Blogger Widgets

25 Eylül 2011 Pazar

C5-03 CFW Kurulum: Symbian^3 Lite



C5-03 için Symbian^3 Lite adlı CFW'yi bu yazıda kurmayı göstereceğim. Önceki CFW ile yine aynı yoldan gidiyoruz, fakat bu sefer birkaç küçük ayrıntıyı da anlatmayı düşünüyorum.

Öncelikle, bu CFW'nin neleri içerdiğini bilmiyorsanız; buraya tıklayarak ulaşacağınız yazımı okuyabilirsiniz.

Neler Gerekiyor?
  • Nokia Ovi Suite
  • Phoneix Servis Yazılımı 2011 sürümü 
  • Nokia Cable Driver gibi sürücülerin son sürümleri (Nokia Ovi Suite ile beraber yüklenir.
  • CFW Dosyaları
  • İsteğe bağlı olarak Navifirm

Başlayalım
Öncelikle, indirdiğiniz dosyalarda bulunan "Orijinal Sistem Dosyaları" klasörünün içinde bulunan dosyaları veya Navifirm'den Modelinize ve sürüme (v20) uygun dosyaları; RM-697 klasörünün içine alın ve 
Program Files > Nokia > Phoneix > Products 
klasörünün içine atın.

Phoneix
Telefonumuza CFW atmanın tek yolu "Dead USB" olduğundan, normalinden biraz daha karışık bir işlem uygulamamız gerekli.

Öncelikle telefonunuzu açık bir şekilde bilgisayarınızın USB girişletine takın ve Phoneix'i açın.

Resimde görüldüğü gibi, üstte bulunan Connections menüsünden bağlantınızı USB1'e ayarlayın.

File menüsünden Scan Product'ı seçin ve bekleyin.

Alt kısımda telefonunuzun bilgileri yer alacak. Bu telefonunuzun düzgün bir şekilde Phoneix'e tanıtıldığını gösterir.

Flashing > Firmware Update menüsünden ulaşabileceğiniz bu pencerede; öncelikle Product Information kısmında RM-697 klasörünü seçmelisiniz. Seçtiğinizde yukarıdaki gibi isim yazacaktır.

Açılan pencerede Options butonuna tıklayarak bu pencereyi açıyorsunuz. Buradan, kırmızı ile yazılı tüm öğeleri; Delete butonu ile kaldırın. Yukarıdaki dosyalar haricindeki tüm kırmızı yazılı dosyaları kaldırın.


Add butonuna tıklayıp, S^3 Lite CFW Dosyaları klasöründeki UDA dosyasını (RM697_011_U001.uda.fspx) resimdeki gibi ekleyin.



Add butonuna yeniden tıklayıp, bu sefer aynı klasörde bulunan ROFS2 dosyasını ekleyin. Fakat yeni ayarlara dikkat edin. 

Şimdi, aynı pencerenin bu şekilde göründüğünden emin olarak "OK"a tıklayın ve gelen pencerede "Refurbish" butonuna tıklayın.


Burada, nasıl yükleyeceğinize dair bir video hazırlanmış. Videoyu hazırlayan  Maxicep'ten alim6563'e çok teşekkürler.

İşlem sırasında, başlangıçta karşınıza bir uyarı ekranı çıkacak. Burada, bataryanızı çıkarmanızı sonra telefonunuzu USB kablosu ile yeniden bağlayıp bataryayı tekrar takmanızı isteyecek. (Tabii ki arka kapağı da takın. Bunun nedeni; Dead USB'dir. Dead USB yalnızca boot edilmeden önce telefonun kontrolünü ele alır ve tüm ROM dosyalarını siler. 
Bu işlemlerden önce, telefonunuzun yedeğini Ovi Suite ile alın; SIM kartınızı ve Hafıza Kartınızı çıkartın. Telefon hafızasında önemli verileriniz varsa, hafıza kartına yedekleyin. Bu işlem sırasında telefon hafızasındaki herşey kaybolacaktır. Buna rehberiniz ve mesajlar da dahil. 
CFW ile birlikte C6 ana ekranı gelmemektedir. Yalnızca S^3 türü arama ekranı ve S^3 türü genişletilmiş menü gelmektedir. Installserver yaması ile telefonunuz tüm uygulamaları yükleyebilir.. Anna tema efektleri telefonunuza doğrudan yüklenir. Ovi Mağaza güncellemesinden sonra Nokia Mağaza'ya dönüşmektedir. Aynı zamanda orijinal tarayıcısında BUG tespit edilmiştir. 
CFW dili yalnızca İngilizce'dir. 

Dosyaları indirmek için buraya tıklayın

105 yorum:

Adsız dedi ki...

Bisey sorucam Dead USB demişin ama tıklamadan yapıyoruz?

Symbian Türkiye dedi ki...

Birkaç yazı öncesinde Dead-USB'nin "NO CONNECTION"a geçilerek yapıldığını anlatmıştım. Bundan bahsediyorsanız, yeniden ekleyebilriim.

Adsız dedi ki...

tamam naviden indirdiklerimle attım açılmıyor hani çökünce sadece titriyo ya o modda tekrar cfwyi attım yine aynı sey normalini yükliycem simdi

Adsız dedi ki...

Tamam sorunu çözdüm :) navifirmden attıklarımız tr fw si oldugu için desteklemiyor ve bu cfwde sadece ing var cfw klasöründekilrle atınca oluyor

Symbian Türkiye dedi ki...

:) Beğendiniz mi?

Adsız dedi ki...

Normal c5-03 görünümü var dosyaları yanlıs vermis olmayasın?

Symbian Türkiye dedi ki...

Bir deneme yapın. Telefonu açın (Numara girdiğiniz alan) ve ekranı çevirin. Dönüyorsa CFW'dir.

İkinci deneme ise, tema efektlerinin değişmiş olması gerekli. Onda da deneme yapabilirsiniz.

Zaten menü Symbian^3 tarzı, batarya ve şarj ikonları belirticilerinin yanında.

Adsız dedi ki...

yok s60v5 uygulamalrda memchek var ama kalanı aynı

Symbian Türkiye dedi ki...

Şu anda ben de ilk deneme CFW'sini yükledim ve tekrar eski yazılıma dönüyorum. Belki bundan kaynaklı sorun olabilir.

Adsız dedi ki...

polarbitleri oynayabiliyor muyuz?

Adsız dedi ki...

tamam su an böyle kullanıcam akşam dead usbyle atıcam bi forumda görmüştüm c5-03^3 final diodu onun dosyalarıyla atyıcam orda uda dosyasının boyutu baya küçüktü olursa konu açarım yinede saol :)

Adsız dedi ki...

Usta bana göre c6 güzel olurda şu polarbitlerde olsa süper olur

Symbian Türkiye dedi ki...

@Ata, bende çalıştı. Muhtemelen yanlış dosyaları paylaşmışım. Tekrar upload edene kadar ben indirebileceğiniz adresi vereyim: http://symbianize.com/showthread.php?p=7661646 bu adreste S^3 Lite'ı hazırlayan paylaşımlarını yapıyor. Yalnızca, bende 3.5 düzgün çalışmıyor. Neyse, tekrar upload edene kadar buradan indirebilirsiniz.

Berkay dedi ki...

İşlemi gerçekten yapmak istiyorum ama telefon elimde kalır diye korkuyorum peki bu işlemi yapamazsam düzgün en kötü telefona ne olur ? Yardımcı olabilirmisiniz.

Adsız dedi ki...

siteye üye olamıyom inderemiyom

Berkay dedi ki...

@Adsız Arkadaşın verdiği siteye üye olurken Question bölümüne " Febrero " yazmalısınız.

Adsız dedi ki...

ARKADAŞ TELEFONUMA YÜKLEDİM BURDAKİ DOSYALAR TAMAMEN DOĞRU

Adsız dedi ki...

@symbn tr bende ordan indirmstm ama onu denemedim smdi dncem hemen

Adsız dedi ki...

tamam attım yazıtipi değişmiş ama hersey aynı

Adsız dedi ki...

Tamam bak dosyalrda uda 1 var ama onlar 2 demiş

Adsız dedi ki...

YA BENİM KAFAM KARIŞTI BİRİ EN DÜZGÜN CFW Yİ DÜZGÜN BİR ANLATIMLA VE DOĞRU DOSYALARLA UPLOAD EDEBİLİRMİ

Adsız dedi ki...

Admin Abi Şu polarbitleri oynamak için ne yapmamız gerekiyor bir zahmet söyler misin kaç kere sordum bu soruyu cevap alamadım...

Adsız dedi ki...

oynayamıcaksınız uzatmayın

Symbian Türkiye dedi ki...

@15, Sitedeki sorulara "Pinoy" soruları denir. Sorunun hepsini alın ve Google'da aratın. Cevabı Yahoo Answers'ta çıkacaktır.

@19, www.symbianize.net adresinden indirin. Menü düzeni, efektler, arama ekranının ve hesap makinesinin dönmesi gibi birçok küçük ayrıntı var.

@22, Polarbit oyunlarının çözümü için telefona PIPS'ın güncel sürümü yüklenebilir. Game API'nin kullanılabilmesi için PIPS şart. Güncel uyumlu PIPS'ı CFW ile ekleyebiliriz.

Symbian Türkiye dedi ki...

@10, hayır, oynanmıyor.

Adsız dedi ki...

Peki PIPS nasıl ekleyebiliriz yardımcı olur musunuz?
Bir de sizin de hazırlamakta olduğunuz bir c6 portu var sanırım acaba sizinkini mi bekleyelim yoksa bunu mu yükleyelim sizinki ne zaman gelir?
İlginiz için teşekkürler...

Symbian Türkiye dedi ki...

PIPS, C5-03 altında; bildiğim kadarıyla yüklenemiyor. Dahili Bileşen Hatası veriyor. PIPS'ı yalnızca Z klasörünün içeriğini düzenleyerek güncelleyebiliriz.

Adsız dedi ki...

@26 nın 2.sorusuna cevap verebilir misiniz?

Adsız dedi ki...

Peki eski yazılıma nasıl dönebiliriz ?

Adsız dedi ki...

eski yazılıma dönmek için yüklemeden yapılması gereken bi şey var mı

Symbian Türkiye dedi ki...

@28, C6 Portu biraz daha uzar. Bunun nedeni henüz doğru düzgün çalışmayan C6 ev ekranı. S^3 Lite 3.5 de çıktı, onu da yükleyebilirsiniz, fena bir CFW değil.

@29, Eski yazılıma dönmek için verisyonunuza (v20'de iseniz v20 yüklemeniz şart) ve TR modelininze uygun tüm dosyaları Navifirm'den indirin ve RM-697 klasörüne atarak Dead Flashlayın.

serhatklnc dedi ki...

symbian türkiyeye sabırlı ilgilerinden dolayı teşekkür ediyorum ancak uygulayacağım ve sizin upload ettiğiniz cwf ye güveniyor musunuz? çünkü cwf yi atınca tlf garanti dışı kalacak

Symbian Türkiye dedi ki...

Telefon garanti dışı kalır, ancak sonra yeniden orijinal yazılıma dönebilirsiniz. Zaten, bu elefonlarda yaşanacak en büyük ve benim geri döndüremeyeceğim tek yazılımsal sorun telefonunun yazılımının %100 çökmesi ve biligsayarın tanımaması olduğundan, bunu Nokia Shop'a güncelleme yaparken elektrikler kesildi şeklinde bile anlatabilirsiniz :)

CFW yüklemek; benim anlattığım yol ile hiçbir soruna neden olmaz. En az 50 kez CFW atmışımdır, bilinçli olarak yaptığınız Flash işlemi telefonunuza hiçbir zarar vermeyecektir. Tekrar Orijinal Yazılıma da dönerseniz, garantiniz tıkır tıkır işleyecektir :)

Adsız dedi ki...

güncellemeyi yeniden yükleyerek orijinal yazılıma dönebilir miyiz? Dönersek garanti konusunda bir sıkıntı çıkar mı?

Adsız dedi ki...

symbianize adresindeki CFW yi sizin yaptığınız anlatımla kurabilir miyiz? Ben kaç gündür yorum bırakıyorum ama hala cfw yi yükleyemedim ya şunu sormadan yapmayayım bunu sormadan yapmayayım bu sorunun da cevabını alırsam artık beklemem için bir sebebim kalmayacak:)

Adsız dedi ki...

evet yapabilirsin ama sunu bilki türkçe olmadıgı için 'ı,ç,ş,ğ' yok mesajlarda

Adsız dedi ki...

@34 ün cevabını alabilirmiyim

Adsız dedi ki...

çıkmaz dönersin

Symbian Türkiye dedi ki...

@34, Orijinal yazılıma geçtiğiniz sürece hiçbir sorun çıkmayacaktır.

Adsız dedi ki...

Telefonumuza CFW atmanın tek yolu "Dead USB" oldugunu belirtmişsiniz ancak anlatımda telefon açıkken dead usb seçeneğini işaretliyemiyoruz. telefon kapalı bir şekilde mi cfw atacağız video da anlatıldığı gibi.

Symbian Türkiye dedi ki...

Bunun çözümünü önceki yazılarımda anlatmıştım. USB1 (veya telefonunuzun RM kodu hangisinde görünüyorsa) seçeneğini bağlantılardan ayarlayın ve Scan Product'a tıklayın. Daha sonra Connectins menüsünden No Connection'u seçin.

Artık, Dead USB'yi seçebilirsiniz telefonunuz açıkken.

Adsız dedi ki...

Ben dead usb yi işaretlemeden yükledim yüklendi acaba bir sorun çıkar mı?

Symbian Türkiye dedi ki...

O şekilde yüklerse de yalnızca Product Code change ve bundan sonrası görüntülenir; vyea UDA dosyasını yükleyebilir. ROFS2'yi kabul etmez, bunu göstermese bile onu yüklemez, diğerlerini yükler. Eski rofs'u da silmez.

Dead USB ile her dosya %100 yüklenecektir.

Adsız dedi ki...

Rofs2,rofs,uda gibi terimler ne manaya geliyor?
Telefon böyle kalsın mı yoksa yeniden mi yükleyeyim?
Music Player da bir sorun var şarkılar güncellenmiyor ne yapmalıyım?
İlginiz için teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Ya hiçbişeyden haberiniz yok her seyi ayagınıza beklemeyin yazın bi google'a nedir diye

Adsız dedi ki...

Ben burada profesyonel bir arkadaş varken google da aratmıyorum en doğru bilgileri buradan alıyorum başka sitelerde adam gibi yazan yok...

Symbian Türkiye dedi ki...

Rofs2, telefonunuzda bulunan ve sistem tarafından gizlenen Z klasörünün içeriğidir. Z klasörü, aynı zamanda ROM adıyla da bilinir. Bu klasörün içinde, telefonunuzda bulunan değiştirilemez içerikler ve sistem belgeleri mevcuttur.

UDA ise, C klasörünün içeriğidir. C klasörünün diğer adı ise bildiğimiz Telefon Hafızası. UDA'da Installserver gibi bazı yamalar yüklü halde gelir, ve bu dosyalar sistem belgesi olmadığından Dead USB olmadan Algroitma'dan rahatça geçebilirler.

Yani, koruma algoritması; değiştirilmiş sistem dosyaları engellerken; sistem dosyası olmayan herşeyi kabul etmektedir.

Adsız dedi ki...

Şuna baksana bi
http://symbianize.com/showthread.php?s=9dc7d20843dfb336434d4798988acb74&p=7926930#post7926930

Symbian Türkiye dedi ki...

C6 Tuş Ekranını CFW'de denememi mi istiyorsun?

Adsız dedi ki...

evet

Adsız dedi ki...

telefonuma lite sürümünü kurdum 1-2 gün sorun yoktu sonra beyaz ekran gelmeye başladı. bir ara restart attım tele telefon acılmadı acılısta ekran karıncılanmaya ve ekran kararması basladı telefonuma tekrar orjınal yazılımını yukledım. Orjınal yazılımında da sımdıye kadar 1 kez beyaz ekran olustu sizce ne olmuş olabilir.

Berkay dedi ki...

@51 bence telefonunu ya düşürdün yada bir hasar gördü yazılımsal bir olay olduğunu zannetmiyorum orjinal yazılımındada aynı hatayı verdiyse ekranında bir problem olabilir

Adsız dedi ki...

@52 telefonu garantiye göndersem kabul ederler mi? gece uyurken genelde yastığımın yanında oluyor telefon :) bazen de yere düşüyor 40-50 cm yükseklikten...

Symbian Türkiye dedi ki...

@53, Berkay adlı arkadaş diyebileceğim herşeyi anlatmış. Yalnız, telefonun yastığının altında olması pek iyi değil. Garantiye giderse düzeltirler merak etme. Yalnızca, orijinal yazılıma dönmen lazım; ve bir de sakın düşürdüm deme.

Adsız dedi ki...

Sizin C6 portu ile ilgili bir gelişme var mı hocam?

Symbian Türkiye dedi ki...

PHNT, henüz C6 ana ekranı modunu hazırlamadı, eski modlar şu an için telefonda çalışmıyor.

auto dedi ki...

c5-03 telefonumun telefon hafizasi dolu nasil boşaltabilirim.mıdp sıs ve diğer dosyalar adi altında 61mb dolu.ne kadar ugrastiysam o dosyalari silemedim yardimci olursan sevinirim

Recep Salih ÖZ dedi ki...

C5-03 için en yakın güncelleme ne zaman gelecek bir bilginiz var mı yurt dışından telefon aldırmak mantıklı mı,eğer telefon alırsak güncelleme yapma konusunda bir sıkıntı çıkar mı Türkçe'ye nasıl çevirebiliriz? ilginiz için çok çok teşekkürler :)

Symbian Türkiye dedi ki...

@57, size gerekli olan dosyalarınızı (SIM Kartınız, fotoğraflarınız, müzikleriniz vs.) yedekleyin. Hafıza kartınızı ve SIM kartınızı çıkartın, telefonunuza Hard Format atın. Bu hafızayı temizleyecektir.

Symbian Türkiye dedi ki...

@58, C5-03'e yakın zamanda güncelleme gelmeyecek gibi görünüyor. Yurt dışından telefon almanızı kesinlikle önermem. Ancak eğer gümrük parasını öder ve bir telefoncuda (veya alacağınız telefonun üreticisine götürürseniz) Türkçe olarak kullanabilirsiniz. Buna rağmen operatörlerde sorun çıkmadı da değil.

Adsız dedi ki...

ferrari gt HD sertifikalı sını upload edebilir misiniz o Çinli sitelere güvenemiyorum çok güzel oyuna benziyor ama sertifika yüzünden yükleyemiyorum

Adsız dedi ki...

Hocam orijinal yazılıma dönmek istiyorum. Size zahmet olmazsa detaylı bir şekilde anlatır mısınız?
Hangi dosyaları indirmem gerekiyor?
Ne yapmam lazım?
Sabahtan beri uğraşıyorum yapamadım size zahmet olmazsa rica ediyorum.
İlginiz için teşekkürler...

Symbian Türkiye dedi ki...

@61, Araştırıyorum.

@62, Navifirm'den C5-03 v20 EURO 2 TR (renginize uygunu seçin) adlı öğeye ait tüm dosyaları seçin ve indirin. RM-697 klasörüne atın, burda yzıldığı gibi Dead USB ile flashlayın.

Berkay dedi ki...

Ben denemeye hala cesaret edemiyorum :) Bu 3. indirişim dosyaları ama bi şekilde cesaret edemeyip siliyorum (: diyelimki yüklemede bir hata yaptık. Telefon açılmıyor. Hiç dönüşü yokmu ? Garantide kabul etmiyor sanırım. Yardımcı olursan sevinirim

Berkay dedi ki...

Cesaret ettim ve yükleme yaptım. Herşeyi doğru yaptım. Ama telefonum açılmadı. Titreşim geliyor ama ekran gelmiyordu. Sizin dosyalarla tekrar flashladım yine olmadı. Daha sonra symbianize.com daki dosyalarla tekrardan flashladım yine olmadı. Benim telefondamı problem var dosyalardamı bilemedim. Nasıl açarım telefonu nasıl derken dead usb ile ofw atmak aklıma geldi telefonumu eski haline getirebildim ama neden çalışmadı cfw anlayamadım

Symbian Türkiye dedi ki...

PHNT'de veya burada paylaştığım RM-697 klasöründekilerle flashladın değil mi?

Recep Salih ÖZ dedi ki...

ferrrari gt hakkında bir gelişme var mı acaba?

Recep Salih ÖZ dedi ki...

symbianize adresinde symbian anna lite diye bir şey çıkmış bakabilirmisiniz

Adsız dedi ki...

hocam orijinal versiyona donmek icin dosyalari indirdim rm-697 klasorunu gereken yere attim. Son bir sorum olucak. Bu cfw deki gibi optionsa girip ekleme ve ya silme yapak gerekiyor mu, yoksa direk refurbishe mi basiyim? Birde dead usb yi isaretlemek gerekiyor mu cfw atarken isaretlememistim. ilginiz icin tesekkurler... (kusura bakmayin telefondan yazdim dil ingilizce)

Symbian Türkiye dedi ki...

@67, buldum, fakat çalıştıramadım.

@68, Şu anda o CFW'yi kullanmaktayım. Yine de C6 Portu olmadığını hatırlatayım.

@69, Options ayarlarına gerek yok, Dead USB işaretleyin.

Adsız dedi ki...

Hocam vaktiniz varsa şu polarbitlerle bir ilgilenseniz?

Adsız dedi ki...

Maxicep'teki yorumları okudum sizin denemelerinizde ev ekranının bir türlü olmamasından bahsetmişsiniz bir de telefon un artık flaşı kaldıramayacağından bahsettiniz bunlar bizi karamsarlaştırsın mı yoksa umudumuz devam etsin mi ?
C5-03 kullanıcıları için yaptığınız tüm fedakarlıklarınız için çok teşekkür ederim.

Symbian Türkiye dedi ki...

@72, üzerinde daha az aralıklarla da olsa çalışıyorum, merak etmeyin :)

Adsız dedi ki...

Hocam orijinal versiyona döndüm acaba aşağıdaki bilgiler doğrumu garanti geçerli olur mu bakar mısınız bi?

Yazılım Sürümü:V 20.0.24
Özel Sürüm:20.0.24.C01.01
Dil Paketi:02

Recep Salih ÖZ dedi ki...

anna ikonlarını,android in her şeyi ortadalığını sevenler ve en önemlisi s60v5'li telefon kullananlar basit bir çözüm gerekenler:hafıza kartında 100 mb boş yer güzel bir anna teması ve maksimum 20 uygulama. Yapım:uygulamaları ve bütün atılabilen sihirbazları menüye atın sosyal paylaşım ağları dahil daha sonra boş klasörleri silin veya bir klasör içinde toplayın.Şahsen kendi telefonumda denedim hiç kasmıyor :) :) :)

Recep Salih ÖZ dedi ki...

Eski yazılarınızı gezerken bu tarihlerin işaret edildiği birçok yazı gördüm değişik değişik uygulamalar vardı windows phone arayüzü,melon samurai hd,midnight teması,sensörlü raging thunder gibi bunlar hakkında sonuç veya gelişme var mı? Bir de yorumları okurken dikkatimi çekti size emir verir gibi yorum atanlar,sizle laf dalaşına girmeye çalışanlar ya ayıptır,yazıktır,günahtır adam insanlara faydalı olmak için kendinden zaman ayırıyor utanmadan moralini bozuyorsunuz. Merak etme Symbian Türkiye gerçek takipçilerin arkanda

Berkay dedi ki...

@66 Evet o dosyalarla flashladım ve 2 3 kere flashladım aynı şekilde yine olmadı daha sonra yaptığım yöntemle ofw attım gayet düzgün kuruldu anlayamadım

Symbian Türkiye dedi ki...

@76, teşekkürler :) Melon Samuria HD 8 ve Picnuc HD PC BETA sürümü yayınlandı. Ne zamandır bloga eklemeyi düşünüyorum aslında.

Nokia 2010-2011 reklam müziklerinin bulunduğu "Pure" adığını verdiğim albümü yayınladıktan sonra onları da paylaşırım :)

Symbian Türkiye dedi ki...

@77, Symbianize'de bulunan orijinal konudaki dosyalarla da deneyin, ancak oradan da yapamazsanız telefonunuzdan kaynaklanan bir sorun vardır.

Adsız dedi ki...

Hocam bu polarbitlerin durumu ne halde?
Telefonla ilgili gelişmelerden haberdar ederseniz sevinirim...
Teşekkürler...

Symbian Türkiye dedi ki...

Şu anda Polarbit oyunlarını port çalışmalarım devam etmiyor.

Adsız dedi ki...

Admin herşey için teşekkürler fakat bu cfw artık durdu ve en son versiyonu 1.2 Cfw yapanın kendisine mail attım 2 haftadır cevap yok yani cfw buraya kadar.Ve arkadaşlar boşuna umutlanmayın c6 cfw si c5-03 mümkün değil.Arkadaşlar 2.5 aydır uğraşıyor fakat ilerleme yok.Burada amacım moral bozmak değil ama sizde kabul edin ki ne camera fps(akıcılığını)artırabiliriz, nede herhangibir farklı cfw anca bole basit cfwler oluyor.En iyisi en yenisinden nokia 603 falan alın kurtulun zaten 1 seneye kadar ucuzlar.
Saygılarımla.

Symbian Türkiye dedi ki...

Açıkçası haklısın.

C6 Portu bir CFW çıkarmaya çalıştım, telefonum Flash yüzünden yanacak, ama işe yaramıyor.

Sanırım C5-03'ün sınırlarını zorlamaya başladık.

Yine de, sınırlar zorlanmak içindir.

Adsız dedi ki...

Sınırları zorlamayı inan bende çok severim.Ama sınır bittiyse zorlamanın anlamı yok.Bu telefonun ucuz olması donanımdan dolayı.Herkes de nokia ucuz kaliteli telefon yaptı diye seviniyor.Yanlış bir düşünce bu.Açıkcası telefon adiliği şundan belli ediyor:5800 3.2 mp fakat 25 fps.C5-03 5 mp + auto focus gibi özellik yok.15 fps.Üstelik ayarlardan 3 mp yapsan bile işe yaramıyor.Aynı dışı çok güzel fakat motoru berbat bir araba gibi.Nokianın cfw deki taktiği de bu zaten.CFW YI KITLEYEYIM KI YENI TELEFON ALSINLAR.Müşteri memnuyeti 0.

Symbian Türkiye dedi ki...

@84, Müşteri memnuniyeti konusunda sana katılıyorum. Hem de tamamen. Bu nedenle bundan sonraki tercihim açık kaynaklı bootloader koruması olmayan bir Nokia olacak. Yani Nokia N9.

Adsız dedi ki...

Çok iyi yaparsın adminim :) ama benim aklımda 603 var fiyat bakımındanda iyi geldi ama inceleme lazım hd oyunlar polarbit falan :)

Symbian Türkiye dedi ki...

Bugün 603'ün basın toplantısına gidip kullanacaktım aslında, fakat bazı sorunlar nedeniyle gidemedim.

C5-03'ün kötü olmasının nedeni büyük ölçüde 128 MB tarih öncesinden kalma RAM ve grafik işlemcisinin olmaması. S60 da cabası.

Symbian, 2016'ya kadar desteklenecek, 2016'dan sonra da Nokia başka firmalarla anlaştı bile. Bu nedenle uzun bir süre güncelleme desteği olacak Symbian'a.

200 dolar fiyat aralığındaki en iyi telefon Nokia 603, ve şiddetle almanı öneririm. Tek sorunu, kapalı bootloader.

Adsız dedi ki...

zaten c5-03 alalı 5 ay oldu seneye falan 603 inşallah elimde:) zaten symbian belle ve 5 mp de 720 dp çözünürlük yapan 1ghz işlemcili telefon gerek yok cfw ye :D

Symbian Türkiye dedi ki...

Hayır, CFW'den bahsetmiyorum; farklı işletim sistemi yüklemek gibi bazı takıntılarım var. C5-03 altında tek becerebildiğim Windows 98 çalıştırabilmek oldu.CFW korumasını sağlayan farklı bir algoritma.

512 MB RAM'i de unutma :P

Adsız dedi ki...

ama zaten 200 dolarsa Türkiye'deki en sevmediğim yanı gümrükten geçerken fiyatın 3 4 katı artması :/

Symbian Türkiye dedi ki...

MediaMarkt mağazalarına gelmesini bekleyebilirsin. Nokia Shop'lardan 100 TL daha düşük satıyorlar.

Recep Salih ÖZ dedi ki...

Bu yazının yorum sayısı büyük ihtimal ST tarihine geçecek :) Forum olayı ne oldu acaba ?

Symbian Türkiye dedi ki...

Büyük ihtimalle öyle, evet :) Geliştirici forumunu ancak Ocak-Şubat arası hazırlayabilirim. Ondan önce Pure albümünü, Melon Samurai HD'yi koyacağım; daha sonra da bir tasarım değişikliği bekliyor.

Adsız dedi ki...

Şimdi bunu yüklesek 2 hafta sonra c6 portlusu çıksa onu yüklerken sorun çıkarmaz değil mi :D

Symbian Türkiye dedi ki...

@94, C6 portunun yapım aşaması uzun sürecek gibi, bunun nedeni ise PNHT ekibinin bile ev ekranlarını henüz portlayamamış olması. Ev ekranları portlanırsa C6 portu çıkar.

Bu yükledikten sonra, aynı yöntemle istediğiniz her C5-03 yazılımını yükleyebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

telefonlara zam geldi unutmayın gümrük operatörde eklenince 10 kat

Adsız dedi ki...

Hocam bir gelişme var mı varsa haberdar ederseniz seviniriz...

Adsız dedi ki...

Okadar denemem rahmen yapamadım.. telefon kapanıyor birdaha'da acılmıyor eski versionu yükledim tekrar..

Adsız dedi ki...

hocam firmware uptede de product code çıkmıyor ne yapabilirim yardımcı olursan sevinirim

Adsız dedi ki...

kardes telefonumda yazılar hariç hiç bir değişiklik olmadı werdigin her adımıda eksiksiz yapdıgıma eminim yanlız yüklerken 1 kez yeniden dene hatası aldım sonra düzeldi we sorunsuz yüklendi bunun nedeni olabilirmi fakat dedigim gibi sadece yazılar we temalar war baska bir degişikli yok yardımcı olursanız sevinirim.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ben telefonda bakıyom v21 gözüküyor şimdi bunumu yapıyım yoksa belle yimi acil cevap lütfenn!!!!!!!!!!!!

Adsız dedi ki...

arkdaşlar cwf atarken hata oluştu yada ben yapamadım telefon acılmıyor
hata ile ilgili resim burda http://img444.imageshack.us/img444/5478/hjhjhjn.jpg

e posta adresimi bırakayım
vahitasan@hotmail.com

Unknown dedi ki...

önceki sayfada türkçe dil desteği var diyor ancak bu sayfada cfw nin kötü yanlarında tamamen ingilizce olarak geldiği yazıyor.bilgilendirirseniz sevinirim

Adsız dedi ki...

Dediklerinizi yaptım ama telefon şimdi hiç açılmıyor bu nasıl bir iştir ya arkadaş , size güvenip böyle birşey yapıyoruz karşıaştığımız şeye bak

Unknown dedi ki...

dosyaları nasıl indircez bi anlatın ya