Blogger Widgets

14 Haziran 2011 Salı

Fazla Mesai - 1


Yalnızca bir Symbian / Nokia blogu tuttuğumu biliyorum, aslında konum bundan da çıkmıyor. Yalnızca "Fazla Mesai" adını verdiğim köşemde; telefonlarını yanlış şekilde kullananları uyarmak ve bazı haberlere yorum yapmak istiyorum. Bu yazımda da ilk Fazla Mesai yazımı başlatıyorum.

HACK Kötü Birşey!

Açıkçası öncelikle telefonları hacklemekten bahsetmek istiyorum. Kesinlikle Nokia'nın ve benim önermediğim birşey. Neden mi? Telefonunuzu hackledikten sonra sisteminizde birçok sorun ortaya çıkar. Bir kaç kere hack denedim ve hepsi de deneyseldi. Denediğim telefonlar en başta C5-03, 5800 ve de C7 (Astound) ve C6-01. İki S^1 ve iki S^3 telefon. Yöntem ise HelloOX 2. Yani hızlı hack. 

Gözlemlediğim sonuçlar şunlar:
  • Müzik çalar gerçekten sapıtıyor. Yani çıldırıyor. Birkaç kez yaptı, bazen şarkı çalarken şimdi oynatılıyora girmiyor.
  • Arada sırada video izlerken "ses nereye gitti" diye sorabilirsiniz.
  • RomPatcher adlı uygulamada Open4All ve InstallServer yamalarını açık bıraktığınızda bazen yükleyici çalışmıyor ve "Uygulama Yüklenemiyor" veya "Uygulama Kaldırılamıyor" uyarısı alıyorsunuz. Daha sonra da telefon kullanılmaz hale geliyor ve yeniden başlatmanız gerekiyor.
  • En ilginç gözlemlerimden biri de neden kaynaklandığını bilmediğim bir şekilde Yazılım Güncelleme uygulamasının yamalar açıkken çalışmaması. Açılıp kapanıyor yani. 
  • Hacki kaldırınca çoğu sorun ortadan kalktı.
Kısaca hacklemek size ne kadar özgürlük verse de, diyelimki hack yüzünden bu belirtilerin ötesine gittiniz. Özgürlüğünüzü sağladığınız o telefonunuz 1 ay boyunca elinizden gidecek. Bana göre hacklenip kafayı yiyeceğine sertifikalayıo uygulama kurmak daha mantıklı geliyor. Bu laflarım bazı CFW'ler için de geçerli.

Özellikle buradan bazı forumlarda bulunan amatör CFW yapımcılarına sesleniyorum: Lütfen bu işi PHNT gibi işi bilen gruplara bırakın hiç olmazsa. Yaptıkları şey telefona ne türlü yan etkisi olduğuna önem vermeden "Aa telefon hızlandırma hemen koyayım", "Aa işlemci hızı arttırma hemen bunu ekleyeyim" gibi şeyler. Hepsi de böyle çıkmıyor. Bazı CFW'leri 5800 üzerinde denedik (CFW cenneti gibi bir telefon) telefon cidden kafayı yiyordu. Elbette içlerinden çok iyiler de olmadı değil yani, onları da tebrik ediyorum :)

Tatil vaktim geldi :)
 
İşte tatil kapıyı çaldı. Biraz kafamı dinlemek istiyorum. Yaz mevsimini her zaman sevmişimdir. Yalnız tatiller yüzünden değil elbetteki, insanın içini ısıtan ve bana özgürlüğü hatırlatan bir mevsim olmasından. Güneşi seviyorum ben :)
 
Herneyse yalnızca şunu demek istemiştim ki, blogumla yaz sonuna kadar ilgilenemeyeceğimi biliyorum veya artık birinden HTC ödünç mü alırım bilmiyorum. Kim HTC ödünç verir onu da bilmiyorum ama ben N8 E7 C7 gibi telefonları ödünç alıyorsam onları da ödünç alırım herhalde :) Nokia C5-03'ü kötülemek gibi olmasın ama web tarayıcısı çok kötü. Bloguma cepten yazı yazabilirim umarım :) Blogger'ın mobil e-posta servisini kullanmalıyım.
 
Haziranın sonuna kadar buradayım hatta belki temmuzun başlarında bil burada olabilirim. Geri döndüğümde C5-03 için uygulamaları dizeceğim. Aklımsa ToonWarz veya WaveBlazer var. :)
Nokia N8-01: Nihayet!
 
Açıkçası Nokia'ya Nokia N8 gibi bir amiral gemi yakışmıyordu. Neden diye soracak olursanız cevabım çok basit: Düşük donanım özellikleri.
 
Yani tamam 12 Megapiksellik kameraya sahip olması çok iyi birşey elbette, ama insanlar telefona yalnızca kamerası için para ödemiyorlar ki Symbian^3'ün karalama kampanyası gibi birşey olduğunu düşünüyorum N8'in. Asla almayacağım Samsung telefonlarından Galaxy S II müthiş donanım özelliklerine sahip ve gerçekten HD oyunla oynatıyor. Ekstra olarak ekranı da 4.3" yani büyük! Nokia N8-01 ile bunu düzeltmek istiyor olabilir.
En azından işlemcisi benim hoşuma gitti ama diğer özellikleri daha da yükseltilebilir.
 
 
Yazacaklarım bu kadardı. Bir dahaki fazla mesaiye beklerim :)

0 yorum: