Blogger Widgets

17 Mayıs 2011 Salı

Symbian Belle Geliyor


Geçen ay sizlere Symbian Anna'yı duyurmuştum. Bu ay da size gerçekleşmesi muhtemel olan ve aslında kanıtlanmış sayılabilecek Symbian Belle güncellemesini sunuyorum. Nokia'nın ayda bir güncelleme yaptığını görünce ister istemez Symbian^3'ü ne kadar önemsediğini de anlıyoruz. Şimdi akılda tek bir soru var: Diğer güncellemeler alfabeye göre yani C,D,E ve F harfleri ile mi başlayacaklar? :)


Yukarıdaki resmin çevrilmemiş kısmı bir tweet'e ait. Bu Tweet'i de Nokia çalışanlarından biri yazmış. Çeviriye bakılırsa Belle ile Symbian'ın o değişmeyen Şarj ve Bağlantı çubukları da en nihayetinde değişecekmiş gibi görünüyor. Ayrıca Yerli Qt uygulamaları ve de Anna'dan %35 hızlı olması bana yeni telefonumu Nexus S'ten Nokia E7 veya X7'ye doğru kaydırmaya başladı.


İşte o tweet'in devamı. Burada da bize 4 ila 7 arasında kişiselleştirebileceğiniz ana ekranlardan, Kamera Kontrast ayarlarından, video sabitliğinden, yeni EQ kilidinden, önceki resimde bahsedildiği gibi Bütünden bir arayüz değişikliğinden ve 136 - 157 MB rası boş RAM2den bahsediliyor. C5-03'te olsa ne iyi olurdu. Maalesef ben en fazla 58 MB yapabildim :)

İnternete de bazı görüntüler düşmeze olmazdı zaten öyle değil mi? Bu resim eğer gerçekse o kadar da fazla bir arayüz değişikliğine gidilmemiş. İkon setleri ve alt bar hâlâ aynı. Ama inanamayacağınız bir şey: Nokia'nın seneler boyu değiştirmediği ve artık Nokia dendiğinde akla gelen ilk şeylerden biri olan şarj ve bağlantı çubukları gitmiş! Yerine bana göre daha modern görünen ikonlar gelmiş.

Ayrıca biraz daha baktığınızda üst çubukta da aşırı yuvarlatılmış Anna ikonlarının "3G" simgesinde kullanıldığını görebilirsiniz.

Benim dikkatimi çeken bir diğer şey ise üst çubukta bulunan "Menu" yazısı olmuş. Bence bu fazlalık doğrumuş. Ayrıca üst çubuk ve menü arkaplanının da tonlarının aynı olmasını umardım ben. Yine de sade temalar için kötü olan bu ton farkı, Symbian^3'te de arkaplana garip ve karmaşık resimler koymayı seven tema yaratıcılarına önlem olsun diye konulmuş olabilir.
Ana ekrandan bahsetmiştik tweetlerde. Gerçekten de ana ekranlarda gözle görülür bir fark var. Daha "smooth" yani "yumuşak" bir görüntü var bu ana ekran tasarımında. Bana göre "fazlalık" olarak nitelendirdiğim ana ekrandaki alt bar ise kalkmış. Daha hoş olmuş. :) İkon setlerine de diyebileceğim tek şey: Giderek Maemo'ya yaklaşıyoruz ama neyse. ^^



Zaman geçtikçe ve ben daha çok resim buldukça; bu aa ekranların renkleştirilmiş olduğunu gördüm. Tıpkı Nokia C5-03'te kasanın yazılımdaki temanın rengini etkilemesi gibi, burada da modelin rengi etkilemesi görünüyor. Kim bilir, belki de temadandır :) Ama Nokia N8'e turuncu, Nokia C7'ye de pembe çok yakışmış. Bana göre Nokia N8 Ford Focus, Nokia C7 de Ford Fiesta gibi zaten ^^ Biri erkeksi, biri kadınsı...

Ben de telefon kasalarını araba kasalarına benzetmeye çalıştım ama herneyse, burada da Nokia Symbian PR3.0 Belle'de basitleştirilmiş bana göre de çok hoş görünen bir mesaj yazımıyla karşı karşıyayız. Altta yalnızca 3 ikon var ve Nokia'nın vazgeçilmezleri arasında bulunan "Seçenekler", "İptal"/"Çıkış"/"Geri" tuşları bulunmuyor. Merak ettim de acaba Mesaj yazma kısmından nasıl çıkacağız? Yoksa Nokia bunu unuttu mu?

Herneyse, üstteki çubuğa bakarsanız da "Messaging" kısmı görünüyor, yani bizi yönlendiriyorlar. Ayrıca şimdi fark ettim de, Üst çubuk biraz fazla sıkışık olmuş. En azından Şarj ve Bağlantı kısımları ayrı kutuplara alınabilirmiş. Öyle değil mi?

Onun dışında daha büyük bir yazı boyutuyla yazılmış Text Message ve arkasındaki arka plan bana çok hoş göründü. Buna "Ona mı dikkat ettin ya?" diyenleriniz olabilir ama ne yapayım, böyle küçük ayrıntılara dikkat etmek hoşuma gidiyor işte :) 

Diğer bir küçük ayrıntı ise Anna'da bile değişmeyen daha küçük liste ikonları. Belle, bize bunların bile değiştiğini gösteriyor. Liste ikonlarından kastım, kırmızı kutunun içinde ki ikonlar. Daha yumuşak görüntü yakalanmış.


Son olarak az çok yazımda bahsettiğim ikon setleri üzerine yazmak istiyorum. İlk resimdeki liste ikonlarıymış, alttakiler araç çubuğu olarak adlandırılıyorlarmış, ben de yeni öğrendim :) Herneyse, aynı yapı üzerinde kaldıkları ama değiştikleri hemen belli oluyor. İkinci resimde ise ok işareti herhalde geri demek oluyor. O üç çizgi de seçenekler olsa gerek :) Aynı zamanda yeniden tasarlanmış takvim de benim çok hoşuma gitti. Renk değiştiren çizgilerle de toplantı / doğum günü gibi şeyleri ayrıt edebiliyoruz herhalde.

Belle ile benim de bir E7 alasım var. Çok hoş bir tasarım olmuş. Ama "nerede Windows Phone 7" sorusu da ön plana çıkarıyor kendini. Herneyse, bu güncelleme ile Nokia'nın Symbian'a yeni bir kan vereceği kesin. Doğru yoldasın Nokia :) Bir de C5-03 için v12 güncellemesini çıkartırsan çok iyi olur :)


62 yorum:

NSeries dedi ki...

Nokia C6-01 kullanıyorum, bizim için Belle gelirmi

Symbian Türkiye dedi ki...

@NSeries, Nokia C6-01 için geleceğini düşünmüyorum. Bunun nedeni ise, en düşük 3.5" lik bir ekrana ihtiyaç duyacaklarıdır. 3.2" bir ekrana sahip telefona bile Symbian^3 gelmesi iyidir. Ama piksel yoğunluğu izin verir, o ayrı :)

Adsız dedi ki...

C6-01 S^3 illaki gelcek belle güncellemsi ve o ana ekranlar PR2.5 olacak o menüyle ne alakası var hiç aynı değil sonra şarj ve sinyal gücü ikonlarda farkılı değil mi biraz dikkat lütfen

NSeries dedi ki...

Gerçekten mi. Dünyalar bnim olur o zmn :D

Adsız dedi ki...

yani sonuçta bu güncelleme S^3 için çıkmıcak çıkacak daha ne o zaman değil mi ki birşey ekliyorum admin incelemeleri lütfen biraz dikkatli yap aynı şey N9 konusu için geçerli mesela o ana ekranlarla menü stilinin neden farkı var birisinin sarj ve sinyal ikonları farklı değil mi ?

^^X-RaY^^ dedi ki...

Adminim beni hatırladınız mı :) Yeni telefon aldım Nokia C7-00 Anna'yı yükledim çok güzel görünüyor. Özellikle şu ilk s^3'te uygulamaya bastığında üstünde çıkan işaret şimdi yerini tüm ekranın ortasında çıkan birşeye bırakmış o çok iyi :) Hep sizi takip edicem bundan sonra :)

Symbian Türkiye dedi ki...

Hımm... Anna'yı nasıl yüklediğini merak ettim. Henüz "public" olarak dağıtımlarına başlanmadı. Yalnızca duyuruldu.

mertdeveci2 dedi ki...

Hayır Nokia N8 C7 C6-01 Modellerıylede gelıcek symbian belle... Zaten videolarda internete sızdırıldı . Donanım Haber.com sitesinde bu soruların cevabı var isterseniz bi göz atın..

( N8 NOKIA 'nın amıral telefonu olarak pıyasaya cıktı,şimdi o harıc ekranı daha buyuk telefonlara bu guncelleme yapılacak yorumu cok cok SACMA )

Adsız dedi ki...

admin belle.nin ön görünümü diye yanlış fotoğraf bulmuşsun göstergelerden belli.

anna yükliyen arkadaşım nerden yükledin dün nokia shop.a sordum daha dağıtılmadı ama yakında dağıtılır dedi

Symbian Türkiye dedi ki...

Bu yazı, internete sızan resimlerin gösterildiği bir yazı. Bunun üzerine yeni çıkan yazıyı okumak isteyebilirsiniz: http://symbian-tr.blogspot.com/2011/08/symbian-belle-arayuz-incelemesi.html

Aynı zamanda Navifirm aracılığıyla İngilizce bile olsa telefona Anna kurulabiliyor, kuran var.

Adsız dedi ki...

nokia c6 01 aldım. 2hafta oldu ama ekranda kesik çizgiler sonra ise menü rengi pembe flash lı bir ekran görüntüsü oluyor. Acaba ekrandaki bu sorun nedir

Symbian Türkiye dedi ki...

Bunların olmasından sonra telefon yeniden başlıyor mu?

Adsız dedi ki...

ben nokia 600 almıyı düşünüyom her halde 2011 son ayında çıkar piyasalara.

Adsız dedi ki...

ben anna dan beklediğimi alamadım belleyi sabırsızlıkla bekliyorum.ne zaman çıkar

Adsız dedi ki...

ben belleyi kurdum N8ime 3 gün olsu hiçbir sorun yok ve tamamen türkçe yeterki isteyin oluyor..
teek sorun anna da oldugu gibi müzik çalarda oyun,uygulama vs. gibi şeylerinde ses dosyalarını müzik kütüphanesine ekliyor olması...

enver dedi ki...

bende n8 var.telefona sybiam annanın güncellmesi gelmişti ben bunu güncelledim tabi telefon her şeyi sıfırlandı.içi güzel fakat ovi mağazya girdim.herhangi program indirmek istediğimde yükleniyor diyo telefonu 1 gün öle bırktım yüklensin diye ama hala aynı sonuç var yükleniyor diyo bu niye olabilir kafayı yicem

Adsız dedi ki...

bazı programlar yüklenmiyor aynı sorun herkeste var ama çoğu yüklenir telefonu yeniden başlat olmazsa dilini ingilizceye çevir tekrar dene sanırım sorunun ortadan kalkar...

Adsız dedi ki...

nokia n8 için symbian belle güncellemesi akim 26 dan itibaren mümkün olacak navifrim kullananlar şimdilik bellenin türkçesini kuramazlar ancak ingilizcesini kurmak mümkün olur.bu arada belle işletim sistemini tüm S^3 işletim sistemli nokialara kurmakta mümkün bu konunun ekran ebatlarıyla alakası yoktur zira 3.2 inçten daha ufak ekranlı s^3 lü bir telefon nokiada zaten yok.noki mağazayada gelince bazı porgramlar S^3 tabanlı olduğundan annaya yüklenemiyor fakat o programlarda zamanla güncelleniyor mesela swype kavyenin 2.0 sürümünü yeni eklediler ve annada çalışıyor ben yükledim ve kullanıyorum süper bir kalvye yazılımı herkese tavsiye ederim...bu arada ben sitenize kayıtlı değilim ama ismim aydın çamlıtepe

cska dedi ki...

Belleyı sabırsızlıkla belıyorum....

Adsız dedi ki...

belle ne zaman yayınlanıcak

Symbian Türkiye dedi ki...

2011 bitmeden Nokia Ovi Suite ile Belle güncellemelerini yükleyebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

slm benım n8 de anna 024.001 yüklü telefona mağazadan uygulama yükleyemiyorum .uygulama yüklenirken cancelling installation yazıyor yardımcı olabilırmisiniz.

Symbian Türkiye dedi ki...

Mağaza güncelleme ile Nokia Mağaza'ya çevrildi. Mağaza'nın güncel olduğundan emin olun. Aynı zamanda bağlantı sorunu varsa, bu nedenle de olabilir.

Adsız dedi ki...

gelsin şu symbian belle artık yaaa

Adsız dedi ki...

n97 mini ye güncelleme gelecek mi?

Adsız dedi ki...

c7 ve samsung wawe 2 arasında kararsız kalmıştım ama c7 aldım keşke samsung alsaydım bi daha nokıa telefon almam

Symbian Türkiye dedi ki...

Kişisel görüşüm, Nokia C7 Samsung Wave 2'den daha iyi bir telefon olduğu yönünde.

Samsung Wave işlemci ve RAM konusunda daha iyi olabilir ama içindeki işletim sistemi 2-3 gün sonra sizi bunaltacaktır. Çünkü uygulama sayısı olarak Nokia Mağaza dünyada 3. sırada (yakında tüm Android uygulamalarını da kullanabileceksiniz), Bada'nın uygulama mağazası ise en iyiler listesine bile giremiyor. Kısaca, çok sıkılacağınız bir telefon.

Belle arayüz ve özellikler bakımından Wave'den çok daha üstün bir işletim sistemi onu da söyleyelim. Nokia C7'de multimedya özellikleri bakımından çok kaliteli bir telefon, aynı zamanda işletim sistemi de Belle ile son derece modern bir sistem haline geliyor.

Adsız dedi ki...

Herkese selam.Adım ilhami.Ben Nokia E7 kullanıcısıyım.Şuan üzerinde Anna 25.7 sürümü mevcut.Büyük bir sabırsızlıkla Belle versiyonunu bekliyorum.Nokia Anna sürümünden sonra Ovi Mağaza yıda Nokia Mağaza olarak değiştirdi.En son olarak Ovi Suit i de Nokia Suit olarak yeni ikon ve arayüzle değiştirmiş.Gelişmeleri devam ediyor.Mağaza menüleri tahminimce Belle arayüzüne uydurulmaya çalışılmış.Batarya ve şebeke ikonları görünüyor üst kısımda.Android e benzer tarzda.Belki Mağazayı güncellerse arkadaşlar dosya indirmede önceki kadar sıkıntı yaşamazlar.Kasımın ortalarına geldik ama hala Belle dne ses yok.Sabır da bir yere kadar diyecek hale geliyor insan...
Herkese teknoloji dolu günler dilerim...

Symbian Türkiye dedi ki...

@28, Evet. Yeni Qt tabanlı Nokia Mağaza'nın arayüzü Belle arayüzüne tamamen uygun olarak hazırlandı ve Belle'nin gelmesini bekliyor. Symbian Belle, 2011 bitmeden güncellemelerde sunulur olacak.

Adsız dedi ki...

pardon benim telefonum n8 symbian belle ne zaman çıkcak ltfn biri cevap yazsın

Symbian Türkiye dedi ki...

Nokia N8 için aralık ayında Belle'nin çıkması bekleniyordu.Fakat henüz ortalıkta bir ses yok.

Bunun yerine N8 Belle CFWlerini deneyebilirsiniz.

Berry dedi ki...

merhaba, ben yaklaşık 2 aydır Nokia C6-01 kullanıcısıyım. Sanırım telefonu ilk aldığımda Symbian^3 yüklüylüydü.Dün akşam telefon güncelleme yapıp, Symbian Anna yüklendi. Ancak ben hiç beğenmedim, telefonumu eskisi gibi istiyorum. Bunu geri döndürmenin bir yolu var mı???? Yardımcı olursanız çok sevinirim...

Symbian Türkiye dedi ki...

Önceki sürüme dönmek isterseniz downgrade adı verilen bir işlem yapmanız gereklidir. Bu işlemle; eğer telefonunuzda v25 yazılımı yüklüyse, daha düşük bir yazılım sürümüne geri dönebilmenizi sağlar.

Ancak bu işlemi, elinizdeki Micro USB kablolar ve JAF / Phoneix gibi yazılımlarla yapmanız imkansız gibidir. Eğer yeterli ücret öderseniz yetkili Nokia servislerinde yapılabilir.

Symbian Anna'nın hangi özelliğini sevmiyorsanız söyleyin, ona uygun bir CFW bulmaya çalışabilirim.

Berry dedi ki...

Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Ben menü görünümü açıkçası pek beğenmedim, birde mesajların ve rehber görünümünün renkleri filan hoşuma gitmedi. Sanırım bir anda alışamadım. Akşam birkaç tane tema indirdim. Şimdilik daha farklı bir temayla daha iyi oldu gibi. Sanırım alışmaya çalışıyorum. Aslında her zaman bu tarz elektroniklerin en yüksek sürümünden yanayımdır. Zamanla alışıcam. Tekrar teşekkürler...

Adsız dedi ki...

25 Kasım'da Symbıan Belle güncellemesini yayımlayacakalrmış.

Adsız dedi ki...

merhaba ben yılmaz c6o1 kullanıyorum sayısal tuş takımı ile klawyesini büyütürseniz çok çoooook sevineceğiz teşekkürler.

Adsız dedi ki...

mrb c601 kullanıyorum bi güncelleme yaptım telefon anna oldu hiç sevmedim şimdi ise belle çıkıcak mış belle sürümü c601 e yüklenirmi ? lütfen bu sefer daha geniş klawye ve tuşları olsun

Symbian Türkiye dedi ki...

Symbian Belle, Anna güncellemesindeki yazmayı kolaylaştıran bölünmüş Q-klavye ile birlikte geliyor. Kısaca klavyede fazla bir değişiklik olmayacak.

Eğer Türkçe harflere ihtiyacınız yoksa klavyeyi İngilizce kullanın. Harflere daha fazla alan kazandırırsınız.

Adsız dedi ki...

mesaj yazarken neysede numara çevirirken sayısal tuş takımları sorun oluyor yani herşey düşünülmüş ama tuş takımları 7 yaşındaki çocuk parmaklarına göre yapılmış sanki. benim gibi düşünen pek çok arkadaşım olduğunu biliyorum böyle giderse sıkılıp başka markalara geçeceğiz sanırım

Symbian Türkiye dedi ki...

Buna karşı önerebileceğim bir çözüm mevcut. Yazma hızını %35 oranında arttıran, ve yazımı çok kolay hâle getiren Swype klavyeyi yükleyebilirsiniz. İlk 1-2 gün alışmanız gerekir, 3. gün oldukça seri bir şekilde Swype kullanabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

ya kardeşim mesajla sorun yok diyorum hala mesajla ilgili cevap yazıyorsun ben diyorumki numara çevirmede çıkan sayısal tuş takımını büyütebilirmiyiz okadar sayısal tuş takımı ya c601

Adsız dedi ki...

merhaba n8 kullanıcısıyım size bişi sormak istiyorum n8 de bildiğim kadarıyla 1200 mah gücünde batarya kullnılıyor telefonu normal kullnıyorum onda bi sorun yok ortalama 2 gün gidiyor ama ister istemez daha güçlü bir batarya kullanmak istersek n8 euygun bildiğiniz daha uygun bir batarya varmı_?

Adsız dedi ki...

geçen gün c7 telefonumu pc ye bağladım nokıa suite programı telefonunuzu symbian belleye güncelleyin dedi bende sevindim yüklemek için bastığımda sadece nokıa suite programı 3.3.86 sürümüne yükseldi bu nokıa gerçekten dalga geçiyor artık yaa

Adsız dedi ki...

nokia nokia suitin o surumu ile belle nin kurulmasi icin alt yapi olusturuyor..sabirsizlikla bekliyoruz artik gelsin.

waykony dedi ki...

tam olarak hangi gün çıkacak bu belle bide dalvik

Adsız dedi ki...

evet arkadaşımızın dediklerine katılıyorum. ama tabi ortada koskoca bir dev var vede ne yapıyorlarsa bizim içindir. ayrıca kendilerini (nokia ailesi) tebrik ediyorum. eski müşterilerinide unutmayıp bu güzelliklerden bizimde yararlanmamızı sağladır. inş en kısa zamanda Nokia Belle mize kavuşuruz. arkadaşlar firmanın kıymetini bilin. inanın Nokia gibi hiç bir firma müşterisini bu kadar düşünmez. bana her güncelleme geldiğinde birlikte çalıştığım başka firma kullanıcıları sinirinden çatladılar. ne mutlu ki size Nokia kullanıcısınız. ayrıyeten ben N8 kullanıcısıyım.

Adsız dedi ki...

c7 aldım anna yüklüdü gecen hafta belle yüklettim kullanıyorum çok güzel tafsiye ederim

srkn dedi ki...

c7 kullanıyorum. geçen gün nokia suit yardımıyla belle'yi telefona yükledim. gerçekten hoş bir kullanımı var. ancak telefon dili ingilizce oldu. telefon yurt dışından gelmişti zaten. şimdi tekrar türkçeye nasıl çevirebilirim. türkçe dil paketini indirebileceğim bir site önerebilirmisiniz.

Symbian Türkiye dedi ki...

@48, Navifirm adlı yazılımı kullanarak Nokia C7 > 111.030.0609 Numaralı sürümün > EURO 2 TR ile ayırt edilmiş yazılımını indirip Flash atabilirsiniz. Veya, Nokia mağazaları'nda ücretsiz Türkçe yazılım ile yeniden güncelletebilirsiniz.

srkn dedi ki...

Navifirm adlı yazılımı kurdum bilgisayara ve bahsettiğiniz EURO 2 TR sürümünü buldum ve seçtim ancak karşıma birçok yazılım çıktı. bunlardan hangisi türkçe dil desteği onu bilmiyorum. tamamını yüklemek gerekirmi yoksa türkçe dil ile ilgili yüklemeyi yapmak telefonu türkçeleştirmek için yeterlimi ?

Symbian Türkiye dedi ki...

@50, C7'nizin rengi / modeli hangisi, buna göre yardımcı olabilirim.

srkn dedi ki...

C7-00 Type RM-675 renk - Siyah

yardımcı olursanız gerçekten memnun olurum.

Symbian Türkiye dedi ki...

Nokia C7 (RM-675) > 111.30.0609 > euro2_turkey_charocal_black... > Tüm yazılım dosyalarını indirin. Bu dosyaları Phoneix 2011 yazılımının yüklendiği Program Files klasöründeki Nokia > Phoneix > Products > RM-675 klasörü içine atın. Phoneix ile Flashlayın.

srkn dedi ki...

dediğiniz gibi yaptım. ancak indirilen dosya 3 gb ta yakın büyüklükte. bir yanlışlık mı oldu acaba !?

kardeşlik dedi ki...

bende c7 var güncelledim bele oldu yazılımı ama bir sorun var telefon ingilizce oldu türkçe dili yok yazılımda nasıl türkçe dil paketini yüklerim

Adsız dedi ki...

kardeş bende 2. el nokıa c6-01 aldım telefon 3-4 aylık falan symbian-beLLe nin yüklü olup olmadığını nerden anlarım ???

adsızz dedi ki...

bende de c6 01 var ancak şu giriş ekranının alt tarafındaki ikon işaretlerini seçenek ve geri olarak nasıl değiştirebilirm ?

Symbian Türkiye dedi ki...

@57, Üzgünüz fakat değiştiremezsiniz.

MUĞLA BAL dedi ki...

c7 ye 2c defa belle kurdum fakat Türkçe dil seçeneği yok. zaten fp1 de yükleyemeyeceğiz c7 ye .. en iyisi satıp eski kasa 6303 almak.. yok güncellemeydi fp1 vs derdi yok taş gibi telefon keşke 6303 ümü satıp c7 almasaydım. zaten bayan telefonu gibi en iyisi yarın c7 yi okutup 6303 almak. bu arada nokianın pazar politikasının da ..q

Adsız dedi ki...

diger markalar aya gitti. biz yaya kaldık. nokia fiyatlarını yukseltsin görelim bakalim kac kisi kullanacak. k.bakmasınlarda en kısa zamanda ben 3 telefonumu birden olmasa bile en az 1 tanesini baska bir marka ile degistirecem. bu saatten sonra NOKIA kendini kandırsın. 1 liramı vermem. N8, C5 ve E72 maduruyum.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar merhaba,
kısa zaman sonra diger markalarda fiyatlarını asagı cekeceklerdir. cekmeseler bile eski modelleri altın degerinde millet bulamıyor. bu demek oluyor ki nokia kendi dinamitini ateslemis durumda kısa zaman sonra nokia devri komple kapanacaktır. örnek ericsson teknolojiye ayak uyduramayan teknoloji yarışına katılamaz. kusura bakmayında 41mp degil 500mp mercek koysanız ne olacak? kac kisi celeron isletim sistemini tercih ediyor neden yavas artık her seyimiz o kucucuk makineler olmus yavas makine ne isimize yarar 1.439 TL ye N8 aldim. satmak istedim, kimi telefoncular almadi kimiside komik rakamlar verdi mesela 450 TL Iphone ye gecmek icin fiyat kolluyorum. ben artık ugrasamam anna belle carla donna. teskereci asker yolu bekleyen yeni evli kadın gibi

Unknown dedi ki...

Nokia c5-03 için olur mu ?