Blogger Widgets

24 Haziran 2011 Cuma

Sea Ray


İşte beklediğimiz Windows Phone 7'li telefon artık geldi ve de resmi. Bu yazımda birçok konuya değineceğim. Aynı zamanda azıcık Nokia ile de dalga geçicem. Bu nedenle okumaya devam edin. :)

Stephen Elop, kürsüye çıktı ve herkese kameralarını ve de kayıt cihazlarını kapamaları istemişti. Çok önemli birşeyin dışarıdaki insanlara şimdilik ulaşmasını istemiyormuş. Ulaşmadı da zaten (!) 

Dhaa sonra da Nokia N9 gösterdi ve "Bunun ne olduğundan haberiniz var mı?" dercesine göründü. Aniden kürsüdeyken şunu dedi; "Bu telefonun farklılığı şu tarafındaki butondur." Tahminimce kamera butonu. Nokia bile o eski korkunç tasarımlarına rağmen iki kilit butonu koymazdı :) Herneyse, daha sonra konuşmaya devam etti ve "Sea Ray kod adlı bu telefon, aynı zamanda Nokia'nın ilk Windows Phone telefonu!" dedi ve teleofnu çalıştırdı!

Baktığımızda yalnızca bir Windows Phone olduğunu ve de daha önceki yazılarımdaki prototiplerin MeeGo olduğunu anladık. Herneyse, Stephen Elop bize şu resimleri gösterdi ve gitti:



Daha sonra da tıpkı en kötü kabuslarımdan çıkmış gibi bir İngilizcesi olan Nokia elemanı geldi ve bize özellikleri anlatmaya başladı. Öncelike Live Cubes özelliğinden bahsetti. Ben de bahsetmiştim. Ve ayrıca da yeni birşey öğrendik: Yeni Nokia Sea Ray ile beraber gelen bu sürüm (Mango) tam olarak 500 yeni özellik ve daha fazlasını içeriyor! Ve de bu özelliklerin hepsi Sea Ray ile bilikte tanıtıldı, afedersiniz; tanıtılacak.

Herneyse, sonra da tekrar Elop çıktı ve de şunları dedi: "İki adet Windows Phone 7 telefonu tanıtmayı planlıyoruz. Ayrıca da Windows Phone'un yalnızca bir iş telefonu olmadığını, herkes için bir telefon olduğunu bildirmek isterim. Bir istediğimiz şey de Geliştiriciler. Bu telefon ile geliştiricileri de kazanmak istiyoruz. Bunların hepsi, toplamı bize sonucu veriyor. Sonucu dört şey ile bağlayabilirim. Bu dörtlünün en önemlisi şu: Size gösterdiğim bu telefon. İşte başardığımız şey bu! İşte beni heyecanlandıran da tam bu! Bana ilham kaynağı olan şey budur.

Eğer bize ilham verirseniz, biz de size böyle ürünler veririz. Aynı zamanda da MeeGo ve Windows Phone ekiplerimiz çalışıyorlar. Aynı zamanda da yaptıkları şey ile gurur duyuyorlar. Kısaca anlatmak istediğim, kullanıcılar gördüklerinde zevk almalılar..."

İşte Stephen Elop bunu ve fazlasını söyledi... Herneyse, ben MeeGo'yu sevmiştim ama ortalıkta çok fazla MeeGo başlamadan bitti söylentisi vardı. Alın buradan size bir üzüntü kaynağı*: MeeGo yaşayacak millet!

Windows Phone 7'li telefonu pek merakla beklemiyorum açıkçası. Bunun nedeni de benim için yalnızca kamera tuşu eklenmiş N9 olması...

*Aslında orada diyeceğimi anlatamadım. "üzüntü kaynağı" yerine "kapak olsun" demeyi tercih ederim doğrusu...

0 yorum: