Blogger Widgets

24 Şubat 2011 Perşembe

Nokia s60 v5 Telefonlarınıza Şarkı Albüm Kapağı Ekleyin

Belki de herkesin kolayca yapabildiği birşey. Ben de bu işi kolayca hallederim normalde. Ancak, okulda bazı arkadaşlarımın henüz bunu bilmemesi yüzünden resimli bir şekilde paylaşayım dedim :) Öncelikle, müzik koleksiyonunuzdaki şarkılarınıza albüm kapağı ekleyebilmeniz için iki yol vardır: İlk yol, bilgisayarınızdaki gelişmiş bir müzik çalardan (örneğin iTunes, Windows Media Player veya Rythmbox) albüm kpaklarını ekleyip onu telefonunuza eklersiniz. Ancak çok uzun sürebilir bu işlem. 

İkinci yol ise çok daha pratik ve basit. Önce seçmek istediğiniz şarkının albümünü öğrenin. Resmi de bulun. Sonrasını da resimli anlatayım :


1.Adım
En basit adım bu (tabii ki her adım çok basit ama :)) Öncelikle müzik koleksiyonunuzdan bir şarkı şeçin. Gözünüze hangisi iyi gelirse artık ;)


2. Adım
Bu adımda, seçtiğiniz şarkının üzerinde parmağınızı bekletin. Bildiğiniz gibi bu bekletme hareketi, bazı nesneler içindeki seçenekler menüsünü açıyor. Örneğin herhangi bir mesajda veya bir klasörü kaldırırken :) 


3. Adım
Evet, işte seçtiğimiz öğenin açılır menüsünü açtık :) Buradan "Albüm Sanatı" seçeneğine gelin ve üzerine tıklayın :) Biliyorum, Alübm Sanatı ismi biraz komik duruyor. Bu Symbian'ı kim çevirdi böyle :P


4. Adım
Açılan sayfada normalde eklemediyseniz boş bir resim görürsünüz, ya da onun yerine Nokia'nın melodi işaretini görmeniz de olası :) Ben normalde şarkıma bir kapak eklemiştim, o yüzden bu şekilde görünüyor. Herneyse, şimdi alt menüden seçenekleri seçin :) 


5. Adım
Şimdi de, hiçbir resim olmasa bile çıkacak "Değiştir" seçeneğine tıklayarak önünüze başka bir resimler klasörünün açılmasını bekleyin.


 6. Adım
Buradan istediğiniz resmi seçin. Bu aşamada şuna dikkat edin. Resmin hoş görünmesi için hep kare olan resimleri seçin. Örneğin 500x500 pixel gibi :)



7. Adım
O sayfadan "Geri" diyerek ayrılın ve görkemli finale katılın :) İşte size bu yazının sonu ;)

3 yorum:

moylor13 dedi ki...

Açılan sayfada normalde eklemediyseniz boş bir resim görürsünüz, ya da onun yerine Nokia'nın melodi işaretini görmeniz de olası :)


Demişsiniz peki albüm kapağı olmasın nokia melodi işareti kalsın istersek ne yapmalıyız bir türlü silemiyorum.

Symbian Türkiye dedi ki...

Bunun için orjinal müzik çalarda herhangi bir seçenek yok. Şunu deneyebilirsiniz:

Önce, şarkıyı bilgisayarınıza kopyalayın ve telefonunuzda bulunanı kaldırın.

Müzik çaların şarkı kütüphanesini yenileyin.

Bilgisayarınızdaki şarkıyı telefonunuza yeniden kopyalayın ve müzik kütüphanesini yenileyin.

Ancak, eğer albüm kapağı şarkının içine sizden önce gömülmüşse, bilgisayara kopyalayıp, iTunes gibi bir yazılımla albüm kapağı bilgisini kaldırabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

çok teşekkür ederim yararlı olacak