Blogger Widgets

27 Ağustos 2012 Pazartesi

Symbian Belle Refresh güncellemesi hazır!

Bugün Nokia N8 ve Nokia E7'ler olmak üzere birkaç hafta içerisinde tüm ilk nesil Belle cihazlar ve ürün kodları için kullanılabilecek olan güncelleme Belle Refresh yayında ve OTA (Over The Air - Uygulama Menünüzdeki "Yazılım Güncelleme" ikonundan ulaşılabilir) ile güncellenebiliyor. Belle Refresh'in özel sürüm numarası 111.40.xxx şeklinde, bu da Navifirm arcılığıyla indirebileceğiniz bu güncellemeyi bulmakta size büyük kolaylık sağlayacaktır. 

Yeni saat widgetları
Ana geliştirmeler ise birkaç yeni Symbian ana ekran aracı (widget), güncellenen Qt desteği, yenilenen Web tarayıcı ve müzik çalar ve Flash video oynatım iyileştirmeleri. Kısaca Belle Refresh, eski donanıma sahip Nokia cihazlara kırpılmış bir Belle FP1 getiriyor.

İşte özellikler:
  • Belle'de 7.4.2.6 olan tarayıcı 8.3.1.4 sürüme güncellenmiş ve artık daha iyi bir HTML 5 performansına sahip.
  • Birkaç yeni dijital saat widget'ı.
  • Yeni bir not oluşturmak veya notlarınıza hızlıca göz gezdirmenize yaraycak olan yeni Notlar widget'ı.
  • Nokia Maps Suite 3.9 yazılıma dahil edildi. (Ancak yalnızca Nokia Suite üzerinden yapılacak olan tam güncelleme ile birlikte geliyor, OTA kullanıcıları bu yenilikten faydalanamayacak)
  • Qt 4.8.0 yazılıma dahil edildi.
  • (Yalnızca N8 için) Big Screen yazılıma dahil edildi.
  • (Yalnızca N8 için) DLNA Play yazılıma dahil edildi.
  • (Yalnızca N8 için) Colorizlt yazılıma dahil edildi.
  • Geliştirilmiş Flash video desteği. Daha yüksek bitrate, daha az takılma ve çökme.
  • Birkaç küçük değişiklik.

Şimdilik bu sürüm için kişiselleştirilmiş yazılım (Custom Firmware - CFW) yapılamıyor. Bu da cihazınızdan daha fazla verim almanızı sağlayacak olan CFW'ler için biraz bekleyeceksiniz anlamına geliyor.

Ekran Görüntüleri


Güncellemenin boyutu yaklaşık 13 MB ve yüklemesi 5 dakikanızı alacak.


Yeni Notlar Widget'ı ve Dijital Saat Widgetları.


Yenilenen Müzik Çalar. Ancak yine de Dolby dahil değil.


Güncellenen Nokia Tarayıcı: Daha gelişmiş HTML 5 desteği, daha hızlı internet gezintileri.

Belle Refresh güncellemesi Nokia N8, Nokia E7, Nokia C7, Nokia C6-01, Nokia X7 ve Nokia Oro için 111.040.1511 olarak sunulacak. Bir hafta sonra Nokia E6 111.040.0058 sürümü ile Refresh kullanmaya başlayacak. İlerideki haftalarda da Nokia 500 güncellenebilecek.

73 yorum:

  1. browser'da takılmalar var mı acaba?

    YanıtlaSil
  2. @1, Nokia Browser önceki sürümlere göre biraz daha akıcı çalışsa da hâlâ takılmalar söz konusu maalesef.

    YanıtlaSil
  3. @2, Yüklememi önerir misiniz peki yani gözle görülür bir sorun mu? Web'i fazlasıyla kullanıyorum çünkü.

    YanıtlaSil
  4. @3, bu sürüm önceki sürümden çok daha iyi. Ancak yalnızca yükleyen bir kullanıcımızda Flash Player sorunu çıkmış. Biz bu sorunu Nokia'ya soracağız yarın.

    YanıtlaSil
  5. Bu takılmaların giderilme şansı var mı peki bunuda sorar mısınız acaba ve cevaplarınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Ben begendim daha güzel arayüzler oluşturulabiliyor.

    YanıtlaSil
  7. Türkçe desteği varmı acaba ?

    YanıtlaSil
  8. Merhaba burası yeri olmayabilir ama başka yer bulamadım yazacak. c5-03 ün v23 çıkmış yüklesek sorun olur mu? fp3 çıkacak demiştiniz onun için?

    YanıtlaSil
  9. türkçe destegi varmı acaba ??

    YanıtlaSil
  10. Bu sürümde tarayıcı da pek çok hata mevcut bir çok sitede tıkanma olmakta ve bazı siteler açılmamakta.

    YanıtlaSil
  11. @7-9, Türkçe desteği mevcuttur.

    YanıtlaSil
  12. @8, v23'ün v22'den çok büyük bir farkı bulunmamaktadır. Fertile Ceres v23'ten çok daha yüksek performans sunmaktadır.

    YanıtlaSil
  13. Oha ana ekranı çok beğendim jelly Bean'e benziyor

    YanıtlaSil
  14. 5800'ın bu tür bi güncelleme alma şansı yokmu ? Madem 'kırpılabiliyor' 5800 a da kırpsınlar.

    YanıtlaSil
  15. resimlerdeki görülen temayı nerden bulabilirim?

    YanıtlaSil
  16. o flash player sorunu olan benim ve hala sorun devam ediyor acaba format atsam tekrar gelir mi bu yazılım

    YanıtlaSil
  17. Ben c6-01 kullanıyorum Navifirmde dosyalar var Rm-718 silver için türkçe bir şekilde.Bunu indirip flashla atsak olur mu ?

    YanıtlaSil
  18. Web sayfasından atma başladı nasıl çözülür bu sorun

    YanıtlaSil
  19. iyi günler ben c6-01 kullanıyorum navifirmden garanti olsun diye en son çıkan belle refresh yani 111.40.1511 fw sini indirip dead flash attım sonrasında cihazımda yüklü olan yani uygulamalar nokia mağaza haritalar gibi programların hiç biri yok silindi yazılım güllemeleri kontrol dediğimde ise güncel diyor. bu sorunu nasıl çözebilirim uygulamaları nereden yükleye bilirim yardımcı olur musunuz.

    YanıtlaSil
  20. Ben n8 kullanıyorum.telefondaki yazılım güncellemede gözükmüyor.O şekilde yapabildiğimize emin misiniz ?

    YanıtlaSil
  21. bu güncelleme yayındaysa yazılım güncellemede neden cıkmıyo peki

    YanıtlaSil
  22. nokia n 8 dark grey kullanıyorum navıfırm variants bölününde hangisini sececeğiz

    YanıtlaSil
  23. kimse yokmu yardımcı olacak

    YanıtlaSil
  24. yazı şekilleri var mı ? Yoksa yazı şekilleri içinde bi program yapma şansınız var mı acaba ?

    YanıtlaSil
  25. gunyadın yardımcı olacak biri varmı acaba

    YanıtlaSil
  26. @22, yakında N8-00 GRAY Flash dosyaları eklenecek. Beklemenizi tavsiye ederiz.

    @24, yazı şekilleri ile neden bahsetmek istediğinizi anlamadık. Biraz daha ayrıntılı bahsedebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  27. @19, tam olarak eksik olan uygulamaların hangileri olduğunu belirtirseniz size yükleme dosyalarını gönderebiliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. telefonumdan yukleyemıyorum nasıl yardımcı olabilirsiniz

      Sil
  28. Telefonum'a Hayla Güncelleme Neden Gelmemiş Olabilir ? Nasıl Güncelleyebilirim ?

    YanıtlaSil
  29. n8 kullanıyorum güncelleme halen görünmüyor telefonunda

    YanıtlaSil
  30. ya bırakın arkadaşlar bu symbianı benim gibi.. kafanız rahat olsun ben androide geçtim çok mutluyum :) boşuna uğraşmışım yılarca symbianla.
    yaklaşık 1 aydır androidli bir telefon kullanıyorum geçen gün belle kurduğum C7 mi elime aldım çok garip geldi gözüme, çakma çin malı I phone 4 gibiydi resmen. son olarak nokia androide geçmediği sürece kesinlikle almam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. androıde gecmıssın ama aklın fıkrın hala symbıanda kalmıs he ne dersın bızamanlar havalı gorunmek cın herkesın fenerlıyım dedıgı gıbı sende androıdle mutluyummu dıyorsun:)))

      Sil
  31. bu güncellemeyi yaptıktan sonra html5 ile online film izleyebil miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten film izleniyor Du istediğin siteden örneğin haber kanalını Bile izlersin siteye gir play de video üzerine basılı tut Tam ekran moduna geçiyor Hemen zaten Problem Yok.

      Sil
  32. benim n8 telefonun yazılım güncelleme bölümünde görünmüyor. Telefonunuzun yazılımı güncel diyor.

    YanıtlaSil
  33. yardımcı olacak kimse yok mu?

    YanıtlaSil
  34. n8 belle refresh güncellemesi gelmedi ne yapmalıyım yardımcı olabilirmisiniz. kardeşimin c7 si var o güncelledi bende halen bişey görünmüyor

    YanıtlaSil
  35. yardımcı oLacak Kimse yok mu ? N 8 kullanıyorum hayLa güncelleme gelmedi sözde ilk n 8 lere gelecekti bu güncelleme yardımcı olun lütfen.

    YanıtlaSil
  36. Biliyormusuz neredeyse bir ay oldu nokia n8 telefona hala güncelleme gelmedi. Nokia bizimle dalga geçiyor nokia telefon aldıgıma pişmanım.

    YanıtlaSil
  37. Ben Nokia 500 e yukledım. MüziK çalarda çoğu dosyada sistem hatası alıyorum. Dosya yöneticisinden açılan müzik, müzik çalarda açılmıyor sebebi ne olabilir ?

    YanıtlaSil
  38. nokia n8 kullanıyorum ama hala güncellemelerde göremiyorum bunun sebebi ne olabilir yardım lütfen

    YanıtlaSil
  39. sayın symbian türkiye..n8 icin belle fresh güncellemesi var diyorsunuz hatta 1 ay olacak yayınlanalı ama ne hikmettir sadece sizden duyoruz..neden pcsuitede yada telefondaki güncellemede gözükmüyor..herkez size bunu soruyor.. ama mantıklı bir cevap alamıyoruz ..(neden)??

    YanıtlaSil
  40. bu nasıl iştir.. n8 için hala güncelleme çıkmıyor!!! :@

    YanıtlaSil
  41. alooo kimse yokmu bu sitede .bir sorumlu falan.. n8 belle fresh diyoruz halan bir cecap yok.. ne işe yararsınız

    YanıtlaSil
  42. Guncellemeden sonra webde dolasirken telefon donmaya basladi ve bataryayi cikarmadan kendine gelmiyor. Telefonum c7.

    YanıtlaSil
  43. belle refresh ile cihazlara flv video iyileştirmesi gelmiş.nokia c6-01 ile bundan sonra youtube dan HD video izleyebilecekmiyiz?yada kaç piksel de video izleyebileceğiz?normalde internetten video lar izlenirken çok kalitesizdi

    YanıtlaSil
  44. c6-01 yukledım guncelledim sımdı ekranın ustundekı 1cm lık kısayol tusuna ulasamıyorum anca yan cevırmem gerekıyor bır kac wıget dısında abartılıyor bence hıc bır faydasını gormedim..

    YanıtlaSil
  45. bu güncellemeler nereden alınıyor

    YanıtlaSil
  46. guncellemeden sonra telefonumda alfanumerik klavye tamamen kayboldu. Nokia 700 gibi bi telefondada qwerty klavye dikeyde cok zor. Nasıl düzelecegi konusunda yardımcı oşabilecek birileri varr mı

    YanıtlaSil
  47. N8 ime hala gelmemiş *#0000# yaptığımda güncelleme yapılmadı gözüküyor sorun nereden kaynaklanıyor

    YanıtlaSil
  48. 5800 İÇİN NE ZAMAN BELLE GÜNCELLENECEK.HEP S60 V3 İÇİN ÇALIŞIYORLAR.BİRDE S60 V5 İÇİN ÇALIŞIN BİRAZ.ARKADAŞ.........

    YanıtlaSil
  49. Bugün son sürüm nokia suite ve telefonun menüsünden kontrol ettim yeni güncellemeyi bulmuyor türkiyede yaşıyorum telefonum orjinal garantili daha önceki güncellemeleri çıkar çıkmaz suite ile yapmıştım bu neden yok suite de?

    YanıtlaSil
  50. c601 tlefonum belle günceli..sürekli ekranıma usb kablosunu takın uyarısı gelior takıorum hata veriyor npmam lazım ..iyi günler

    YanıtlaSil
  51. Ben 701 kullanıyorum güncellemeden sonra video düzenleme Programı açılmıyor bana bu konuda yardım edermisin. ?

    YanıtlaSil
  52. nokia 701 için geçerlimi?

    YanıtlaSil
  53. nokıa n8 kullanıyorum Symbin Belle yuklu guncellemeden aratıyorum guncel denıyor. Belle Refresh'ti bulmuyor neden olabilir.

    YanıtlaSil
  54. Bune yha nasıl bir servisiniz var nokıa n8 siyah telefonum var 3 aydır beklıyorum telefonuma güncelleme gelmedi bi daha nokıa alanın ...

    YanıtlaSil
  55. benim nokia c6-01 telefonum var belle güncellemesi yaptım owi suite den harita günvcellemesine tıkladıgımda telefonunuza hafıza kartınızı takın diyor telefonda 8gb hafıza kart var 4 gb boş alan var sorun ne olabilir yardımcı olurmusunuz ?

    YanıtlaSil
  56. N8 güncellemesi hala gelmedi. Nokia artık benim için tam anlamıyla bitiksin. Almamda aldırmamda kimseye..

    YanıtlaSil
  57. ben telime belle refreh atamıyom gormuyo guncelleme bıde bazen tel kasıyo kapatıp acıyom sıstem hatası dıyo bu neden acaba bı bılen varmıdır??

    YanıtlaSil
  58. arkadaşlar biraz sabırlı olun benimde telefonum belle refresh güncellemesini görmüyordu bugün yine kontrol ettim güncelleme çıktı şimdi yüklüyorum..

    YanıtlaSil
  59. e6 kullanıyorum guncellemeyı yaptım lakın harflerde sorun var dir sorunu y - z harflerı yer degıstırmıs yardım edebılırmısınz

    YanıtlaSil
  60. nokia 500 telefonumu güncelleyemiyorum henüz gelmedimi belle güncellemesi

    YanıtlaSil
  61. tlf da cok donma oluyo bataryayı cıkarıp tekrar acıyorum cok kotu:(

    YanıtlaSil
  62. nokia suit ten c7 telefonuma belleyi yüklemeye çalışıyorum. 3. aşamada yani telefona yüklenirken sürekli usb bağlantısı koptu diye hata veriyor ve yükleyemiyorum. ne yapmam gerek? teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teli çöpe at git adam akıllı bi androidli bi tel al.

      Sil
  63. Merhaba arkadaşlar bu kurduğum üçüncü telefon ve belle güncellemesini yapınca ekran ışığın da titreme meydana geliyor. Ne yapmam lazım lütfen akıl verebilecek olan var mı?
    Mail adresim: info@osmankurt.net

    YanıtlaSil
  64. Sosyal Ağlar çalışmıyor. (N8 Belle Refresh) Ne yapmak gerekir? Neden çalışmıyor? Programın hatası mı? Çözüm lütfen...

    YanıtlaSil
  65. bırakın symibianla uğraşmayı arkadaşlar. androide geçin başınız ağrımasın. nokia çöpe atmaya bile değmez.

    YanıtlaSil
  66. Güncellemeleri nereden alabilirim
    ray dolap

    YanıtlaSil
  67. biraz kendimi Toparlayayim Bende androide geçeceğim 900 liraya aldığım Telefonu Şimdi 200 liraya satamıyorum lanet olsun nokia sana bırak lumiayi felan Artık Sende Geç androide hem kendini kurtar hemde bizleri başka markaları tercih etmek zorunda bırakma

    YanıtlaSil
  68. acaba refreshden sonra bir güncelleme daha ne zaman gelir.

    YanıtlaSil

Yorum yapmadan önce, sizi şöyle alalım.