam telefon ROM'unda oynar denerim.

Talha Akbulut dedi ki...

@85, Hocam şu PIPS yükleme işlemini de bi deneseniz artık biz de şu polarbitleri oynayalım, telefondan soğumaya başladım.

Adsız dedi ki...

gerçekten bu güncelleme dosyaları ne zaman gelecek 2 hafta oldu hala çıt yok. Sıkılmaya başladım iyice .s

Adsız dedi ki...

bi sorum daha olacak yeni pakette flash 4 var mı?

Symbian Türkiye dedi ki...

Hayır, Flash 4 portlanamayacak yazılımlardan biri.

Adsız dedi ki...

o Değilde ben V21 nasıl Cfw Yaparım?

Symbian Türkiye dedi ki...

Nokia Firmware Editor ile telefon sistem dosyalarını Modlar ile düzenleyerek CFW'nizi oluşturursunuz. Daha fazla bilgi içeren siteler de mevcut.

Talha Akbulut dedi ki...

Hocam peki bu program ile C5-03'e de cfw yapılabilir mi?

Adsız dedi ki...

c5-03 e flas player yuklenmiyor mu aceba

Symbian Türkiye dedi ki...

@93, Nokia C5-03 Flash Lite ile kurulu olarak gelir. FlashLite, size Flash 9'un neredeyse tüm içeriğini açabilmenizi sağlar. Ancak, bilgisayarlara yüklenen Flash sürümlerini işletim sistemi farklılığından ve RAM-İşlemci yetersizliğinden dolayı yükleyemezsiniz.

Adsız dedi ki...

çıktımı v21 ?

Symbian Türkiye dedi ki...

Hayır, henüz çıkmadı.

dazgir dedi ki...

Hocam o değilde, şu gravity olsa hiç bi dert kalmayacak bu cihazda. Mobil twitter kadar iğrenç bi mobil site yok, bilemezsin. Ayarlayamaz mıyız şunun ücretsiz tam sürümünü :)

Symbian Türkiye dedi ki...

Elimde sınırsız Gravity vardı sanırsam. Biraz beklersen, bulabilirim.

dazgir dedi ki...

Valla hocam bulursan süper bi güzellik yapmış olursun. Merakla bekliyorum şu an ;)

Symbian Türkiye dedi ki...

Sanırım bu olacaktı: http://downloads.ziddu.com/downloadfile/15638985/Gravity_v1.61_S60v5.rar.html

Tam sürüm değilse söyle. Tam sürüm olması gerekli.

dazgir dedi ki...

tam sürüm gibi. sürümü satın al uyarısı gelmiyor fakat twitter hesabına bağlanmıyor bu kezde. sayfa görüntülenemiyor :)

Recep Salih ÖZ dedi ki...

101 yorum ST tarihi rekoru kırıldı bkz eski rekor http://symbian-tr.blogspot.com/2011/09/c5-03-cfw-kurulum-symbian3-lite.html :D adminim siteye olan ilgi giderek artıyor çalışmalarınızdan dolayı siz
tebrik ederim :)

Symbian Türkiye dedi ki...

@101, Nokia Ovi Mağaza'dan gravity'nin sınırlı sürümünü indirin. Daha sonra uygulamayı kapatıp, üzerine bu sürümü kurun.

@102, Evet. :) Çok teşekkürler. Ancak sizler olmasanız gerçekten hiçbir şeyim :)

Sayfa görüntüleme istatistikleri de geçen ayların çok üstüne çıktı. Temmuz ayında aylık sayfa görüntüleme 10000'e kadar inmişti.

Ağustos: 19.579
Eylül: 44.352
Ekim: 60.067
Kasım: (Henüz Tamamlanmamış olmasına rağmen) 49.623

Aralık ayında 90.000 sayfa görüntülemesi, Ocak ayında ise 100.000 sayfa görüntülemesi olacağını tahmin ediyorum. Şubat ayında ise 300.000'e kadar çıkmış olmayı planlıyorum. Çünkü bir sürü yeni Symbian Türkiye servisini (Forum, Yenilenen Güncellemeler Servisi, Mobil Geliştirici Ansiklopedisi (ki bu çok önemli bir faktör, şu anda test aşamalarındayız), Facebook ve Twitter adresleri, S-Mart, Midnight Theme Gray, Midnight Theme Gray Platinium Edition, Lumia Tema Serisi (Basitçe, windows Phone temalarını Symbian'a portlamak vs.)

2012 yılında Symbian Türkiye'nin çok gelişeceğini umuyorum. :)

Neşter61 dedi ki...

Benim telefon sürekli kendini resetliyo pin kodu sormadan yeniden açılıyor.Bu durum günde yaklaşık 10 defa oluyor.Bu güncellemeyi kurmama rağmen bu durum devamediyo.Soruna kısmen çözüm şöyle buldum.Müzik çaları açıyorum sesi tamamen kısıyorum sürekli böyle çalınca kapanıp telefon açılma olayı olmuyor.Böyle bir sıkıntının nedeni ne olabilir.Onlarca filaş attım telefona sorunu halledemedim.Hard formatla da olmadı.Yardımcı olabilecek arkadaşlar var mı.Bana sorarsanız telefonun reminde bir sıkıntı var.Garantiye yollasam yeni yazılım atıp geri yollayacaklardır adım gibi eminim.Siz ne dersiniz.

Adsız dedi ki...

Bu arada V21 güncellemesi Nokia Mağaza'ya gelmiş.
Hayırlı olsun...

Symbian Türkiye dedi ki...

@104, Sorun yazılımsal gibi görünmüyor. Nokia Kom. Garantisini bozmamak için size donanımı herhangi bir şekilde nasıl düzelteceğiniz ile ilgili bilgi veremem. En yakın Nokia Care veya Nokia Shop noktasına götürün, sorununuzu yazdıktan sonra donanımı düzelteceklerdir.

Symbian Türkiye dedi ki...

@105, Evet. *#0000# ile güncelleme yapılabilir. Yalnız, Adobe PDF ve Chat uygulamaları bu güncellemeye dahil edilmemiş.

dazgir dedi ki...

İki saat önce falan geldi telefon ekranına. Güncelledik. Browser güzel olmuş, değişen herhangi bir şey yok onun dışında :D

Symbian Türkiye dedi ki...

Dediğim gibi, bazı şeyler güncellemeye dahil edilmemiş.

Fakat hard format atmayı deneyin. Bazı C5-03 sahipleri hard format attığında diğerlerine de ulaşabiliyor.

Adsız dedi ki...

bn güncelleme yptm ama adobe pdf ,chat flan glmdi yrdmcı olursanz svnirm

Symbian Türkiye dedi ki...

Güncelleme ile gelen sorunlardan birisi, Adobe PDF ve Chat yazılımlarının yalnızca Hard Formattan sonra gelmesi.

alemci dedi ki...

hocam yeni sürüm geldi nokia suite den yükledim ama sizin bu sayfada bahsettiğiniz birçok program gelmedi telefonuma ne yapmam gerekiyor yeni programların gelmesi icin

alemci dedi ki...

hard format nasil atılıyor

Adsız dedi ki...

hard format nasl atılıyo yardm edrseniz svinirim

Talha Akbulut dedi ki...

@113,114 Telefon kapalıyken sıra ile ses açma tuşu, kilit tuşu, yeşil tuş ve kırmızı tuşa basılı tutun ve nokia logosunun gelmesini bekleyin. Ben hard format attım chat geldi ancak adobe pdf gelmedi.

Symbian Türkiye dedi ki...

@113-114, Talha bey yapmanız gereken herşeyi anlatmış.

@115, Nokia'nın sunduğu v21'de Adobe PDF dahil edilmemiş sanıyorsam.

Recep Salih ÖZ dedi ki...

var ya nokia tam anlamıyla eksiksiz bir çalışma yapsa ya da eksiğin indirilebildiği kadar en aza indirebilse başımız göğe erecek de işte yap(a)mıyor bi belle ile meego çok güzel olmuş dedim onda da stephan elop ve nokia mağaza beni deli etti.

Recep Salih ÖZ dedi ki...

bu açık kaynak kapalı kaynak meselesi ney bir türlü anlayamadım

Symbian Türkiye dedi ki...

Bir işletim sistemi, kodlardan oluşur. Açık kaynak işletim sistemlerinin kaynak kodları, geliştiricilerle veya herkes ile paylaşılırken, kapalı kaynak koda sahip işletim sistemlerinde kaynak kod, yalnızca yetkili geliştirici firmaya açıktır.

Recep Salih ÖZ dedi ki...

anladım mesela bizim symbian gibi

Recep Salih ÖZ dedi ki...

rovio huawei 82... kısaca t10 ve benzeri gibi düşük donanımlı telefonlar için bile gerçek angry birds çıkarıyor ve hiç kasmıyor bizim c5-03 ün donanımı daha mı kötü yoksa rovio nun işine mi gelmiyor yoksa çıktı da benim mi haberim yok ?

Symbian Türkiye dedi ki...

Hayır, Android akıllı telefon neredeyse hepsinde GPU bulunur. C5-03 gibi cihazların hiçbirinde GPU olmadığından, Rovio da Angry Birds'ü S60v5 platformuna uyarlamıyor.

Recep Salih ÖZ dedi ki...

tmm özür dilerim t10 da gpu olduğunu bilmiyordum

Recep Salih ÖZ dedi ki...

acaba daha neleri bilmiyorum her gün yeni bir şey öğreniyorum teşekkürler :)

Symbian Türkiye dedi ki...

Symbian Carla ve Symbian Donna. Yeni çıkan iki güncelleme :)

http://symbian-tr.blogspot.com/2011/11/symbian-carla-ve-symbian-donna.html

Recep Salih ÖZ dedi ki...

şimdi v21 iyi güzel de tarayıcı hoş peki PHNT grubu çalışmalara başladı mı

Adsız dedi ki...

merhaba,bn hard format atttım telefeon hafızasında 64 mb lık boş alan oluştu ama telefonda orijilden bulunanfacebook,myspace gibi uygulamalr gitmiş nasıl geri yüklerim yardım ederseniz sevinirim....

Adsız dedi ki...

güncelleme çıktı admin

Symbian Türkiye dedi ki...

@128, bu tip uygulamaları S60v5 uygulamalarının paylaşıldığı forumlarda bulabilirsiniz.

@129, biliyorum. Fakat tekrar bir açıklama yapmaya gerek duymadım yalnızca.

Adsız dedi ki...

ben angry birds ü oynadım c5-03 te hiç bi sorun çıkmadı .

Adsız dedi ki...

sayım symbian türkiye ben c5-03 ün v21 güncellemesini yaptım. Ancak internet tarayıcısında dokunma sorunu var kolay kolay algılamıyo ne yapabilirim. Yardımlarınızı bekliyorum. Bide bu cfw ne demek ve cfw atmak ne işe yarıyo. Bide cfw atınca cihazın garanti gidiyomu. Şimdiden teşekkürler.

Adsız dedi ki...

bu v21 güncellemsinde ev ekranı symbian 3 veya belledeki gibi mi oluyo.yani sayfa sayfa widget atayabiliyomuyuz yoksa hala en gıcık olduğum şey olan tek sayfamı

Adsız dedi ki...

Telefonuma bu güncellemyi kurudum fakat tekefon kendı kendıne kapanıp açılmaya basladı sebebi ne olabilir .

Adsız dedi ki...

bi cevap veren olsa iyi olcak ama
:@

Adsız dedi ki...

c5-03 v22 çıktı

Adsız dedi ki...

v21 de ekran qörütünsü aynı deqişen bişey yok. v22 de internet tarayıcısı qörünümü ve radyo deqişiyo. bi tane tema yükleniyo

Unknown dedi ki...

nokia c5-03 yeni güncelleme ne zaman çıkar acaba

Adsız dedi ki...

olum telefonum zaten böyle