Blogger Widgets

10 Şubat 2012 Cuma

Nokia Belle'i Tamamlayın

Symbian'ın en gelişmiş sürümü olan Nokia Belle, çoğu kullanıcının yorumuna göre Symbian'ı kullanılır duruma getirdi. Büyük ölçüde doğru olsa da, işin arka yüzünde yazılımın yapısı yüzünden sunamadığı bazı eksiklikler mevcut. Nokia Belle'i tamamlamak ve kusursuz hale getirmek için gereken birkaç küçük aracı da bu yazıda paylaşacağız.

Batarya Yüzdesi

Symbian Anna ve Symbian^3'te bulunan özelliklerden biri, sistem tepsisine dokunduğunuzda, batarya yüzdesini öğrenebilmeniz ve güç modunu aktifleştirebilmenizdi. Fakat, yenilenen pull-down bildirim çubuğu nedeniyle Nokia Belle bu özelliğe sahip olamıyor ve küçük bir batarya ikonu ile yetiniyorsunuz.


Ana ekranınıza ekleyebileceğiniz bir de widgetı bulunan Nokia Battery Monitor 2 adlı uygulama, ayrıntılı batarya dökümünü size sunuyor. Uygulamanın iki küçük sorunu mevcut. İlk olarak arayüzde esneklik serileyebmiyor. Nokia Belle altındaki özel yönlendirme ikonları yerine "Options" ve "Hide" butonları mevcut. Ayrıca Nokia E6'da ekrana uygun değil.

Eski Uygulamalarınızı Geri Getirin

Bir güncellemenin mantığında sistemi yedekleyip, üzerine yeni sistemi ekleyip, yedeklenen verileri geri yüklemek yatar. Büyük çoğunlukla uygulama verileri yedeklenenlere dahil edilmezler, çünkü boyutları diğer verilere çok büyüktür. Eğer Belle öncesi telefonunuzda yüklü olan uygulamaları geri istiyorsanız, çoğunu geri getirmek için şunu yapın:

Ayarlar > Uygulama yöneticisi > Uygulama Dosyaları

Hafıza tarandıktan sonra çıkan yükleme dosyalarından istediklerinizi yükleyerek uygulamalarınızı geri getirebilirsiniz. Eğer uygulamaları hafıza kartına yüklemişseniz, oyununuza kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.

Öncelikli Olarak Kablosuz Ağı Kullanın

Ülkemize mobil veri / mobil internet altyapısının hala fazla ileri olmaması yüzüden, hatırı sayılır derecede hızlı mobil internet fiyatları genelde yüksek. Bu nedenle de Belle kullanıcılarının çoğu, öncelikli olarak Mobil Veriyi kullanmak istemiyor olabilir. 

Herhangi bir kablosuz ağa bağlandıktan sonra, internet tarayıcısı yine de operatörünüzü kullanmak istiyorsa şunu yapmanız yeterli olacaktır:

Ayarlar > Bağlantı > Hedefler > İnternet kategorisini açın.
İstediğiniz kablosuz ağın önceliğini "Öncelik 1" konumuna getirin.

Bu sayede artık internet tarayıcısına girdiğinizde, bağlantılar menüsünde size öncelikli olarak kablosuz ağı sunacak. Aynı zamanda kablosuz ağ alanından çıktığınızda veya Wi-Fi alıcıyı kapattığınızda öncelikli olarak mobil veriyi kullanmaya devam edeceksiniz.

Fring'i Kurabilmek İçin


Nokia Belle, eski sürümdeki bazı uygulamaları uyumsuzluk sorunu nedeniyle çalıştıramıyor. Bunlardan biri de çok kullanılan sosyal uygulama Fring. Çözüm çok basit. Fring'in Belle için özelleştirilmiş sürümünü kullanmanız gerekiyor. 

Bu uygulamayı yükleyebilmek için telefonunuzu hacklemeniz veya uygulamayı sertifikalamanız gerekli.

Belle için Fring'i buradan yükleyin.

Nokia Belle'i yüklediniz ve yazılım ile ilgili sorunlarınız mı var? Sorunlarınızı aşağıya yazın, çözelim.

49 yorum:

Adsız dedi ki...

Ya admin Fertile Ceres noldu?Sana güvenip yükledik ama telefon şu an o kadar iyi durumda değil,sende unutmuşa benziyosun.Pack 2 atsan bi güzel olurdu,ya da bi belle falan ?

Symbian Türkiye dedi ki...

Üzerinde çalışıyorum şu anda. Yakında gelebilir özellik paketi.

Adsız dedi ki...

onun için ayrı bi başlık açabilir misin ?

Symbian Türkiye dedi ki...

Test edilip yayinlamaya hazir olunca ayri bir konu olarak yayinlanacak.

Adsız dedi ki...

Sabırla bekliyoruuz.

Adsız dedi ki...

@st v22 yi yükledim v21 e nasıl geri getirebilirim ?

Symbian Türkiye dedi ki...

@6, v22'ye güncelledikten sonra v21'e dönebilmeniz için Downgrade yapmanız gerekir. Ancak, oldukça riskli bir iştir. Açıkçası, orjinal v22 çıktığında onu yüklemeniz daha güvenli olur.

bilal dedi ki...

@st v22 nin ne vakit çıkacağı hakkında bi bilginiz var mı?

Adsız dedi ki...

Ya şunun için fp2 yakında diye bi konu açar mısınız ?

Symbian Türkiye dedi ki...

@8, bir ay içinde Navifirm'de görmeyi bekliyoruz. Mart ayında herkese sunulacağı haberlerini almıştık. Bundan önce Symbian Türkiye'de yayınlanacak.

@9, FP2 hazır olunca konusu da yayınlanacak.

bilal dedi ki...

@st o zamana kadar bu cebi satmış olurum :) xperia neo v alacam sence neo v nasıl bi telefon bi tavsiye verir misin. Bu arada bu telefon bana suriyeden gelecek orjinal yani sadece burda kayıt yaptırıcam

Adsız dedi ki...

Tamam da bizim için yenilikleri-hataları-isteklerimizi paylaşabileceğimiz bi konu olmalı,nokia belle konusunda tartışmamalıyız.

Adsız dedi ki...

merhaba,telefonum nokıa c5-03 youtubedan video açmıyor sebebini söylersiseniz sevinirim...

Adsız dedi ki...

c5-03 için eğlenceli oyunlar önerrimisiniz..

Symbian Türkiye dedi ki...

@11, orta halli bir Android cihaz. HD oyunları oynatabilecek düzeyde. C5-03'den daha iyi bir deneyim sunacaktır, ekranı güzel. Sistemi de Android olmasa, orta halli güzel bir cihaz.

@12, Peki, bunun hakkında bir şey yapacağım.

@13, Tarayıcınızı açın. Ayarlar penceresindeki Sayfa kategorisini seçin. "İçeriği Yükle" seçeneğini "Tümü" olarak ayarlayın.

@14, Global Raging Raging Thunder, Doodle Jump, Bounce Boing Battle (2 Kişilik), Edge, GreenFarm eğlenceli oyunlardan birkaçı

bilal dedi ki...

@st peki neo ile neo v arasındaki fark ne? Birinin 8 diğerinin 5 mp kamerası var sadece bunu biliyorum. Biraz yardımcı olsanız iyi olacak gerçekten :)

Adsız dedi ki...

zaten içeriği yükle tümü olarak seçilmiş...

Adsız dedi ki...

Bişey sorucam yer imlerindeki klasörleri nasıl silebilirim ?

Symbian Türkiye dedi ki...

@16, Nokia dışındaki cihazlarda daha fazla yardımcı olamam. Ancak donanım olarak çoğu Android cihazın 2. jenerasyonunda küçük değişiklikler büyük sonuçlar ortaya çıkarabiliyor. GPU ve CPU'ları yüksek olabilir.

@17, sistem yüklenirken hatalı yükleme olmuş olabilir. Nokia Suite aracılığı ile v22 sürümüne güncelleyin veya v21 yazılımını tekrar yükleyin.

@18, bu klasörlerin sistem dosyalarından silinmesi gerekir, dışarıdan silinemezler. Eğer cihazınızın C5-03 ise Fertile Ceres serilerinde bu klasörler silinmiş olarak gelir.

Adsız dedi ki...

editliycem zaten bütün programlar var bookmarks txt den yapamıyorum

Symbian Türkiye dedi ki...

Yalnız, telefonun içinden düzenleyemezsiniz, NFE ile bilgisayarda sistem ROFS'unu açıp düzenlemelisiniz. Bunu yaptıysanız, düzenlenmiş olmalı.

Adsız dedi ki...

Kardeşim fp2yi v22ye portlar mısın?

Adsız dedi ki...

denedim açılmıyo sonra tel . .

Adsız dedi ki...

v22 Sürümünü yükledim nokia"nın kendi cıkardıgı.Lakin Rompatcher"deki C2Z yaması tıkladıgımda telefon reset atıyor v21 calısıyordu bu sürümde calişmiyor ne yapılabilir ?

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
XeoN dedi ki...

@24 Hardformat deneyin Ses Açma Tuşu + Kilit Tuşu + Arama Tuşu + Telefonu Kapatma Tuşlarına Aynı Anda ve Ekrana Nokia Yazısı Gelinceye Kadar Basılı Tutman Yeterli..

@25 Bu arada sen kes sesini terbiyesiz,kraktersiz gerizekalı herif bunaların ötesinide sölerimde bende kalsın.

bilal dedi ki...

teşekkürler st :)

mazlumaykal dedi ki...

Selam, Nokia c6 01 cihazıma belle uygulamasını yükledim. İnternetim yavaşladı, ekran dokumatiğimin hassaslığı gitti. Eski symbian anna yı nasıl yükleyebilirim ?

Adsız dedi ki...

Admin yardım et v22 ye beraber CFW yapalım

Symbian Türkiye dedi ki...

@28, bir önceki sürüm yüklemek için downgrade yapmanız gerekir. "Symbian^3 cihazlar için downgrade" başlığını araştırın.

@29, symbiantryazar@hotmail.com adresinden iletişim bilgilerinizi gönderebilirsiniz.

Talha Akbulut dedi ki...

@29, isterseniz bir ekip kuralım.

Adsız dedi ki...

v22 güncellemesi telefona geldi. Güncelledim ama hiçbi değişiklik yok galiba

Adsız dedi ki...

Merhaba. Ben c6-01 telefonuma belle'i yükledim. Gerçekten çok güzel bir yazılım olmuş fakat şöyle bir sorunum var: mesela ana menüye tıkladıktan sonra aşağıya doğru kaydırdığımda ekran kasılıyor. Arkadaşımda n8 var. O da aynı işlemi yaptı ama onun ana menüsü gayet hızlı. Kasılma söz konusu değil. Bu giderebilecek bir yöntem var mı?

mazlumaykal dedi ki...

Merhaba Admin, yorumum neden silindi bilmiyorum ama cevabımı alamadım. C6 01 telefonuma adobe flash player yükleyebilir miyim? Ya da söyle diyeyim facebooktaki Texsas Holdem pokeri telefonumda oynayabilmek için ne yapmalıyım. Cevabınızı bekliyorum.

Symbian Türkiye dedi ki...

@34, yorumunuz farklı bir yazıya yapılmış, tarafımızdan silinmemiş. C6-01'iniz için Flash 10.1 içeriğini açabilecek olan bir FlashLite sürümü yüklü olarak gelir. Ancak çoğu Facebook Flash oyununu çalıştıracak kod hafızası bulunmadığından açılmayacaktır.

Adsız dedi ki...

soft format attım ve her şey gitti geri nasıl getirebilirim *

Adsız dedi ki...

nokia n8 im var belle yi yùkledm turkce lisan silinmis ne yapmam gerekir?

Symbian Türkiye dedi ki...

@36, Nokia Suite ile verilerinizi yedeklemediyseniz yapacağımız birşey bulunmuyor. Ancak Soft Formatın tüm verileri silme gibi bir özelliği mevcut değil, yaptığınız Hard Formattır.

@37, Navifirm adlı yazılım ile Türkçe Belle dosyalarını indirip Phoenix ile Flash atmanız yeterlidir. Eğer nasıl yapılacağını bilmiyorsanız Nokia Shop'larda yaptırabilirsiniz.

Yılmaz dedi ki...

Sevgili admin, ben de 34 numaralı arkadaşın probleminden muzdaribim, Facebook Texas Hold'em Poker oynayamıyorum. Belirttiğiniz sürümü yükleyebileceğim bir adres önerebilir misiniz? C6-01 kullanıcısıyım.

Symbian Türkiye dedi ki...

@39, üzgünüz. Fakat yeterli Flash desteği bulunmadığından Symbian kullanan hiçbir Nokia cihazda açılmayacaktır. Size tek önerim, bir ihtimal Skyfire adlı tarayıcının açabileceğidir. Ancak Skyfire kullanımının yasaklanmış olduğunu da belirteyim.

Adsız dedi ki...

ben symbian belle yi yükledim fakat memnun değilim eski yazılımı nasıl geri yüklerim yardımcı olurmusunuz ?

yılmaz dedi ki...

merhaba ben n8 alacağım lakin internette kendi kendine reset atıyor , donuyor , kapanınca bazen birdaha açılmıyor vs gibi yorumları okdum şimdi en başta inanmadım ama birçoook kişi aynı şikayette bulununca biraz tereddütte kaldım.Aslında şikayetler genel olarak 2011 12 ayı ile 2012 ilk 2 ayı içerisinde artmış görünüyor.Ama şimdi yeni bir yorum okudum symbian anna ile nokia n8 yazılım hataları ortadan kalkacağını umuyoruz diye...Bende size sorayım dedim gerçekten symbian anna yükledikten sonra sorunlar ortadan kalktı mı ?????? Acil cevaplarsanız yarın almaya kararlıyım.Lütfen acil cevap verin.TEŞEKKÜRLER

Adsız dedi ki...

Telefonuma belle yuklerken uyariyi gormeyip,dil ayarlari ve kilit kodunu girdim,oysa bunlari dahi yapmiycagim yaziyodu ama is isten gecti..bu sisteme zarar wermismidir..

Unknown dedi ki...

nokia belle telefonuma twitter resmi uygulaması yüklemem mümkün mü?

Adsız dedi ki...

yukarıdaki linkten Fring indirdim. E6 Belle telefonumda fring uygulaması sertifika hatası veriyor. Daha yüklemeye bastığım anda aldığım bu sorunu nasıl çözebilirim. Teşekkürler

Adsız dedi ki...

bende belle yükledim ama pişmanım menü görüntüsü bana çok gıcık geliyor tekrar eski orjinal menü mü yüklemek istiyorum nasıl eski menü görüntüme ulaşabilirim yardımcı olur musunuz

Adsız dedi ki...

admin ben soft format attım telefonuma nokia700 ve bircok uygulamam kayboldu örnegin climate mission magazadan ındırıyorum ama yukleme sıradında hsta verıyor yardımcı olur san sevinirim

Adsız dedi ki...

format sonrası uygulamalarım gitti diyenlere yardım edebilirim.sadece yazılım güncellemesi yapmanız yeterli(ben c6-01 belle refresh kullanıyorum)

Adsız dedi ki...

ben c6-01 telefonuma symbian anna yükledim fakat quickoffice programı yok ve pdf açamıyorum, ne yapmalıyım??
symbian^3 e geri yüklemek istiyorum bu mümkün mü?