Blogger Widgets

27 Ocak 2012 Cuma

Symbian^3 cihazlar artık Belle ile geliyor

Twitter'da Nokia'nın yanıtı
2 gün önce resmi Nokia Twitter hesabı tarafından yapılan açıklama ile Symbian^3 cihazların Symbian Anna değil de Symbian Belle ile önceden yüklü olarak geleceğini açıkladı.

Bu cihazlar Nokia N8, C7, C6-01, E6, E7 ve 500 olmak üzere Symbian Belle ile gelecek. Görünüşe göre, cihazlarını yakın bir tarihte alan bazı kullanıcılar da cihazlarının Symbian Belle olduğunu fark etmiş.

Nokia, Türkiye'de de cihazların Symbian Belle ile geleceğini açıklasa da aynı zamanda ekleyerek, "Yerel mağazanıza gidip kontrol etmek isteyebilirsiniz" diyor. Bize kalırsa, Symbian Belle bir cihaz almadan önce, kutu içeriğindeki telefonu açıp; hangi yazılım ile geldiğine bakmak; Nokia'nın da söylediği gibi en mantıklısı.

Symbian Anna güncellemesini yapmış olan kullanıcıların da Belle güncellemelerini Nokia Suite üzerinden güncelleyebilmeleri için, yeni Nokia Suite güncellemesini bilgisayarlarına kurmaları gerekiyor.

33 yorum:

Recep Salih ÖZ dedi ki...

Direk sayfasına baktım ve gördüm teşekkür etmeyi de ihmal etmemiş

Recep Salih ÖZ dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Recep Salih ÖZ dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Recep Salih ÖZ dedi ki...

Sürekli yazar e-postanızı kontrol ediyor musunuz

Recep Salih ÖZ dedi ki...

http://img688.imageshack.us/img688/4980/hahahapd.jpg Tweet attım o adama :)

Symbian Türkiye dedi ki...

@4, çok az kontrol ediyorum.
@5, ne söylemiştiniz ki?

bilal dedi ki...

s60v5 bitti artık :( neyse symbianda kaybeden android de kazanırmış :) en yakın zamanda androade geçiyorum.

Recep Salih ÖZ dedi ki...

Ünlü oldunuz bütün Nokia blogları sizin attığınız tweeti konuşuyor dedim

bilal dedi ki...

http://www.binbert.com/blog/2011/02/install-android-2-1-ui-on-nokia-s60v5-mobile/ şu linki ingilizce bilen biri bakabilirmi s60v5 te android mod gibi bişe var

Symbian Türkiye dedi ki...

@9, bu mod değil. GDesk adlı bir yazılım. Kullanışlı olduğunu söyleyemem, çok yavaş çalışıyor. Ama arayüz değişiyor. SPB Mobile Shell gibi.

Recep Salih ÖZ dedi ki...

Forum yapma planlarınız devam ediyor mu

Symbian Türkiye dedi ki...

Önce Geliştirici'yi elden geçirmem gerek. BETA'nın büyük bir kısmı ziyaretçilere gösterilmiyor. Örneğin Labs ve PACK gibi.

Recep Salih ÖZ dedi ki...

Ben maxide gezerken gördüm bedava forum açmak ile ilgili o yüzden sordum belki yardımcı olur diye.Neyse size birkaç sorum olacak nereden konuşabiliriz.

Recep Salih ÖZ dedi ki...

Labs ve Pack'a sizin profilinizden ulaştım ben fakat geliştirici de yok tabi iletişim ne işe yarıyor onu da anlayamadım ?

Recep Salih ÖZ dedi ki...

http://www.freeforums.org Burası var mesela ama symbianize tarzı ama ben biraz karışık buluyorum böyle siteleri.

Recep Salih ÖZ dedi ki...

mobil siteyi ne zaman açacaksınız mobilden siteye girmek çok zor oluyor

Recep Salih ÖZ dedi ki...

yaşasın mobil site :) görsellik 1:5, performans 5:5

emre dedi ki...

Şimdi biz c5 03 kullanıcısı olarak belle kullanamayacakmıyız kesin

Recep Salih ÖZ dedi ki...

O kadar minik ihtimal ki anlatamam ama yine de ihtimal var bugün nokia shop'a gideceğim sorarım o zaman

Symbian Türkiye dedi ki...

@12, birkaç gündür bunun peşinden koşuyordum. Nokia mağazaları'na, sorumlularına hatta geliştiricileri ve servis sorumlularına bile sordum. Bize böyle birşey gelmedi dediler.

Ki, bizim cihazlarımıza Belle gelemez. Hafifletilmiş bir Belle arayüzünün uyarlanmış hali gelebilir en fazla.

Recep Salih ÖZ dedi ki...

Daha 30 dk ka önce nokia shopta idim tekrar tekrar sordum emin misiniz diye onlar da evet dedi kendilerine mail gelmiş (sizlere de yalan borcum yok).Ben bellenin kesinlikle gelemeyeceğini bildiğim halde sordum tam belle gelmeyecek değil mi dedim o da tabi ki tam belle gelmeyecek dedi symbian^3 ile bellenin mixlenmiş hali gelir dedi ve mart ayı gibi diyerek zaman gösterdi.
*dipnot:sadece mail geldiğini ve mail de bu tarz şeyler yazdığını söyledi 100de 100 geleceğinden emin değiliz beklemedeyiz dedi. Ayrıca ben bu bilgiyi paylaştım deyince bütün herkesi buraya mı toplayacaksın dedi

Symbian Türkiye dedi ki...

Hangi Nokia Shop orası? Bursa, Ankara, İstanbul? Bu iş iyice sinirime dokunmaya başladı, önüme gelen her kim varsa hepsine soracağım.

Recep Salih ÖZ dedi ki...

Tamam sakin :) Bursa (daha teknik servis yeni açılıyor Herneyse) Ben de aslında emin değilim ama

Recep Salih ÖZ dedi ki...

Ben kaçar gitmem gerekiyor size iyi sormalar bence o kadar stres yapmayın marta ne kadar kaldı şurda eğer benle dalga geçiyorlarsa ben yapacağımı bilirim (ne yapabilirim ki)

Adsız dedi ki...

peki c7 ye ne zaman belle gelecek ??

Symbian Türkiye dedi ki...

Şubat ayında gelmesini bekliyoruz...

Recep Salih ÖZ dedi ki...

ne oldu bir cevap alabildiniz mi?

Recep Salih ÖZ dedi ki...

Ayrıca dün nokia shopta C7 satıyorlardı ve Anna'lıydı

Adsız dedi ki...

okullar açılana kadar gelir mi acaba :)

Recep Salih ÖZ dedi ki...

güncelleme mi? Eğer güncelleme ise daha çıkıp çıkmayacağından emin değiliz ama mart ayı gibi çıkabilir

Adsız dedi ki...

şubat oldu daha bekliyoruz gelmeyecekse söylesinler yani 1-2 yıl daha beklermiyiz nokia kadar sorun bi marka daha yoq :\

Symbian Türkiye dedi ki...

@31, Pardon fakat Şubatın 1'inde gelmesini bekliyorsanız beklemeniz gerekir. Şubat ayına henüz girmedik bile, ve ayın birinde gelmeyeceği de kesin. Ülkemizde Belle altyapısı henüz tamamlandı ve şubat ayının ortalarında da Belle çıkar.

Adsız dedi ki...

inşallah :)