Blogger Widgets

24 Mayıs 2011 Salı

Symbian Aurum İnceleme


 Merhabalar, yine ben :) Bu yazımda C5-03 için gelen yeni güncelleme -benim tabirimle- Symbian Aurum'u inceleyeceğim. Bu sürüm, Çinlilerin dediği kadar olmasa da gözle görülür yeni değişikler sunuyor.

Öncelikle, tarayıcıdan başlamak istiyorum. Git tuşuna bastığınızda, tarayıcı daha önce gezdiğiniz sayfaların bir listesini çıkarıyor. Bu da size hız kazandırıyor.

Aynı zamanda kötü bulduğum yeni bir özellik, geri tuşuna basıldığında; yalnızca bir önceki sayfaya gidiyor. Önceki sayfalara gitmiyor malesef. Fakat tarayıcıda gözle görülebilen küçük bir hızlanma var. Bu nedenle şu geri tuşu sorununu pek önemsemiyorum. Ayrıca tarayıcı, Symbian temalarını daha iyi kullanmayı da öğrenmiş. Örneğin yanda görülen yarı saydam scroll bar gibi.


Bu sürümün en büyük değişikliği haritalar olmuş. Ben zaten size de söylemiştim, haritaların büyük ölçüde değişeceğini. Artık "Güncelle" kısmı ve de birkaç ikon değişikliği var. Aynı zamanda gömülü paketler sayesinde haritalardan artık kolay kolay atmıyor telefon. Gözle görülür büyük bir harita değişikliği var, ayrıca da çok daha hızlı bir arayüze sahip olmuş. 

Sonra, "Araç Sürme" özelliğini test ettim; bazı telefonlarda yeniden ses paketlerini yüklemenizi isteyebilir. Fakat araç sürmede, özellikle kavşaklarda dönerken çıkardığı yavaşlık sorunu giderilmiş. Artık GPS aracınızı nokta atışına yakın bir biçimde buluyor.

Yeni Güncelle seçeneğini de ilerleyen günlerde denemeyi ve sizlere bildirmeyi planlıyorum.

Size farklı bir boota sahip olacağını söylemiştik, bir konuda haklı çıktık. Boot hızı biraz artmış; yani v10 güncellemesine kıyasla v12 güncellemesinde (aradaki v11'in hakkını yemeyelim) Nokia yazısı çok daha az kalıyor. Fakat siz o diğer boot'u yani el ele tuuşan elleri değiştirmeyi planlıyorsanız, kendi uygulamalarımdan biri olan WP 7 Boot Edici'yi denemelisiniz :)

Son olarak sistem hızına gelelim; sistem gerçekten hızlanmış ve tıkanmalar %80 oranında azalmış fakat RAM artışı konusunda bir şey diyemem.

Gelecek v13 güncellemesinde görüşmek üzere :) Ona koyduğum takma ad ise Symbian Bhrominium.

0 yorum: