Blogger Widgets

22 Şubat 2011 Salı

Nokia, Microsoft ile anlaştı. Ya sonrası?



Herkesin artık bildiği gibi, Nokia Microsoft ile anlaşarak diğer telefonlarının büyük bir kısmını Windows Mobile 7 ile beraber getireceklerini açıkladı. Peki, akıllarda iz yaratan "Efsane Symbian'ın sonu mu gelecek?" sorunun asıl yanıtı ne? Nokia, neden yıllarca arkasında durup savunduğu Symbian'ı bırakıp gidiyor?

Kime niyet, kime kısmet.
Nokia'nın yaptığı açıklamalara göre, Symbian'ı bırakıp Windows Mobile'a geçmelerinin asıl nedeni "Google'ın daha fazla büyümesini önlemek". Kısacası, Android'in yoluna takoz koymak.Bana göre bunun pek işlemeyeceğini düşünsem de başlıkta yazdığım gibi, Nokia'nın bir aralar Symbian'ı Android'e açtığı savaşın için atması ve yeneceğini düşünmesi gibi olacak bu da. Nokia bu sefer de Apple ve Android ile uğraşağa benziyor. Tek fark bu sefer biraz daha gelişmiş "donanım" ile geri dönecek olması. Ben Nokia'nın neden kendi işletim sistemi olan MeeGo'yu geliştirip kullanmadığını gerçekten merak ediyorum. Nokia korkuyor mu veya MeeGo aslında çürük bir işletim sistemi mi? Ya da sadece "kullanılmayan" araçlar için de mi kullanulmaya uygun?

N8 ise tam bir hayal kırıklığıydı
Birkaç ay önce forumlarda gördüğüm "N8'i beklemeyin, yanacaksınız" türünden yorumlara aldırış etmemem gerçekten yazık olmuş. Nokia'nın pop pohladığı telefonu N8, bana göre artık tam anlamıyla Nokia cephesine atabileceğiniz bir el bombasına dönüştü. Aklımdaki tek soru henüz ekran çözünürlüğü bile 5 Megapixellik bir telefonun çözünürlüğü kadar olmayan bir telefonun 12 Megapixelliik kamerasının bu kadar övülmüş olması. Üzerine tüm medya özellikleri ve de diğer uygulama kısmı da övüldü. Symbian^3'ü hatalı kullanmasını saymıyorum bile. Örneğin, birkaç kere Uygulamalar kısmını açarsanız, telefon kilitlenebiliyor veya bazı zamanlarda ekranı 5800'da sık sık karşılaştığımız siyah veya televizyonlarda boş yayın yapan ekranlara geçebiliyor. Benim önerim, ekrana uyumlu olması için tüm gökkuşağı renklerinin bir arada geldiği bir Nokia N8 almanız. En azından ekranı da kaplama gibi gösterebilirsiniz :P

Nokia'nın Şık Tasarımlı Renkli Telefonları
Her ne kadar Nokia'nın Windows Mobile 7 kullanmasını istemesem de bu sefer kasa dizaynını gerçekten beğendim. İnce olduğunu düşündüğüm geleceğin telefonları gibi görünen ve iPhone 4'ten daha şık duran bir telefonu kim almaz ki? Resimlerden görebildiğim kadarıyla beş farklı renkte bulunan (Siyah, pembe, mavi, beyaz ve sarı) telefonun ön kısmı tamamen siyah bir ekrandan ve Nokia logosundan ibaret. Arka kısmındaysa, tıpkı Nokia 5230'daki gibi gibi bir renkli kapak bulunuyor. Ancak arka kısım eğimli oluşturulduğu için çok daha şık görünüyor. Nokia'nın daha önce çıkarttığı bazı şık telefonları gibi, az işlemcili ve az RAM'li bir telefon çıkartmaz umarım :)


Symbian Çalışanları ise Ayaklandı
Sürpriz olarak karşılamadığım bir haber de Nokia bünyesinde çalışan mühendislerin ve geliştiricilerin ayaklanması oldu. Stephen Elop'un oturduğu koltukta da şarşırmadığına eminim. Yani ne bekliyorlardı ki? Bana göre Nokia yatırımlarının %70'den fazlasını Windows Phone 7 telefonlarına verecek. Elbette geriye kalan Symbian ve Maemo telefonların sonu iyi görünmüyor. Çünkü yatırımlardan geri kalacak para (aslında pek de geri dönüşleri olmayan) çalışanların işlerinde kalabilmesini sağlayamayacak. Nokia'nın bu konuda kesintilere gireceğinden eminim.

Sonuç olarak, Nokia'nın Symbian'ı doğru donanımlarla kullansaydı Windows Mobile 7'den alacağı sonucun iki katını alabilirdi diye düşünüyorum :) 

9 yorum:

Oğuzhan dedi ki...

Çok güzel yazmışsınız haklısınız Başarılarınzın devamını dilerim :)

Symbian Türkiye dedi ki...

İlk yorumu sen yazdın bloguma. Çok teşekkür ederim =)

Pesimist Oglan dedi ki...

Birincisi Nokia N8 o kadar hakareti hak edecek bir telefon degil iphone 4 kafa tutabilen bir telefon öyle kasma filanda yapmiyor ben 1998 den beri Nokia kullaniyorum arada bir baska markalarda gectim ama zevk alamadim nokianin bütün amiral gemilerini kullandim bir tek n97 elimde patladi symbian s60v5 vasatti ama symbian 3 ona göre cok cok daha iyi N8 de iyi symbian annaylada daha iyi olacak insallah nokia nekadar windowsdan cok seyler beklesede windows nokianin mezari olacak cünkü ne symbiandaki kadar uygulama var ne de symbian kadar akici vede kullanisli degil türkce dil secenegide olmayacagi icin bu büyük kayip simdilik eger elinize htc nin windows uygulamali telefonunu aldiysaniz benim ne demek istedimi anlarsiniz bence nokia symbianda kalmali zaten 2016 ya kadar symbian devam edecek böylelikle nokia windowsun nekadar yararli yada zararli olabilecegini görecek ama gec olacak eski nokialarinizi saklayinda bir gün torunlariniza gösterirsiniz nokiada diye bir efsane vardi diye (ios cikti mertlik bozuldu)...

Symbian Türkiye dedi ki...

Nokia N8, her ne kadar övgü yağmuru altına tutulsa da zamanının gerçekten geri kalmış bir telefon. Nokia'nın uyguladığı düşük donanım politikası yüzünden hem de. Nokia N8'de kamera ve birkaç yazılımsal özellik dışında işe yarayan birşey yok.

Amiral gemi olabilir, yalnız 12 MP kameraya nHD ekran koymaları çok kötü. Hem de 3.5" ekran. 256 MB RAM ve de 680 MHz işlemci koymaları da cabası.

Çok yakında 1.5 GB RAM ve 4GHz işlemciye sahip, 12 MP kameralı ve qHD çözünürlükte hem de 4.3" ekrana sahip telefonlar çıkıyor.

Kendi zamanına ile bakarsak N8'in; Google Nexus S veya iPhone 4 ile kıyaslanamaz bile. Eğer bu ikisinden birine de DOSBox gibi bir emülatör yapılmış olsaydı; benim kaanaatim Windows XP'yi rahatça kaldırabilirlerdi; hatta oyun bile oynayabilirlerdi. Nokia N8 ise Windows 98'i rahatça kaldırır. Aralarındaki fark bu.

Samsung Omnia 7 kullandım, çöpe atma isteği duydum. Windows Phone 7'nin Metro UI'sini pek beğenmiyorum. Açıkçası kullanışsız ve göz zevki yok. Ancak, ne kadar desem de Windows 8 videoları ve görselleri elimde, onlar da Metro UI ile geliyor...

Pesimist Oglan dedi ki...

Biz Bosa anlatmisiz sen beni anlamamissin bile sen irfani taniyonmu mob-i.mobi ilen n-gagetürkiye sitesini kuran sen ona sor beni o beni sana anlatir siradan vatandas degiliz biz bisey biliyoruzda konusuyoruz senin anlattiklarini bende biliyorum iphone 4 eline aldinmi veya kac gün kullandin sen onu anlat bana karsidan görmeylen olmuyo bu isler aga nokia yi zaten samsung alacak yakinda sony ericsson gibi olacak oda

Symbian Türkiye dedi ki...

Ben çıkan yeni akıllı telefonlardan (en azından çoğunu) 1 hafta süre boyu deneme amaçlı kullanıp geri iade ederim. Ama herkesin bilgidği gibi C5-03'üm var. (En kısa sürede de iPhone'a geçiş yapıcam)

HD Desire HD kullandım. Nokia E7 Kullandım. iPhone 4 / 3GS ve 3G kullandım.

Öncelikle E7 ve N8'in işlemci / ram hızı aynı bu nedenle şöyle söyleyebilirim ki: Nokia'nın abarttığı kadarlık bir telefon değil N8. Yalnızca hızı ve istikrarı sağlayan şey Symbian'ın sisteme fazla yüklenmemesi olmuş.

iPhone (iOS 5'le muhteşem oldu) kullanımı gerçekten çok kolay bir telefon. Ama insanda bağımlılık yaratıyor. Çünkü uygulama - arayüz ve geçiş efektleri çok hoşuna gidiyor insanın. Kalitesiz tek bir uygulama göremedim. Kamerası ise 8 MP'lık kameranın ötesinde gibi detaylı çekiyor. Bir de o ekran var ya, müthiş hissettiriyor. Adeta ekran değil kağıt!

Evde bir Mac'im var ve iPhone ile Mac çok uyum sağlamışlardı. Malesef 1 hafta sonra onu geri vermek zorunda kaldım. Ama çok alışmıştım ona ve iPhone 5 almayı düşünüyorum.

HTC Desire HD, hızlı ve büyük bir telefon. Açıkçası Android kullanmayı pek sevmiyorum. Bu nedenle de pek hoşuma gitmedi ancak gerçekten fonksiyonel olduğunu söyleyebilirim. Kamerasına gelince, bazen binaları yamuk çekebiliyor veya çok yumuşamış görüntü veriyor.

Nokia E7'nin ise 8 MP'lık kamerası hakkını verdiyor. QWERTY klavye de güzel. Mesajlaşırken bir deneme yaptığımda gayet kullanışlıydı. Tek eksiği ise Türkçe karakterlere destek vermemesi. Sembol tuşu ile kullanyordum. 4.0" ebatındaki ekran müthiş. Ancak 360*640 çözünürlüğündeki ekranın kullanılması berbat. Bu çözünürlük yeni telefonlara kıyasla (ki E7 de yeni sayılır) Nokia'nın eski 100'ü geçmeyen çözünürlüklerdeki ekranları gibi kalıyor. İşlemci ve RAM gibi konulara hiç girmeyelim; çok yakında diğer telefonların yanında 5800 gibi kalacaktırlar. Bir amiral gemi olan N8'in zaten yalnızca Kamera ve Symbian^3 üzerine kurulu bir telefon olduğunu unutmayalım. Zaten Nokia'nın da dediği gibi: "Nokia N8 orta sınıfın en iyisi." Ancak bu hakaretlerimin hepsini yiyor. Az da olsa yine de istikrarsız çalışıyor işletim sistemiyle. Nokia'yı kurtarsa kurtarsa MeeGo'nun kurtaracağını düşnüyorum.

Symbian Türkiye dedi ki...

Birşey yazmayı unuttum, N97 elimde patladı demişsin. N97 amiral gemi olmayı hak etmeyen bir telefon. Çok haklısın. Onun yüzünden Symbian Guru adlı blog yazarı blogunu kapadı.

Pesimist Oglan dedi ki...

Simdi seninlen ayni düsüncedeyiz yorumlarin icin sagol ama sunu söyleyeyim iphone 5 veya ios 5 simdiki kadar iyi olmazsa liderligi androide birakacak nokiada windowslan fazla birsey yapamayacak meego yu inceledim ve daha kullanisli buldum ben..

Symbian Türkiye dedi ki...

Android böyle giderse istedikleri kadar güzel OS yapsalar bile liderliği kapar. Millet açık kaynak ve ücretsiz işletim sistemine bayıldı.

MeeGo üst seviye işletim sistemi. Bence de çok kullanışlı. N900 altında MeeGo videolarını inceledim. UI geliştirilse çok iyi olabilir.