Blogger Widgets

16 Haziran 2012 Cumartesi

S60v5 Cihazlar için Belle, artık Türkçe

Ilke Tsenov tarafından Qt ile geliştirilmiş olan Belle Shell, S60v5 ve Symbian^3/Anna cihazlarda Belle arayüzünü sunuyordu. Ancak uygulamanın İngilizce dışında hiçbir dili desteklememe, S60v5 cihazlardaki en büyük sıkıntılardan birisi olan RAM'i verimli kullanamama ve içerisindeki duvar kağıtlarının kullanılabilecek derecede kaliteli olmaması sebepleriyle Fertile Ceres FP2'ye layık olacak şekilde bir de biz elden geçirmeye karar verdik. İşte karşınızda Belle Shell 1.09 Türkçe.

Öncelikle neler yapabildiğinden bahsedelim:
  • Türkçeleştirilmiş arayüz.
  • Yenilenen normal ve panoramik duvar kağıtları.
  • Performans arttırımı.
  • RAM'i daha verimli kullanabilme.
  • Geniş menü.
  • Donanımsal tuşlardan faydalanabilme. Örneğin 'Menü' tuşu kendi menüsüne atanmış.
Uygulamayı yüklemeden önce okumanız gereken bazı notlar:
  • Uygulama yine de fazla sayılabilecek derecede fazla RAM kullanıyor. Chayanne RAM Politikası ürünümüzü, Belle Shell 1.09 Türkçe ile beraber kullanmanızı öneriyoruz.
  • Uygulamayı çalıştırabilmek için cihazınızda Qt 4.7.3 ve Qt Mobility kütüphanelerinin kurulu olması gerekiyor.
  • Uygulamayı kurabilmek için cihazın hacklenmiş olması gerekiyor. C5-03 kullanıyorsanız, Fertile Ceres Feature Pack 2 Preview ürünümüz ile bu ürünün %100 uyumlu çalıştığını söyleyelim.
İndirmek için buraya tıklamanız yeterli. Son olarak birkaç ekran görüntüsü daha paylaşıp gelecek projelerimizi hayata geçirmek için çalışmaya devam edelim :)


65 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık eve geçtiğimde hemen deniyeceğim

Symbian Türkiye dedi ki...

Beğenmenize çok sevindik :)

Adsız dedi ki...

sertifika geçersiz diye sorun veriyo yardımcı olabilirmisiniz? Teşekürler.

Symbian Türkiye dedi ki...

@3, uygulamayı kurabilmek için cihazınızın hacklenmiş olması gerekiyor. Aksi takdirde sertifika uyarısı verecektir.

Adsız dedi ki...

yüksel ;bunu nasıl yapmam gerekiyor nasıl bir yol izlemem lazım?

Symbian Türkiye dedi ki...

@5, yüksel kısmını anlamasak da, internette 'Cihazınızın modeli hack işlemi' şeklinde arattığınızda gerekli işlemleri görebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

Menü tuşuna basılıyor belle shell bir program gibi

Adsız dedi ki...

fertile ceres fp2 mi bu ?

Symbian Türkiye dedi ki...

Fertile Ceres FP2'yi yayınlamak için çok az gün kaldı. Bu ay içerisinde geliyor.

UMUT dedi ki...

Gerçekten süper olmuş eline sağlık sen olmasan halimiz perişan

Azer Baykuş dedi ki...

Bu uygulamaya widget yüklemek mümkünmü? Ya da FP2'de olacakmı?

Symbian Türkiye dedi ki...

Uygulamaya harici Widget ekleyemiyorsunuz. Uygulamanın kendi widgetlerini kullanmanız gerekiyor. FP2'ye dahil etmek için çok çalışıyoruz.

Özkan Çağlayan dedi ki...

çok güzel olmış elinize saglık ST. yalnız bnde ilk resmdeki gibi olmadı nedn aceba ?

Symbian Türkiye dedi ki...

@13, Duvarkağıdını değiştir > Panorama seçeneğinden 3. fotoğrafı seçin.

Özkan Çağlayan dedi ki...

oldu ama bir defa sonra geri gitti şimdi yine olmuyor yoksa ben mi yapamıyorum. Hocam bunu FP2'ye dahil etseniz çok ikrama geçer ya

Symbian Türkiye dedi ki...

@15, RAM sıkıştığında bazen yapabilir. RAM'inizi olabildiğince boş tutmaya dikkat edin. Yapmanız gereken uygulamayı kapatıp yeniden başlatmak ve duvar kağıdını kurmak.

Özkan Çağlayan dedi ki...

peki hocam çok sağolun. Aslında RAM politikası ile kullanmak gerekli ama denemek istedim FP2 ile bunu bütünleştrmek çok iyi olur. telefona bakınca C5-03 diyesim gelmiyor :))

Adsız dedi ki...

eyw. Ellerin dert görmesn yeni cfwde görev yönetıcısnde gizlersn belle sheli güzel olur

Adsız dedi ki...

Qt 4.7.3 ve Qt mobility i kuramadım link verir misiniz

CilginTurk1 dedi ki...

@19 Ovi'den Foursquare'yi indir.Yanında 13 MB dosya inicektir.İşte o Qt,Qt mobilty, Qt web kilit'dir.Daha sonra Foursquare'yi silebilirsin.

Adsız dedi ki...

foursquare indirdim öyle bir şey gelmedi

Symbian Türkiye dedi ki...

@21, http://www.maxicep.com/symbian-3-diger-cesitli-uygulamalar/qt-4-7-3-calisan-sorunsuz-surum-654256.html adresinden deneyin.

Adsız dedi ki...

ben nokia c6 01 kullanıyorum .paylaşım larınız için tskler.bunları direk olarak yazılım yapıldığı zaman yapamıyor musunuz?

Adsız dedi ki...

dostum belle shell i flash live gibi kullanmak mümkün mü home screen olunca daha az ram yer hızındanda birşey kayıp etmeyiz

emre dedi ki...

zaten yapmaya calıstgi o dgl mi?dostum biliyorum cok ugrasıyosun.ellerıne saglık.widget olarak ekleme yapablckmsn.twitter .muzk clr gbı sylr

Adsız dedi ki...

iyi bir program fakat ram yetmiyor be abicim.. buna benzer başka programları kullandım fakat hiçbirisi bu kadar rami düşürmedi.. telefonum 5800 sorunsuz çalıştı fakat telefonda kullanılabilen rami 7mb ye kadar düşürdü.

Adsız dedi ki...

Ovi mağazada yeni bir nokia mağaza gördüm belki 10 defa indirdim başlat diyor basıyorum başlata baştan indir diyor bir türlü çözemedim yardım lütfen.

Adsız dedi ki...

bu sayfada "Chayanne RAM Politikası ürünümüzü, Belle Shell 1.09 Türkçe ile beraber kullanmanızı öneriyoruz." demişsiniz ve Chayanne RAM Politikası web sayfasında "Teoriden yola çıkarak Nokia X6 kullanıcıalrının denemesini önermiyoruz." demişsiniz. Yani X6 S60v5 olmasına rağmen bu cfw X6'da işe yaramaz mı demek oluyor yada gayet başarılı mı oluyor?

Adsız dedi ki...

Bana bu BELLE SHELL in tek faydası durum çubuğu oldu.. çünkü başka hiç bir sitede durum çubuğu s60v5 için bulunmuyor. Eğer mümkünse bu durum çubuğunu bir program haline getirip kendi evekranımızda kullanma imkanımız var mıdır ? eminim durum çubuğunu benim dışımda birçok arkadaşımda arıyordu, lütfen arayışlarımıza bir çözümde bulunun.

Symbian Türkiye dedi ki...

@28, eğer X6 kullanıyorsanız Chayanne RAM Politikasını kullanamazsınız. Keşke daha önce söyleseydiniz.

@29, şimdilik Belle şeklinde olmasa da, durum çubukları var. Ancak hoş göründüğünü söyleyemeyiz. Kim bilir, FP2 çıktığında belki ona da el atar, FP3 ile tüm S60v5'lere yayınlarız. :)

Adsız dedi ki...

kalan 14 mb ramle telefon can cekisiyor dostum yoksa program on numara emeğine sağlık kurdum fakat mesajları bile kağnı gibi yavaş yazıyorum tel can cekisiyo bunun üzerine çalışın lütfen

Adsız dedi ki...

Belle şeklinde olmasada durum çubukları var dediniz.. Birtane örnek gösterebilir misiniz s60v5 için :)

Symbian Türkiye dedi ki...

@32, elbette. Belle şeklinde değil derken, Belle görünümünden bahsediyorduk. Neyse birkaç tanesini paylaşalım:

http://www.maxicep.com/s60v5-sistem-modlama/a-bakmayan-pisman-yeni-belle-topbar-659859.html

http://www.maxicep.com/s60v5-sistem-modlama/ametro-revision-topbar-650625.html

http://www.maxicep.com/s60v5-sistem-modlama/topbar2-1-android-2-3-stil-edit-by-ogzhnotr-652826.html

Adsız dedi ki...

Arkadaş telefonu nasıl hackliyoruz ve qt'yi nerden kurabiliriz?

Adsız dedi ki...

@30 Ben sizi bu cfw paylaşıma sunmanızla buldum. Şimdi ben bu paylaşımınızdan "S60v5 Cihazlar için Belle" yararlanamayacağım. Doğru mu?

Azer Baykuş dedi ki...

Bir sorum daha var. Şimdi Belle telefonlarda ev ekranındaki duvar kağıtlarını seçtiğimiz bölümde galeriden seçim yapmamıza olanak veriyor. Cfw'de bu olabilir mi?

Adsız dedi ki...

CİHAZI NAZIL HACKLEYECEĞİZ.YARDIMCI OLUR MUSUNUZ?

HomeFront dedi ki...

@37, Dikkatli oku yaparsın : http://www.max*cep.com/modifikasyon-araclari-bilgi/symbian-belle-anna-s-3-s60v5-s60v3-hack-600181.html

Adsız dedi ki...

HACKLEME İŞLEMİNİ NASIL YAPACAĞIM.BİR TÜRLÜ ANLAYAMADIM.TEK TEK NASIL OLUYOR ANLATIRMISINIZ?

Adsız dedi ki...

fp2 den oldukça memnunum fakat belle yı program olarak değilde yazılıma dahil olsa 10 üzerinden 10 dipnot olarak mını klavyeyi arıyorum.

Adsız dedi ki...

st benim telefonumda sertifika hatası dedı yukledikten sonra n8 kullanıyorum yardımcı olursanız sevinırım tesekkurler

Adsız dedi ki...

5800 da ne zaman deneyeceksiniz.sertifika atarsanız memnun kalırız.şimdiden tsk sunuyorum.saygılar

Adsız dedi ki...

5800 da ne zaman deneyeceksiniz.bilgilendirirseniz memnun olurum.tsk

Adsız dedi ki...

dosya bozuk diyor?

serhat dedi ki...

direkt olara belle ekranı ile çalıştıramaz mısınız yani ekstra bi uygulama olmadan. çok güzel olurdu gerçekten.

Adsız dedi ki...

Qt'yi nerden edinebilirim?

Cahit YILDIRIM dedi ki...

Bu Belle Shell program seklınde calısıyor bunu baslangıcta otomatıge alamzmıyız acılısta kendısı acılsın ?

Unknown dedi ki...

5800 kullanılabilir ramı 48 den 27 düşürdü pek kasma yapmıyo fena değil qtmobility google da arayıp bulabilirsiniz.

sitahmetemin dedi ki...

ya aslında s60v5 için yani x6 için bunun cfwsini hazırlamak münkün değilmi acaba ??

Adsız dedi ki...

Admin FP2 de yüklüyorum açmaya çalışıyorum ama bassam bile açılmıyor

Unknown dedi ki...

5800 gücellemesi ne zaman gelecek.s60.v5 BELLE

Unknown dedi ki...

5800 gücellemesi ne zaman gelecek.s60.v5 BELLE

Adsız dedi ki...

5230'a kurdum her şeyi fakat nasıl kullanıcam anlamadım ?

Adsız dedi ki...

nokia x6 cihazıma yükledim ram konusunda hiçbir sıkıntı olmadı ama cfw şeklinde değil uygulama şeklinde cfw olsaydı daha iyi olurdu acaba bunu cfw olarak yapabilir misiniz? yada x6 için Fertile Ceres gibi bir cfw yapabilir misiniz?

Unknown dedi ki...

bu uygulamayı su an mobilden telefonuma yukluyorum yaklasık 8 mb ve telefonum nokia 5230 sorunsuz yuklenırmı?

Adsız dedi ki...

c5 03 e yüklemenin çok daha kolay bir yolu var vericeğim url ye gidin
http://www.ceptim.net/Thread-2012-hack-y%C3%B6ntemi-belle-anna-s-3-s60v5-s60v3-oxxit--8761l

mhmmd dedi ki...

Qt 4.7.3 nasıl yükleyebilirim

Unknown dedi ki...

Benm C5 03 orjinal 23.0.15 sürümlü. Ben buna nasıl Fertile Ceres FP2 yüklerim ¿

Adsız dedi ki...

ne kadar ram yiyor

Adsız dedi ki...

öncelikle teşekkürler güzel olmul. bende c5 03 var bunu yüklersem kaldırmaz diye korkuyorum. sizce kaldırır mı ?

Unknown dedi ki...

telefonu hacklemezseniz sertifika hatası alırsınız. Telefonu hackleyin ve öyle deneyin yine olmazsa qt yüklememişsinizdir belki markete qt webcams yazın ve indire basın kendisi indirecek. "Daha sonra qt webcams programını silebilirsiniz." Bu arada X6 da sorunsuz çalışıyor.

Adsız dedi ki...

kardeşim bu bilgiasayarmı ki kaldırır kaldırmaz diyosun ram patcher kullanırsın ram sorunuda çözülür çökecek hal yokka bi programdan

Unknown dedi ki...

Qt 4.7.3 ve Qt Mobility bunları yüklemek için link atarmısınız

Unknown dedi ki...

nokia c5 06 ya kurmak için Fertile Ceres Feature Pack 2 Preview bunuda yüklemek gerekiyo mu

Adsız dedi ki...

şimdi indiriyorum bende x6 kullanıcısıyım bakalım sonuç ne olacak :)