Blogger Widgets

10 Nisan 2012 Salı

Nokia Lumia'yı Kullanıcılarına Sorduk #1

Lumia 800: Ekstra sosyal
Nokia'nın Lumia ailesi Dünya'nın dört bir köşesinde şiddetle arzulanan akıllı telefonları içeriyor. Bunlardan birisi de Nokia Lumia 800. "Lumia Kullanıcılarına Sorduk" dizimizin ilk bölümünde, Faruk Gültekin'e sahibi olduğu Lumia 800 hakkında birkaç soru sorduk ve aradan neredeyse hiç zaman geçmeden cevaplarımızı aldık.

Bir Lumia almak istiyor ancak belli nedenlerden ötürü korkuyorsanız bu yazı dizimizi takip etmenizi öneririz.

ST Lumia'nın en sevdiğiniz özelliği ne oldu?

FG En sevdiğim özelliğini ayırt etmek zor ama beni ilk etkileyen görünüş ve dizaynı oldu. Özellik olarak da rehberde twitter, facebook ve msn güncellemelerini ve mesajları görüyor olmam cidden çok etkileyici.

ST Windows Phone 7.5 Mango'yu nasıl buldunuz?

FG Gayet kullanımı basit ve güzel ama uygulama birikince bunları ayrı bir klasöre sokabilseydim iyi olurdu.

ST Cihazın uygulama mağazasında gezindiniz mi? Marketplace uygulamaları nasıl?

FG Gezdim evet bir çok uygulama ve oyun mevcut. Eksikleri de mecvut tabi ama en kısa zamanda büyüyeceğini umuyorum.

ST Lumia'larımızda "People" adlı bir Hub mevcut. Önceki cihazınızın "Rehber"i ile Lumia'nızın "People" Hub'ını karşılaştırabilir misiniz?

FG İşte en sevdiğim özelliği bu. Cidden muhteşem birşey. En çok kullandığım üç sosyal ağımı hiç o uygulamalara girmeden görebiliyorum ve mesaj atabiliyorum ya da yorum yazabiliyorum. Nokia tam bir sosyal cihaz üretmiş.

ST Internet Explorer 9'u beğendiniz mi?

FG Gayet hızlı ve kullanışlı olmuş bence ama daha çok tecrübe edinemedim zamanla göreceğim.

ST Nokia Lumia 800'ün multimedya özellikleri nasıl? Mesela Kamera ve Müzik kalitesi?

FG Kamera özelliğine ağzım açık kaldı çünkü hd video çekimi inanılmaz. Ve akşam üzeri ışıksız ortamda çektiğim resimler çok kaliteli. Flaşı çok etkili.

ST Son olarak, 10 üzerinden puan vermeniz gerekirse Lumia için kaç puan verirdiniz?

FG Ben Lumia'ya şu an için 10 üzerinden 8.5 veriyorum ama geliştirmeler çıktıkça bu puanım 9.5 e gelecek. Buda çok zaman almaz bence.


10 üzerinden 8.5 (ve 9.5'e yükselecek) puan hiç de fena değil, sizce? Nokia Lumia ailesi çok yakında Türkiye'ye de gelecek ve herkese göre bir Lumia olduğuna eminiz! Nokia Lumia 800 muhteşem özelliklere sahip inanılmaz sosyal bir akıllı telefon ve unutmadan ekleyelim yazı dizimizin ilk röportajı için Faruk Gültekin'e tekrar teşekkürler. 


Nokia Lumia 800 hakkında teknik bilgi isterseniz buraya tıklayın.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

satmaz android varkeen

Adsız dedi ki...

yoo nokia türkleri sarmış artık kaç yıllık anlıları var androidin %435i virüs

Adsız dedi ki...

su yorumu yaparken keske lumia serisini inceleseydiniz biraz. Örnek olarak youtube dan Galaxsy nexus vs. Lumia 900 videosunu bi izlemenizi tavsiye ederim. S.T. ropertaj icin tesekkurler;)

Adsız dedi ki...

Türkiyede olmayan cihazdan bize ne?

Symbian Türkiye dedi ki...

@4, Lumia ailesi çok yakında Türkiye'ye de gelecek.

Adsız dedi ki...

nokıa c5-03 uyumlu eğlenceli oyunlar söylermisiniz...

Adsız dedi ki...

Alet 10 numara 2 haftadır kullanmaktayım , ekran harika zaten. Menüler geçişler lag siz. People hub ı çok iyi entegre edilmiş. Nokia WP ye geçmekle akıllılık etmiş.