Blogger Widgets

23 Ağustos 2011 Salı

Nokia Tablet Piyasasına da El Atıyor!

Son 1 yıl içerisinde özellikle Apple iPad sayesinde adeta "patlayan" tablet platformuna Nokia da giriyor. Daha önceleri Nokia'dan tabletler ile ilgili "Nokia tabletler ile ilgilenmiyor. Konuşabilmek ve cep telefonu olarak kullanabilmek için fazla büyükler" türünden bir söz duymuştuk. Ancak Nokia bundan vazgeçmiş gibi.

Daha sonra, Stephen Elop ile yapılan (İngilizce) bir röportaj yayınlandı. Ben de onu sizler için çevirdim. İşte o röportajın en önemli kısmı:

Bu pazarda 200'den fazla farklı tablet bulunuyor ve içlerinden yalnızca bir tanesi işini gerçekten iyi yapabiliyor. Ve ben, Nokia tablet geliştirici takımına, tablet piyasasında diğerlerinden farkını söyleyemeyeceğiniz 201'inci bir tablet üretmelerini istemediğimi söyleyerek işlerini zorlaştırdım. Bizim geleceğin benzersiz Nokia'sını yapmamız gerekiyor ve geliştirici ekibimiz de tablet piyasasında sıradanın dışında herhangi birşeyi yaratmak için çok çalışıyor.

Bundan yola çıkarak Nokia'nın herhangi bir acele içinde olmadan en doğru ve en gelişmiş tableti hazırlamak istediğini anlıyoruz. Ancak, Nokia'nın önünde çok daha zorlu bir yolu var. 

Piyada bulunan 10 tabletten 9'u Android kullanıyor. Bunlardan birisi de gelişmiş özellikleri ile dikkat çeken Motorola Xoom.

Piyasada bulunan tabletlerin yaklaşık %98'i Android tabanlı. Geriye kalanlar ise iOS ve Windows (Phone) 7 gibi sistemlerden oluşuyor. Nokia'nın da elinde bulunan dört farklı işletim sistemi yolu mevcut:

1) Nokia eski Symbian'ı tabletlere uyarlayarak devam edebilir, ancak tutulur mu bilinmez. Ayrıca Nokia Symbian'ın sonunun geldiğini açıklamıştı.

2) Nokia MeeGo işletim sistemini kullanabilir. Zaten asıl amacı tabletlerde kullanılmaktı. Ancak Nokia MeeGo'lu ilk ve son cihazın N9 olduğunu söylemişti.

3) Muhtemel olarak Nokia Windows Phone 7 işletim sistemini kullanabilir. Ayrıca herhangi bir güncelleme söz konusu ise Windows 8'e güncellenebilir.

4) Nokia Android 3.1 Honeycomb'u kullanabilir. Fakat Nokia elinde tutamadığı bir pazarı kullanmayı pek sevmediğini söylemişti.

0 yorum: