Blogger Widgets

2 Ekim 2011 Pazar

Nokia "Meltemi" Geliyor



Son zamanlarda, işletim sistemi odağını oldukça hızlı bir şekilde değiştiren Nokia,   bu sefer tamamen açık kaynak olan Meltemi'yi duyurdu.

İlk olarak Wall Street Journal tarafından yayınlanan Meltemi, Linux tabanlı ve tamamen açık kaynaklı olmasının yanı sıra, giriş seviyesi akıllı telefonları hedef alacak. Nokia'nın akıllı telefonlarının %47'sinin giriş seviyesi olduğunu düşünürsek, bu işe yarayacak gibi görünüyor.

Meltemi, Nokia'nın tasarladığı Harmattan arayüzünü kullanacak, fakat MeeGo ile bunun dışında herhangi bir ilişkisi olmayacak. 




Nokia'nın planlarını geleceğe yönelik yaptığını görebiliyoruz. Yukarıda izleyeceğiniz ropörtaj'da asıl amaçlananın pazar olduğu da belirtiliyor. 


Nokia'nın ilerleyen zamanlarda Symbian'a desteğini kesmesi ve Windows Phone 7'li üst düzey akıllı telefonlar çıkaracağını göz önünde bulundurursak, en son çıkan orta dereceli Symbian akıllı telefonlar ve giriş seviyesi Meltemi akıllı telefonlar ile pazarı yeniden kontrol altına almak istediği ortada. Aynı zamanda bunu bazı rakipleri gibi tek işletim sistemi üzerinden veya özellik telefonları ile de yapmıyor.


Birkaç küçük detay:

  • Nokia, Meltemi'nin Samsung'un geliştirmekte olduğu Bada işletim sistemiyle gelen giriş seviyesi akıllı telefonlarla eş değer olmayacağını belirtti.
  • Meltemi, az maliyetli düşük dereceli donanımlarda bile yüksek özelliklere sahip olacak; zaten çıkacak Meltemi telefonların donanımından çok yazılımının maliyetli olacağı söyleniyor.
  • Meltemi'nin kısa sürede S40'ın yerini alması da planlanıyor.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

peki s60v5 gibi yazılımlara yükleyebilcekmiyiz bir bilgin varmı?

Symbian Türkiye dedi ki...

Hayır, Meltemi tamamen ayrı bir işletim sistemi; güncelleme olarak sunulmayacak. Aynı zamanda Symbian kullanan telefonlarda, Symbian dışında başka bir işletim sistemi kullanmanın yolu da henüz bulunamadı.

Sebahattin.art dedi ki...

Bada ile eşdeğer değilse, bada'dan dahamı kötü yoksa meltemi ile nokia büyük mü düşünüyor orasını anlamadım ben :) yada android le kıyaslasak mesela :)Bada ile eşdeğer değilse, bada'dan dahamı kötü yoksa meltemi ile nokia büyük mü düşünüyor orasını anlamadım ben :) yada android le kıyaslasak mesela :)

Sebahattin.art dedi ki...

Kusura bakmayın, cepten yazdım yorumu:)

Symbian Türkiye dedi ki...

Meltemi, giriş seviyesi bir işletim sistemi olacak. Ama evet, "Bada ile eşdeğer olmayacak" kısmını ben de pek anlamış değilim.

Adsız dedi ki...

bada dan daha üst düzey de olacak :)