Blogger Widgets

8 Eylül 2011 Perşembe

C5-03'e CFW Atmak


Bir önceki yazımda Nokia C5-03'ün Hash Kontrol Algoritması'na yanaşmadan CFW atabildiğimizi söylemiştim. Şimdiyse adım adım, açık açık nasıl yapıldığını anlatacağım. Aslında, çok basit.

Gerekli Yazılımlar
Navifirm (İndirin)
Phoneix Servis Aracı (İndirin)
Nokia PC Suite veya Nokia Ovi Suite

Hazırlık
Başlamadan önce Navifirm'den C5-03 (RM-697)'ünüzün sürümüne (v20.0.24 gereklidir) ve modeline (Model açıklamaları aşağıdadır) uygun tüm dosyaları indirin.

Model Açıklamaları
Türkiye'de bulunan bazı modeller:

İndirdikten Sonra
İndirdiğiniz dosyaları RM-697 Klasörünün içine atın. Phoneix Servis Yazılımını başlatın. Telefonunuzu bilgisayara takın. Bundan sonrasını size çevirdiğim talimatlar ile anlatacağım.

Talimatlar
Bu CFW RM-697 v20.0.024 Alüminyum Grisi modeli üzerine kurulmuştur.

1) RM-697 Klasörünü Program Files -> Nokia -> Phoneix -> Products içine atın.

2) Telefonunuzu Phoneix ile flashlamaya hazırlayın:

  • Phoneix'i açın 
  • "File" müsü altında bulunan "Open Product"ı seçin
  • RM-697'yi seçin -> "Flashing" menüsünü açın ve "Firmware Update"i seçin
  • [ ... ]/browse butonunda Ürün Kodunuzu (Product Code) seçin 
  • "Dead USB" seçeneğinin aktifleştirildiğinden emin olun -> "Options" butonuna gidin


Aşağıdaki dosyaları indirdiğiniz asıl dosyaların içinden silin:
  1.  C5-03_SW_MC013_42_2G_4.0.fpsx
  2.  RM697_011_U002.uda.fpsx
  3.  RM-697_20.0.024_prd.rofs2.V21


Sonra "Add" butonuna tıklayın ve aşağıdaki "CFW Dosyaları" klasöründeki dosyaları ekleyin:
  1.  RM697_011_U002.uda.fpsx
  2.   TYPE -: Content
  3.   USE-CASE -: Refurbish
  1.  RM-697_20.0.024_prd.rofs2.V21
  2.  TYPE -: PPM
  3.  USE-CASE -: Backup and Refurbish


Daha sonra "Refurbish" butonuna basın ve işlemi başlatın. İşlem sürerken USB kablosunu sakın çıkarmayın!

Yenilikler
Bu CFW içerisinde; QuickOffice, Sohbet, ve Sosyal Paylaşım Ağı uygulamaları tamamen kaldırılmıştır ve telefon InstallServer.exe ile hacklenmiştir.

Telefon hafızası 63 MB boş olarak gelir.

Flash attıktan sonra:
  • Sosyal Ağ klasörünü silebilirsiniz, içinde hiçbir şey yoktur.
  • Telefon hafızasında bulunan "Hack" klasörünü kaldırabilirsiniz.
  • Flash sonrası gereksiz gördüğünüz tüm uygulamaları Uyg. Yöneticisinden kaldırabilirsiniz.

Bazı uygulamalar "Sertifika tarafından kısıtlanıyor" hatası verebilir. Bunun önüne geçebilmeniz için, uygun bir .sis düzenleyici yazılım ile uygulamada bulunan sertifikaları kaldırın.

Hatalar
Hata bulunmamıştır, hata bulursanız lütfen bildirin.

Flash atarken yapacağınız herhangi bir hatadan, Symbian Türkiye sorumlu değildir. Bu nedenle farklı yazılım yüklemenin risklerini bilerek CFW attığınızı bilin.
RM-697 Klasörünün içinde (Yabancı Sürüm) v20.0.024 Alüminyum Grisi orijinal dosyaları mevcuttur. O dosyalar ile deneme yapabilirsiniz.    
CFW'de Türkçe dil desteği verilmemektedir. 
Dosyaları indirmek için buraya tıklayın.

90 yorum:

Adsız dedi ki...

Bununla ilgili birkaç sorum olucak:
Sensörlü oyunları oynayabilecek miyiz?
Orjinal versiyondan ne gibi farkları var?
Bunu yapmakla ne gibi riskler alıyoruz?

Teşekkürler...

Symbian Türkiye dedi ki...

1) CFW ile yalnızca Installserver eklendi. Bu test CFW'si denilebilir. Asıl yazılımda pek bir değişiklik yok. Yakında C6 Portları geliyor.

2) Bu CFW içerisinde; QuickOffice, Sohbet, ve Sosyal Paylaşım Ağı uygulamaları tamamen kaldırılmıştır ve telefon InstallServer.exe ile hacklenmiştir.

Telefon hafızası 63 MB boş olarak gelir.

3) Flash atarken USB kablosunu çekerseniz veya yazılımda yanlış dosyaları düzenlerseniz telefonunuz çalışmayabilir. Bu nedenle de RAR dosyasının içindeki RM-697 klasöründe bulunan dosyaları kullanın, Navifirm ile indirmenize gerek yok.

Adsız dedi ki...

şimdi benim c5-03 White/Petrol blue navifirmden White Petrol Blue'yumu indiricem

Symbian Türkiye dedi ki...

Onu indirebilirsiniz, fakat ben RM 697'dekiler ile denedim. Pek bir fark olmayacaktır.

Adsız dedi ki...

http://www.mediafire.com/?rlt8i1cgobpa66n
bu linkten indirdiğimiz zaman navifirmden indirmeye gerek var mı ?şuan iniyorda

Symbian Türkiye dedi ki...

Farklı bir model, ancak test ettiğim versiyon bu. Bunu indirirseniz Navifirmden indirmenize gerek kalmayacaktır. Beğenmezseniz orijinal yazılımı tekrar kurabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

Nerde hata yaptık ya
C5-03_SW_MC013_42_2G_4.0.fpsx
RM697_011_U002.uda.fpsx
RM-697_20.0.024_prd.rofs2.V21
bu dediğin dosyalar bende değişikti sonları aynı bitiyordu sildim sonra tamamlandı işlem telefonsadecetitriyor açılmıyor :S off offf.

Adsız dedi ki...

dil ingilizce oldu ayarlarda türkçe yok ?

Symbian Türkiye dedi ki...

Evet, onu yazmayı unutmuşum. CFW'yi ben hazırlamadığımdan (nasıl yapılacağını buldum ve yardım ettim), Türkçe kaldırılmış. Eğer geri dönmek isterseniz; bu sefer Navifirm'den size uygun tüm dosyaları indirip,değişiklik yapmadan aynı yolla Flash atın.

Adsız dedi ki...

C6 portu gelicek mi ? Gelicekse ne zaman gelicek ?
Teşekkürler...

Symbian Türkiye dedi ki...

C6 Portu şu anda PNHT tarafından hazırlanmakta. Yakında çıkacaktır.

Joker dedi ki...

Benim telefonum V10 da kaldı v20 geçemedim hiç bir yerde göztermiyor bu yüzden yapamıcak ve yapsamda ingilizcemi oluyo tamamen

Symbian Türkiye dedi ki...

Yaparsanız İngilizce oluyor. Türk CFW yapımcılarının el atmasını beklemelisiniz. v20 yapmanız için telefonunuza uygun tüm dosyaları NaviFirm'den indirin ve Dosyaları Değiştirmeden flash atın orijinal yazılım ile.

Bricklemeyecektir. Bricklerse Nokia Shop'ta ücretsiz güncelletebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

sanırım symbian türkiye blogunun sahibi maxicep forumdaki taklaa isimli üyeydi taklaa bana forumdan pm üzerinden ayrıntılı olarak anlatabilirmisin nickim: ahmetc503 eğer forum üzerinden yardım etmek istemiyorsan burdanda yardım edebilirsin (tel açıkmı olcak kapalımı veya silcemiz dosyaları nerden silcez bunun gibi yardımlarını bekliyorum teşekkür ederim

Symbian Türkiye dedi ki...

Her iki yoldan da deneyebilirsin. Nedeni, USB Şarj telefon kapalı olduğunda bile oto. açtığından; kapalı olması için neden göremiyorum. Ben kapatıp yapmıştım, ama telefon kendiliğinden açılmıştı :) Zaten Nokia yazısı ekranda göründükten sonra USB otomatik olarak telefonu tanıyor.

Bu anlatımda RM-697 içibndekiler kullanıldığından o dosyalar kendi telefon mdelinizdeki dosyalarla örtüşmemiş olaiblir.

C5-03_SW_MC013_42_2G_4.0.fpsx -> Bu dosyanın adını ben de bilmiyorum ama Navifirm'deki boyutu genelde 1.6 GB ve hep kalınla yazılmış kısımları aynı

RM697_011_U002.uda.fpsx -> UDA Dosyası

RM-697_20.0.024_prd.rofs2.V21 -> ROFS2 Dosyası

Bunları,

Sonra "Add" butonuna tıklayın ve aşağıdaki "CFW Dosyaları" klasöründeki dosyaları ekleyin:
RM697_011_U002.uda.fpsx
TYPE -: Content
USE-CASE -: Refurbish
RM-697_20.0.024_prd.rofs2.V21
TYPE -: PPM
USE-CASE -: Backup and Refurbish

kısmında yazılanlarla değiştireceksin.

ahmet dedi ki...

ürün kodu ne

ahmet dedi ki...

telefonuma bişey olur diye gerçekten çok korkuyorum aslında çok kolay ama silme işinde takıldım şimdi verdiğiniz linkten dosyaları program files teki rm 697 kloserine atcaz sonra phonixi çalıştırcaz eee sonra silme işlemi nasıl olacak program files teki dosyaların içindenmi silecez birtek orada takıldım nerden silcez veya zaten sileceksek navifirmden indirmeyelim

Adsız dedi ki...

acaba videolu anlatım varmı yotube de falan

Symbian Türkiye dedi ki...

@16, Ürün Kodu C5-03 RM-697'dir. Eğer telefonunuza uyumlu model ismini arıyorsanız "Model Açıklamaları" kısmından bakabilirsiniz.

@17, öncelikle modelinize ve sürüme uygun (v20.0.024) tüm dosyaları indirin, veya rar paketi içinde bulunan RM-697 klasörünün içindekileri direk RM-697 Klasörünü Program Files -> Nokia -> Phoneix -> Products -> RM-697 (Bir klasör olacak) içine atın.

Klasörün içine attığınız dosyalardan şunları silin:

C5-03_SW_MC013_42_2G_4.0.fpsx
RM697_011_U002.uda.fpsx
RM-697_20.0.024_prd.rofs2.V21


Phoneix'i açıp Add Butonundan rar paketinin içinde bulunan "CFW Dosyaları" klasöründeki dosyaları ekleyin:

RM697_011_U002.uda.fpsx
TYPE -: Content
USE-CASE -: Refurbish

RM-697_20.0.024_prd.rofs2.V21
TYPE -: PPM
USE-CASE -: Backup and Refurbish

Symbian Türkiye dedi ki...

Hayır YouTube videosu bulunmamakta.

Symbian Türkiye dedi ki...

Bu arada, CFW Tamamen İngilizcedir ve Türkçe desteği yoktur. Bunu de belirtelim.

Adsız dedi ki...

Cfw ingilizce ama gerçekten süper sertifika sorunu kalkmış teşekkürler Symbian Türkiye..c6 portu sabırsızlıkla bekliyoruz.

Adsız dedi ki...

5800 modlarını atsak

Symbian Türkiye dedi ki...

@22, C6 Portu için PNHT ekibinden Bin24 gibi profesyonelleri ikna etmeye çalışıyoruz. :) Israr edip, o Profesyonel CFW'ye Türkçe dil desteği de ekletebilirim.

@23, Şimdilik profesyoneller yapsa daha iyi olur gibi.

ahmet dedi ki...

indirmeler tamalandık tan sonra başlıyorum inşallah bişey olmaz haa bide yorumlarda arkadaş yazmış titriyor ama açılmıyor die öle olunca ne yampak gerekir

ahmet dedi ki...

silcemiz dosyalar yok rm 697 kloserinde hangilerini silecez

Symbian Türkiye dedi ki...

Navifirm'den uygun dosyaları indirseniz daha iyi olur. RM 697 klasöründekileri yalnızca ben ve bir kişi yükleyebilmiş nedense. 15. Yorumda farklı dosya isimlerine sahip olsalarda içlerinde geçen kelimeleri kalınla yazdım. Ona göre silebilirsiniz. Ayrıca, CFW İngilizce, Türkçe desteği yok.

ahmet dedi ki...

internetim kotalı boşunamı indirdim

Adsız dedi ki...

Dead usb seçeneğine tik koyamıyorum daha doğrusu değiştiremiyorum ?

Adsız dedi ki...

benim yorumum hiç denemeyin böle ucuz bişey için denemeye gerek yok.En iyisi hem türkçe destekli hemde c6 portlu c5-03 daha iyidir.

Symbian Türkiye dedi ki...

@28, konuda CFW'nin İngilizce olduğu yazıyor. Aynı zamanda gerekli dosyalar o paketin içinde yine. RM-697'yi kullanmazsanız bile diğerlerinin kullanılması zorunluydu.

@30, demeye çalıştığım biraz da o. Bu yaptığımız yalnızca CFW'lerin başlangıcı. İngilizce olması da ayrı birşey. Şu anda ben dahil PNHT ekibi ile çalışıyor ancak yaptığımızda telefon boot etmiyor kendini. Uzun sürecek C6 portu.

Adsız dedi ki...

admin sen bence en iyisi videolu anlatım yap

Adsız dedi ki...

Bakın arkadaşlar admin gayet güzel şekilde açklamış daha fazla yormayın internet sitelerinden bakın.Bırakında c6 portuna yönelelim ki işler daha hızlı olsun.Ama istiyenlere önermem sadece 1 sertifika sorunu için telefonu riske atmaya deymez ama c6 için değer çünkü yenilik arıyoruz ve admin çok sağolsun Türkiyede c5-03 ile adam gibi uğraşan tek insan polarbit oyunu c5-03 te çalıştıran tek kişi ki buda bilgisayar ve telefonda ustalık gerektirir bence sorularla yormayıp biran önce c6 yı beklemek.

Adsız dedi ki...

Admin bide ekstradan sorum olacak biliyorsun c5-03 işlemci hızı mükemmel c6 daki gibi pürüzsüz kaydırma olacakmı yoksa c5-03 gibi kaydırırken kasacakmı?

Symbian Türkiye dedi ki...

Evet. Bunun için şimdilik AIO Patch kullanabilirsin. C6 Yazılımını henüz çalıştıramadık. Atsak bile telefon kendini boot etmiyor. PNHT üyelerinden Bin24 gibi profesyonelleri bekliyoruz hâlâ

Adsız dedi ki...

kardeşim aio patch çalışmıyo sertifika tarafından kısıtlanıyor diyor sen denediysen farkı görebildinmi kamerada hızlanma falan

Symbian Türkiye dedi ki...

Kinetic kaydırmada aşırı hızlanma oluyor.

Kamera'da hızlanma yok ama kameradan çıktıktan sonra, kameranın aldığı RAM'i telefona geri kazandırıyor.

Sensör hızı çok iyi. Telefonu 45 döndürdüğünüz anda, ekran da dönüyor. Milisaniyeler içinde denebilir.

Galeriyi hızlandırma modu sayesinde 8-9 saniye hız kazanıyorsunuz. Gerek resimlerde geçerken gerek zoom yaparken gerek resim açarken.

Benim istemedğim tek kötü yanı Ana ekranı da döndürebilmesi. Ana ekran yatay moda geçebiliyor fakat yalnızca Temel modunda hoş görünüyor.

Adsız dedi ki...

çok teşekkür ederim bilgilendirmen için :) bide telefonun UI sinde yani işte o pürüzsüz ekran kaydırması dahada pürüzsüzleşiyormu çünkü gerçekten c5-03 e göre bir telefonun berbat pürüzlü kaydırması var

Symbian Türkiye dedi ki...

Evet daha rahat kayıyor denebilir. Kinetik Kaydırmanın iyi olabilmesi için RAM'in boş olması biraz gereksizdir. Uygulama önbelleğe alınmışsa kinetik kaydırma daha rahat gerçekleşir. :)

Adsız dedi ki...

:) harika ozaman c6 yı sabırsızlıkla bekliyorum şimdi sertifikamın gelmesini bekliyorum gelince hemen deniycem çok teşekkür ederim en kısa zamanda c6 yı bekliyorum :)

Adsız dedi ki...

pardon benim burda demek istediğim kinetik kaydırmnın fps hızı yani kinetik kaydırma iyi ama UI fps hızı yükseliyormu?

Symbian Türkiye dedi ki...

Az da olsa, evet :)

Adsız dedi ki...

dün arkadaşımın c7 sini inceledim cok iyi pürüzsüzdü sonra düşündüm c5-03 işlemcisi ile neden olmasın ama nokia nerde yapacak işleri güçleri dıştan iyi gibi gözüken telefon yapmak 5 mp kamera ile 15 fps çekim yapılırmı saçmalık nerde görülmüş ya

Symbian Türkiye dedi ki...

Evet 5 MP ile 15 FPS Kare hızı çok düşük. C6 Portunu telefona boot ettirmeyi başarırsak, böyle hız modlarının da ekleneceğini düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

inşallah her türlü deneme ve teste hazırım yardım ederim yani:)

Adsız dedi ki...

Symbian Türkiye ben maxicepteki alim6563 bu cfwyi kullanıyorum c6 port çıkınca nasıl yapılacağını video ile anlatabilirim :) yukarıdaki gibi yazarsınız bende onların nasıl yapılacağını videoda gösteririm :)

Symbian Türkiye dedi ki...

Teşekkürler, C6 Portunu test edip hazırlarsak iletişime geçerim :)

Adsız dedi ki...

sabırsızlanıyoruz:D okullar açılmadan çıksa bari:D

Symbian Türkiye dedi ki...

Bu arada, telefonu çalıştırmayı başardık. 5800, X6 modları uyumlu değil fakat 5230 modlarının hepsi tam uyumlu çalışıyor :)

Adsız dedi ki...

yani 5230un cfwlerimi çalışıyor

Symbian Türkiye dedi ki...

Hayır. 5230 CFW'lerinde kulanılan modlar C5-03 altında da kullanılabiliyor.

Adsız dedi ki...

harikasınız c6 ne zaman koyarsınız bu arada tel çöktü:D yeniden cfw liyorum simdi

Symbian Türkiye dedi ki...

O zaman OFW atsanız daha iyi olur.

Adsız dedi ki...

düzelttim şimdi :)bu arada yeni cfw yi ne zaman koyacaksınız? birde yeni gelecek port sanırım symbian anna doğrumu?

Symbian Türkiye dedi ki...

Test aşamaları ve bugları düzeltiyoruz. Gelecek haftaya kalmaz koyarım, daha doğrusu koymaya çalışırım.

Gelecek Port Symbian Anna değil. Daha gelişmiş bir S^3 portu veya bir performans modu olabilir.

Adsız dedi ki...

hmm bende nokia ya c5-03 hakkında yazmıştım bügün aradılar ve dedilerki

Kamera akıcılığı(fps)için yeni çalışmamız çıkabilir yani 15 den 25 veya 30 olma ihtimali :)

Asla symbian anna ve belle nokia c5-03 ve diğer s60v5 platformları için çıkmayacaktır :/

Adsız dedi ki...

bu arada ben cfw yapmaya çalıştığımda uda0002 falan eksik diyor Alüminyum Grisi ile deneyince ama telefonum graphit black graphit black ile deniyincede tel açılmıyor???

Adsız dedi ki...

CFW ATARKEN YÜKLEME İLERLEDİ SONRA HATA VERDİ BENDE USB KABLOSUNU ÇEKTİM TELEFON AÇILMIYOR NE YAPICAM :(

Adsız dedi ki...

kardeş ben cfw atarken baktım sadece bir cfw dosyasını flashlamşım RM697_011_U002.uda.fpsx
TYPE -: Content
USE-CASE -: Refurbish

telde Sosyal Ağ klasörünü boş
Telefon hafızasında bulunan "Hack" klasörünü var
quikoffice yok noldu şimdi

Symbian Türkiye dedi ki...

telde Sosyal Ağ klasörünü boş
Telefon hafızasında bulunan "Hack" klasörünü var
quikoffice yok noldu şimdi

Bunların olması gerekli zaten. Telefon hafızası az da olsa rttırıldı ve artık tüm uygulamaları (sertifikasız da olsa) yükleyebilirsiniz, RomPatcher'a ihtiyacınız olmadan.

Aynı zamanda bu ilk adımdı. Şu anda C6 Portunu yapıyoruz.

Symbian Türkiye dedi ki...

@58, dosyaları eksik koymuş olduğunuzdan veya hata sırasında aniden USB'yi çekmiş olmanızdan kaynaklanıyor olabilir.

Bu gibi durumlarda, Navifirmden modelinize ve sürümünüze uygun tüm dosyaları indirip Dead-USB ile Flash atın. Çalışacaktır.

Symbian Türkiye dedi ki...

@57, tüm dosyaları eksiksiz biçimde Phoneix > Products klasörüne attığınızdan emin olun. Navifirm'den sürümünüze ve modelinize uygun tüm dosyaları indirin ve CFW Dosyaları klasöründekiler ile anlatıldığı biçimde değiştirin.

Telefon açılmazsa, bu sefer indirdiğiniz dosyaları değiştirmeden Dead-USB ile flash atın.

Symbian Türkiye dedi ki...

@56, Kamera FPS yükseltme işlemi güzel haber gibi görünüyor. Tabi bunu Finlandiya'da üretiyorlardır; şu ana dek Nokia Türkiye geliştiricilerinin bağımsız güncellemelerini görmedim.

Evet, Anna S60v5 telefonlara gelemez; ancak portre qwerty, yatay bölümlü klavye gibileri portlanabilir.

Adsız dedi ki...

RM697_011_U002.uda.fpsx uda dosyası maalesef bende yok biri link atabilirmi bütün klsörlere cfw dosyaları falan baktım her yere yoktu.

Symbian Türkiye dedi ki...

@64, RM697_11.0.000_008_U001.uda adındaki dosyayı da kullanabilirsiniz. (CFW Dosyaları Klasörünün içinde bulunan)

Adsız dedi ki...

Kardeş ben cfw attımmı bilmiyorum quik office var dili ilk ingizce açıldı sonra kendim türkçe yaptım tel hafızasında hack klasörü var ve sertifikasız uygulamaları yükleyebiliyom sence cfw oldumu?

ahmet dedi ki...

admin ben bu cfw yi şu silme işinden dolayı yükleyemedim ama genede eline sağlık süper anlatmışsın çok teşekkür edeiyorum

son bi soru :)) acaba c6 cfw si gelincede böle silme,değiştirme falan filan olcakmı yoksa sadece indirip kopyalayıp flash mı atcaz haa bide gelecek cfw de inşallah c6 ev ekranı ve c6 kiliti vardır bu konuda beni bilgilendirirmisin

Adsız dedi ki...

benim tel siyah o hazır olarak indirilen dosyalatı kullansak olurmu

Symbian Türkiye dedi ki...

@66, büyük ihtimalle yalnızca UDA dosyasını değiştirmişsiniz.

@67 (Ahmet), Teşekkürler :) C6 CFW'sinde C6 Ana ekranı, kilit ekranı gibi özellikler elbetteki olacak :) Ayrıca dosyaları yeniden kaldırıp-eklemeniz gerekebilir.

@68, O dosyalarla CFW atan arkadaşlar var elbette. Ancak bana kaırsa C6 CFW'sini beklemeniz daha iyi olur.

Adsız dedi ki...

o gelincede onu atarım

Adsız dedi ki...

bi türlü atamadım çünkü çok korkuyorum bişey olur diye bunu yaparken yapacağım bir hata nedeniyle telefonum titreyip açılmayabilir peki bundan başka ne gibi şeyler olabilir ve düzeltilebilirmi sizce atıyımmı

Symbian Türkiye dedi ki...

Telefonunuz titreyip açılmazsa OFW atıp tekrar çalıştırabilirsiniz. Fakat USB kablosu işlemde çıkarsa garantilik olur.

adsız dedi ki...

c6 portunu bekliyoruz ne zaman gelir acaba?

Adsız dedi ki...

merhaba OFW atmak nasıl oluyor acaba?

ahmet dedi ki...

nav'f'rmden hang's'n' 'nd'rel'm 'k' tane var ayn' f'rmware ad'ndan yoksa 'k's'n'dem' 'nd'rmem'z gerekyor_

Symbian Türkiye dedi ki...

Önerim, Navifrim'den indirmemeniz. CFW Dosyalarını indirdikten sonra (yazıda dahil edildi) RM-697 klasörü; Navifirm'deki dosyalar yerine geçecektir zaten.

Symbian Türkiye dedi ki...

@74, Navifirm'den orijinal RM-697 v20 dosyalarını indirip, onlara uygun şekilde Flashlayın. Orijinal yazılıma geri dönebilirsiniz.

ahmet dedi ki...

CWF dosyalarini nerden indirecez benim tel C5-03 illivual black tel de turkce dil yok o yuzden turce yapmak istiyorum sadece.

Symbian Türkiye dedi ki...

Eğer telefonun dilini Türkçeleştirmek için Navifirm'den EURO 2 TR'ye uygun istediğiniz renge göre (önerim Graphite Black) OFW dosyalarını indirip telefonunuza OFW kurun. Çünkü şu anda bu CFW'nin Türkçesi bulunmuyor.

ahmet dedi ki...

cok tesekkurler...

ahmet dedi ki...

ya bu deap phone usb flash tiklanmiyor yani aktif degil sonuk durumda bunu acmazzsak ne olur veya nasil acmamamiz gerekir.

Symbian Türkiye dedi ki...

Öncelikle şunu yapmanız gerekir:

USB1 - RM-697 modunda telefonu Phoneix'e tanıttıktan sonra; bağlantılar kısmından NO CONNECTION yapın. Bundan sonra Dead USB seçeneğini aktifleştirebileceksiniz.

ahmet dedi ki...

no connectionu sec'yorumdead usb yi aktif ediyorum ama sonra refurbish yapinca baglanti yok olmuyor yani eger baglantiyi aktif edersem dead usb secenegi tekrar pasif oluyor nasil olcak bu ya....

Symbian Türkiye dedi ki...

NO CONNECTION'u ayarladıktan sonra bilgisayarın fark etmemesi normaldir. Dead USB, yine de telefonu tanır merak etmeyin.

Mümin Kahveci dedi ki...

ben öncelikle merak ettiğim birşeyi sormak istiyorum. bu cfw ile telefonun yazılımını tamamen değiştirebiliyormuyuz üst modeller gibi görüntü yapabiliyormuyuz? . ve bu cfw yi attık diyelimki telefonun ımei numarası sabit kalıyormu ? cfw yi attıktn sonra telefona format atsak cfw si aynı kalıyormu
ve yurt dışından telefon getirsek. telefoncular nasıl ve neyle bunun ımei numarasını değiştiriyor? bir sorum daha olucak çok sordum ama kusura bakmayın merakımdan soruyorum bendede c5 03 var bunun video kaydı 15 fps ya bu kamera ile biz 25 yada 30 fps kayıt yaparsak mesela diyorum hani bu kamera o fps ye uygunmudur ? kamerası dandikmi yoksa yazılımsal bir düşük özellik verilmiş kameramıza ? şimdiden teşekkr ediyorum arkadaşlar..

Symbian Türkiye dedi ki...

Evet, bu CFW ile yazılım tamamen değişebiliyor. Tıpkı 5800 C6 veya S^3 CFW'leri gibi. IMEI, CFW ile kolayca değişebilecek bir olay değildir. Cihazın anakartının değiştirilmesi veya özel yazılımların kullanılması gerekir. Telefona format atarsanız da CFW yine kalır, değiştirmek için tekrar Flash atmanız gerekebilir.

Yurt dışından getirilen telefonların IMEI'si değiştirilmiyor. IMEI, kayıt ediliyor.

C5-03'ün Kamera FPS hızının arttırılabileceğini net olarak bilmiyorum. Yazılımsal olarak mümkün. Kameranın da çekim yapabileceğini düşünüyorum. Yalnızca uygun mod gerekir.

Murat dedi ki...

Flashing started
Creating product data items list
Product data items list created
Backup not required
Flashing phone
Initializing
Scanning image files...
Waiting for USB device...
Loading secondary boot code: 15168 bytes
Secondary boot loaded
Loading update server code: 824803 bytes
Update server loaded
Starting to recover the phone
Recoverying phone
Initializing
Error initializing Algorithm. 0x84009427
ERROR: Failed to set phone to flashmode
Scanning image files...
Unable to set the phone to flash mode. Unable to flash.
Flashing phone
Initializing
Scanning image files...
Waiting for USB device...
ERROR: Failed to set phone to flashmode
Flashing phone
Initializing
Scanning image files...
Waiting for USB device...
ERROR: Failed to set phone to flashmode
Flashing phone
Initializing
Scanning image files...
Waiting for USB device...
Loading secondary boot code: 15168 bytes
Secondary boot loaded
Loading update server code: 824803 bytes
Update server loaded
Erasing....
Erasing complete
Asic CMT: Start programming 139490 KB...
Asic CMT: Programming data sent: 0%
Asic CMT: Programming data sent: 10%
Asic CMT: Programming data sent: 20%
Asic CMT: Programming data sent: 30%
Asic CMT: Programming data sent: 40%
Asic CMT: Programming data sent: 50%
Asic CMT: Programming data sent: 60%
Asic CMT: Programming data sent: 70%
Asic CMT: Programming data sent: 80%
Asic CMT: Programming data sent: 90%
Asic CMT: Programming data sent: 100%
Programming complete
WARNING: Asic CMT: NAND status reported bad blocks
Asic CMT: programming succeeded
Asic CMT: Verifying communication to device...
Waiting for communication response: 25
Waiting for communication response: 24
Waiting for communication response: 23
Waiting for communication response: 22
Waiting for communication response: 21
Waiting for communication response: 20
Waiting for communication response: 19
Waiting for communication response: 18
Waiting for communication response: 17
Waiting for communication response: 16
Waiting for communication response: 15
Waiting for communication response: 14
Waiting for communication response: 13
Waiting for communication response: 12
Waiting for communication response: 11
Waiting for communication response: 10
Waiting for communication response: 9
Waiting for communication response: 8
Waiting for communication response: 7
Waiting for communication response: 6
Waiting for communication response: 5
Waiting for communication response: 4
Waiting for communication response: 3
Waiting for communication response: 2
Starting to recover the phone
Recoverying phone
Initializing
Waiting for communication response: 1
Error 0x8401F121 communicating to phone. Unable to verify comm.
Warning: Unable to communicate to product after flashing
Scanning image files...
Phone recovery completed. Waiting for phone to boot up
Bootup successful
Verifying communication to product (before flash finalizing)
Failed to verfy communication to product


arkdaşlar şu hatayı veriyo lütfen yardım edin. c5 03 e c6 nın yazılımını yüklemeye çalıştım telefon açılmadı ama sonunda açtım bu hatayı veriyo şimdi.s

Murat dedi ki...

Flashing started
Creating product data items list
Product data items list created
Backup not required
Flashing phone
Initializing
Scanning image files...
Waiting for USB device...
Loading secondary boot code: 15168 bytes
Secondary boot loaded
Loading update server code: 824803 bytes
Update server loaded
Starting to recover the phone
Recoverying phone
Initializing
Error initializing Algorithm. 0x84009427
ERROR: Failed to set phone to flashmode
Scanning image files...
Unable to set the phone to flash mode. Unable to flash.
Flashing phone
Initializing
Scanning image files...
Waiting for USB device...
ERROR: Failed to set phone to flashmode
Flashing phone
Initializing
Scanning image files...
Waiting for USB device...
ERROR: Failed to set phone to flashmode
Flashing phone
Initializing
Scanning image files...
Waiting for USB device...
Loading secondary boot code: 15168 bytes
Secondary boot loaded
Loading update server code: 824803 bytes
Update server loaded
Erasing....
Erasing complete
Asic CMT: Start programming 139490 KB...
Asic CMT: Programming data sent: 0%
Asic CMT: Programming data sent: 10%
Asic CMT: Programming data sent: 20%
Asic CMT: Programming data sent: 30%
Asic CMT: Programming data sent: 40%
Asic CMT: Programming data sent: 50%
Asic CMT: Programming data sent: 60%
Asic CMT: Programming data sent: 70%
Asic CMT: Programming data sent: 80%
Asic CMT: Programming data sent: 90%
Asic CMT: Programming data sent: 100%
Programming complete
WARNING: Asic CMT: NAND status reported bad blocks
Asic CMT: programming succeeded
Asic CMT: Verifying communication to device...
Waiting for communication response: 25
Waiting for communication response: 24
Waiting for communication response: 23
Waiting for communication response: 22
Waiting for communication response: 21
Waiting for communication response: 20
Waiting for communication response: 19
Waiting for communication response: 18
Waiting for communication response: 17
Waiting for communication response: 16
Waiting for communication response: 15
Waiting for communication response: 14
Waiting for communication response: 13
Waiting for communication response: 12
Waiting for communication response: 11
Waiting for communication response: 10
Waiting for communication response: 9
Waiting for communication response: 8
Waiting for communication response: 7
Waiting for communication response: 6
Waiting for communication response: 5
Waiting for communication response: 4
Waiting for communication response: 3
Waiting for communication response: 2
Starting to recover the phone
Recoverying phone
Initializing
Waiting for communication response: 1
Error 0x8401F121 communicating to phone. Unable to verify comm.
Warning: Unable to communicate to product after flashing
Scanning image files...
Phone recovery completed. Waiting for phone to boot up
Bootup successful
Verifying communication to product (before flash finalizing)
Failed to verfy communication to product

Adsız dedi ki...

ben basit bişey sormak istiyorum pc bağlantısında ovi olarak bağlanmıyo sürücülerde bi sıkıntı var sanırım.depolama görüntü aktarma modunda bağlanıyo usb den. Bunun çözümü için guraycesur@hotmail.com a bilgi yollarmisiniz. Tsk

Unknown dedi ki...

kardeş ben cfw atacaktım firmware update de cfwmi seçtikten sonra direk update software var ona tıkladım telefon kapandı açılmıyor