Blogger Widgets

27 Mayıs 2011 Cuma

Artık Benim de Ovi Mail'im Var!


Merhabalar :) Bu yazımda Nokia'nın Ovi Mail adlı servisini test ediyorum, inceliyorum ve değerlendiriyorum. Acaba bildiğimiz, hep adını duyduğumuz ve de Ovi Mağaza'da gözümüzün içine sokulan Ovi Mail o kadar da iyi mi?

Yazımı üç bölüme ayırdım. İlki Bilgisayarda Ovi Mail'i test etme. İkincisi bir Nokia Telefonunda Ovi Mail'i test etme. Üçüncüsü de değerlendirme ve karşılaştırma.

Bilgisayarınızı, tabletinizi veya telefonunuzu elinize alın; en yakın kafeye gidin ve yazımı okumaya başlayın...






Bilgisayarda Ovi Mail'e girebilmeniz için her Nokia kullanıcısnda doğal olarak bulunan Ovi hesabınız olmalı. Oturumunuzu www.ovi.com adresinden açın ve daha sonra Mail'inize www.mail.ovi.com veya mail.ovi.com adresinden gidin. Öncelikle sizden almadıysanız size kullanıcı adınızı ve parolanızı yazmanızı isteyecek. Kullanıcı adı kısmına benimmailim@ovi.com şeklinden birşey yazmanız gerekebilir. Şifre ise malum ***** yazacaksınız :)

Kayıt olup giriş yaptıysanız, size şöyle bir alan verilecek:

Ovi Mail'in Yahoo! Mail tabanlı olduğunu da belirtelim. Yani her ne kadar Ovi Mail servisi yeni olsa da, Yahoo! Mail tabanlı olması içinizi rahatlatabilir. :) Ovi Mail bilgisayar sürümünde tıpkı oogle Talk servisi gibi bir de Ovi Chat servisi mevcut. Bu sayede Facebook veya Ovi Mail sahibi arkadaşlarınızla sohbet edebiliyorsunuz.

Ovi Mail'in en güzel bulduğum özelliği, Flickr özelliği. Bildiğiniz gibi, Flickr, Yahoo'nun bir resim paylaşma ağı servisi ve de yazımın devamında -Telefon ile ilgili kısımda- Ovi Paylaşım hizmetinin de Flickr hesabına ihtiyaç duyduğunu göreceksiniz. Fakat Nokia, Yahoo ile anlaşıp Ovi Mail'i her Yahoo hizmetinde de kullanabilme özelliğiyle bize Ovi hesabınızla Flickr kullanabilme ayrıcalığını da tanıyor. Yani, bir Ovi Mail hesabı ile iki yeni servise Merhaba diyorsunuz.

Yeni Ovi Mail ile, ülkemizde pek fazla tanınmayan; bunun bir nedeninin de ülkeminzde internet aracılığıyla bankacılık ve para işlemlerine pek güvenilmemesi olduğunu düşündüğüm bir servisi kullanabiliyor olmanız. Aslında, PayPal ne Nokia'nın ne de Yahoo'nun. Fakat Nokia, PayPal ile anlaşıp; yeni bir hesapta ayarlamalara gerek kalmadan direkt kayıt olabilmenizi sağlıyor. Bu da gerçekten yine büyük bir avantaj olarak görülebilir. Tabii bu servise güvenip kullanırsak :)


Ovi Mail ile kullanıma açılan bir diğer servis ise Picnick adlı İnternet üzerinden resim düzenleme ve paylaşma servisi. Bu da aynı Flickr gibi bir servis. Fakat bu servis ile resimlerinizi yükleyebilir, kolaj çalışmaları yapabilir ve birçok efekt ekleyebilirsiniz. Bu nedenle de Nokia Ovi Mail, picnick adlı servisi seçmesiyle birlikte Sosyalliğe ve Nokia N8 ile bize gösterdiği fotoğraflara ne kadar önem verdiğini tekrar ve tekrar ve tekrar gösteriyor...




İşte size bilgisayar görünümünde göstermek istediğim son şey bu: Gönderme kısmı. Ne kadar seksi, affedersiniz güzel bir görünümü var öyle değil mi :) Şaka bir yana gerçekten de güzel görünen bir tema yapmışlar adamlar. Ee, koskoca Nokia o kadar da olsun.






Aslında Nokia'nın telefonda Ovi Mail için gösterdiği başarı içler acısı denecek düzeyde. Bunun nedeni ise çok fazla 3. parti yazılıma dayanıyor olması. Örneğin Ovi Mail'i telefonun Mail bölümünden takip etmek otomatik olarak ayarlamada size 3 saat sonradan haber ulaştırıken, aşırı hantal ve yalnızca telefona kurulabilen; ayrıca her dokunduğunuzda sağ tıklama yapan E-Mail uygulaması ise Symbian^1 telefonlarının bile gerisinde kalmış bir arayüze sahip. Aynı zamanda da kullanışsız. Ancak, Nokia'nın telefona gömülü olarak verdiği uygulamalardan biri ise bu iş için biçilmiş kaftan: Ovi Paylaşım. Diğer adı ile Çevrimiçi paylaşım.

 İşte, Nokia'nın e-posta hizmetinin en havalı görünen ve en hoşuma giden kısmı, ana ekrandaki e posta hizmeti.

Ana ekrandaki e-posta hizmeti sayesinde (biraz da dikkatim ve kulaklarım sayesinde) ne gelmiş hemen öğrenebiliyorum. Nokia telefonu olmayanlarsa kıskanmaktan başka birşey yapamıyorlar :P 

 Aynı zamanda da Nokia'nın e-posta seslerindeki geniş yatırımları sayesinde, güzel de bir zil sesi ayarlıyorum; e-posta gelince beni uyarıyor. Nasıl ama? :)

İşin şakası bir yana, böyle bir ana ekran sahibi olmak da çok kolay: Yalnızca Ev ekranı temasını "Rehber Çubuğu" konumuna getirmek. Yeni ev ekranınızın tadını çıkarın. 

Unutmadan, rehber çubuğunuzdaki kişilere tıkladığınızda da, örneğin ben Polen'e tıkladığımda; onunla ilgili E-Postaları ve RSS'leri de görebiliyorum. Bu da benim işime yarıyor. Nokia bu konuda da güzel bir yatırım yapmış. :)




İşte burada da Nokia'nın e-posta yazılımını görebilirsiniz. O size dediğim berbat bir arayüze sahip ve hantal yazılım karşınızda :) Sizce nasıl görünüyor? Bana göre görünümü büyük bir tartışma konusu. Özellikle de Apple'ın veya Google'ın servislerini gördüğünüzde "Bu da ne!" diyeceksiniz. Ben cevap vereyim: "Ah Nokia ah..."


 İşte elinizdeki küçük Symbian^1 işletim sistemine sahip bilgisayarda en sevdiğim şey Ovi Paylaşımdaki Flickr özelliği. Nokia, en azından bunu hantallaştırmamış. Aksine gayet sade ve hoş bir arayüzü var, hem de hızlı. Bu da 3. parti uygulamalar yerine bunu seçmemin nedenidir aslında. Aynı zamanda Flickr'a giriş için Ovi Mail veya Yahoo! Mail hesabı istiyor :)










Sonuç olarak bu yazımda, Nokia'nın telefonlarına görsel olarak bir kastı olduğunu fark etmemden başka, Ovi Mail'in meşgul insanlar için birebir olduğunu öğrendim. Artık benim de bir Ovi Mail'im var ve sizin neden olmasın ki? :)

0 yorum: